בריאות ותזונה

לבריאות ולשפע: כל מה שרציתם לדעת על סגולותיו של הרימון

ארץ ישראל נתברכה בו, הוא מסמן פריון וחכמה, ויש לו שפע של סגולות בריאותיות. 7 עובדות מעניינות על הרימון

  • י"ז חשון התשע"ד
אא

1. הרימון הוא אחד משבעת המינים שארץ ישראל נתברכה בהם, כמאמר הפסוק "ארץ חיטה ושעורה וגפן ותאנה ורימון, ארץ-זית שמן ודבש" (דברים ח, ח).

2. הרימון מסמל שפע, פריון וחכמה, וצורתו נפוצה בלא מעט אופנים בהיסטוריה היהודית. בין השאר, צורת הרימון היתה רקומה על גלימת אהרן הכהן, הוטבעה בכותרות העמודים במקדש שלמה, ונמצאה גם ברימון השנהב - חלק מהשרביט ששימש את הכהנים בבית המקדש. השרביט התגלה בחפירות ארכיאולוגיות, וכיום הוא נמצא במוזיאון ישראל. זהו אחד הפריטים היחידים ששרדו מתקופת בית המקדש הראשון.

3. במקורות היהודיים מופיעים לא מעט אזכורים על שימוש ברימון לסגולות רפואיות. כך לדוגמה, הרמב"ם כתב שניתן להשתמש בקליפת הרימון לעצירת דימום מפצעים ולריפוי מחלות עור. בנוסף ניתן להשתמש במיץ הרימון לעצירת שלשולים ולהקלה על בחילות.

4. גם בתפוצות השתמשו רבות ברימון לצרכים רפואיים. יהודי מרוקו טיפלו באמצעותו בדיזנטריה (בתוספת מרכיבים אחרים), יהודי תוניס השתמשו בו לטיפול בתפרחת טיטולים, יהודי תימן ערבבו חינה עם אבקת קליפות רימונים לטיפול בקשקשים או לצביעת השיער, ויהודי עיראק השתמשו בפרחי הרימון לדלקות חניכיים ועיניים.

5. מעבר לשימושים הוותיקים ברימון, גם כיום הרפואה מעידה על סגולות בריאותיות נפלאות בשלל תחומים: הורדת לחץ הדם, הפחתת רמת חמצון הכולסטרול, הקלה על תסמיני דלקת, הורדת הכולסטרול הרע, טיפול בשלשולים, טחורים, פצעים וכוויות, שמירה על בריאות הלב וכלי הדם, חיזוק המערכת החיסונית וסיוע לסובלים מאנמיה וחולשה. בנוסף לכך הרימון מנקה את המעיים ומטהר את הגוף. יש בו כמות גדול במיוחד של נוגדי חמצון, פי כמה מאשר בתה ירוק.

6. גם מיץ הרימונים מומלץ לא פחות, ולעתים אף יותר מאכילת הפרי עצמו. המיץ משמש להחלקת קמטים, ומסייע לגודש בכבד ולדלקות מפרקים. במחקרים שפורסמו בשנים האחרונות אף התברר כי למיץ הרימונים השפעה חיובית על טיפולים בסרטן השד, והוא אף יכול לשמש כתחליף לטיפול הורמונלי חלופי בגיל המעבר.

 .7ערכו התזונתי של הרימון ל-100 גרם: ויטמין B1 - 0.03 מ"ג. B3 - 0.3 מ"ג. ויטמין C - 4 מ"ג. חלבון - 0.5 גרם. 63 קלוריות. שומן - 0.3 גרם. פחמימות - 16.4 גרם. סידן - 11 מ"ג. ברזל - 0.7 מ"ג. אשלגן - 240 מ"ג.

ברכתו - בורא פרי העץ.

תגיות:רימוןסגולותבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה