מתכונים

מתכון לפיצה מושלמת, שאחריה לא תלכו לשום פיצריה

כולם אוהבים פיצה, אז למה להתענג על פיצה ביתית? לפניכם מתכון מנצח

אא

המצרכים הדרושים

ק"ג קמח 

בערך כף ורבע שמרים

יד נדיבה של מלח

שמן זית לפי העין

מעט מים פושרים

הוראות להכנת הבצק

לשים בקערה גדולה את כל החומרים חוץ מהמים. להתחיל להוסיף מים תוך כדי לישה, עד שמתקבל בצק יציב וקשה (חשוב שלא יהיה רך מדי). להוציא את הבצק מהקערה, לזרוק אותו בעוצמה על השיש פעמיים, ולפתוח אותו עם מכות בעזרת תפוח כף היד עד שנפתח לעיגול שטוח אבל עבה. לחזור על הפעולה פעמיים שלוש (אך לא יותר). להתפיח 30-40 דקות.

הרוטב

רכיבים: 6 בצלים

6-8 עגבניות

2 קופסאות רסק עגבניות

מלח

פלפל לבן טחון

פלפל שחור טחון

(לא חובה: בזיליקום ואורגנו).

הוראות להכנת הרוטב 

מטגנים את הבצל עם שמן על אש נמוכה עד שהוא זהוב טוב. מגרדים עגבניות ומוסיפים לבצל יחד עם כל התבלינים ומערבבים. מגביהים לאש בינונית וממתינים עד שהמראה מזכיר מטבוחה. לוקח בערך חצי שעה. להוסיף את רסק העגבניות ולבשל 5-8 דקות נוספות. יש לכם רוטב מוכן שאגב טעים מאד גם עם ספגטי ופסטה).

הוראות להכנת הפיצה

לחלק את הבצק לעיגולים קטנים. את הכמות הזאת ניתן לחלק לשישה עיגולים בינוניים אבל אפשר גם לעשות פיצות אישיות או ענקיות, אתם בוחרים! (רק חשוב לוודא שהתנור שלכם מספיק גדול). מתפיחים את העיגולים 30-20 דקות נוספות עד שרואים שהם טפחו.) לחמם תנור מראש על 220 או 225 (תלוי בתנורים). מפזרים קמח על משטח העבודה ומתחילים לרדד. מפזרים קצת קמח גם על החלק העליון של הבצק כדי שהמערוך לא ידבק ושהבצק לא יחזור אחורנית.

מרדדים עיגול דק, מרימים את העיגול ומניחים אותו על נייר אפייה. בשלב זה ניתן לסדר אותו עם הידיים לעיגול מדוייק עם יצא לכם אליפסה. ועכשיו לחלק שהילדים הכי יאהבו: התוספות! מגרדים גבינה או פותחים טונה.

אישית אני שם: זיתים ירוקים שחורים, תירס, פטריות, גמבה, עגבנייה, בצל,אננס (כן,זה טעים). אבל ניתן לשים כל מה שרק רוצים: חצילים, פלפל שבקה, ביצה קשה, וכל מה שיעלה על הדעת (יש מתכונים עם פירות מתוקים). שמים בערך חמש או שש כפות רוטב ומורחים על כל הפיצה.

מפזרים גבינה או טונה ותוספות: קודם הדברים הקטנים כמו: זיתים, תירס, פטריות וכו' ואחר כך דברים גדולים יותר כמו גמבה, עגבניה וכו'.

לסיום: מפזרים עוד קצת גבינה על התוספות, ומפזרים קצת אורגנו על הכל. אופים שש דקות על הרשת של התנור, באמצע התנור. א"כ פותחים, מסובבים את הפיצה 180 מעלות כדי שהחצי הקרוב לפתח יקבל יותר חום. אחרי 6 דקות נוספות, זה מוכן! אפשר לאפות עוד קצת כדי לתת אפקט קרנצ"י, עניין של טעם אישי.

תגיות:מתכוניםפיצה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה