חדשות בארץ

לאחר 56 שנים: אותרה גופתו של טייס חיל האוויר יקיר נווה ז"ל

מטוסו של נווה התרסק ב- 1962 במי הכינרת, במהלך טיסת הדרכה. שרידי גופתו אותרו לפני כשבועיים. לווייתו תיערך ביום שלישי הבא בבית העלמין הצבאי בקריית שאול

יקיר נווה ז"ל (צילום: דובר צה"ל)יקיר נווה ז"ל (צילום: דובר צה"ל)
אא

ראש אגף כוח אדם בצה"ל, האלוף מוטי אלמוז, הודיע היום (שלישי) על איתור שרידי גופתו של טייס חיל האוויר, סגן יקיר מרדכי נווה (לייפר) ז״ל, וזאת לאחר שעברו למעלה מ- 56 שנים מאז שמטוסו התרסק במימי הכינרת.

סגן נווה ז"ל נולד ברמת גן בשנת 1939. הוא החל את שירותו הצבאי כמכונאי מטוסים, אך לבסוף היה לטייס קרבי, ושימש בין היתר כמדריך טיסה. ביום ב' באייר תשכ"ב (6 במאי 1962), במהלך טיסת הדרכה, התרסק המטוס בו טס כמדריך יחד עם פרח הטיס עודד קוטון ז"ל. קוטון אותר כשנה לאחר התאונה, אך נווה לא נמצא, והוא הוגדר כחלל צה"ל שמקום קבורתו אינו נודע. הוא הותיר אחריו אישה. בחלקת הנעדרים בבית הקברות הצבאי בהר הרצל בירושלים הוקמה מצבה לזכרו. הוריו, בסיוע משרד הדתות, הכניסו ספר תורה על שמו לזכרו בבית הכנסת שלהם.

במשך עשרות השנים שחלפו מאז ההתרסקות, נערכו חיפושים רבים אחרי נווה. ב- 16 באוקטובר השנה החל מבצע החיפושים ה- 12 במספר. את המבצע הוביל חיל האוויר, בשיתוף עם אגף כוח אדם, הענף לאיתור נעדרים ויחידות נוספות. ב- 25 באוקטובר התגלו שרידי גופתו של נווה בין שברי המטוס בכינרת והועברו למכון לרפואה משפטית.

החיפושים שערך חיל האוויר בוצעו בעזרת טכנולוגיות חדישות ומתקדמות של חברה שנבחרה על ידי משרד הביטחון לספק את הציוד הימי הנדרש לשאיבה מקרקעית הכינרת באתר התאונה. "יצאנו אחרי שנה ארוכה של היערכות מקצועית ומעמיקה והשתמשנו בטכנולוגיות מתקדמות יותר מהמבצעים בעבר", תיאר ראש להק כוח האדם בחיל האוויר, תת-אלוף נתן ישראלי, "מציאת השרידים תאפשר להוביל את סגן נווה לקבורה אחרי שנים רבות, רבות מדי". הוא ציין כי המשפחה השכולה עודכנה בכל שלבי המבצע: "במשך השנים ניהלנו קשר הדוק ואינטימי עם המשפחה, והיום במסגרת ההחלטה הודענו להם בצורה מרגשת שאף הובילה לדמעות".

מדובר צה"ל נמסר כי לווייתו של סגן יקיר נווה ז"ל תיערך ביום שלישי הבא, ה' בכסלו (13 בנובמבר 2018), בשעה 15:00 בבית העלמין הצבאי בקריית שאול בתל אביב.

תגיות:כינרתחיל האוויר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה