בריאות ותזונה

מהם הפירות הבריאים ביותר?

כל הפירות רצויים ואהובים, אבל ישנם פירות שערכם התזונתי גבוה במיוחד. בואו להכיר את ששת הפירות המובילים ואת סגולותיהם. וכן, הרימון בפנים

אא

רימון - ברימון ישנה כמות בלתי מבוטלת של נוגדי חמצון (פלבונואידים ופוליפנולים בשפה המדעית-רפואית), המסייעים בשחרור סתימות בכלי דם, עיכוב ייצור הכולסטרול בגוף, וכפועל יוצא גם מניעת מחלות דם וכלי דם. נוסף על כך, לקליפת הרימון יכולת לאיחוי פצעים ויכולת ריפוי מטחורים. כמו כן, הרימון מכיל מרכיבים פעילים כנגד מחלת הסרטן ובייחוד כנגד סרטן הערמונית, מה שהוכח גם ע"י מחקרים בנושא.

המחיר הקלורי: 90 קלוריות בלבד לרימון בינוני.

חמוציותגם החמוציות בורכו במעכבי חמצון רבי עוצמה, שפועלים להאטת הזקנה ומחזקים את פעולת הלב. נוסף על כך, מכילות החמוציות גם פרואטוציאנידים, שנצמדים לדפנות מערכת העיכול, ומקשים על היצמדות חיידקים. המחיר הקלורי: בחמוציות טריות- 55 קלוריות ל100 גרם, בחמוציות מיובשות- 243 קלוריות ל100 גרם.

אבוקדו – במזוננו יש שלושה מקורות בלבד לשומן בלתי רווי, ההכרחי לגוף: אגוזים, זיתים ואבוקדו. שומן זה נלחם ב´שומן הרע´, שהוא השומן הרווי, מונע מחלות לב ומאט את תהליכי ההזדקנות. מלבד זאת, הוא גם עשיר בוויטמין E, באשלגן, בסידן, במגנזיום, בברזל ובחומצות אמינו והוא דל בנתרן.

המחיר הקלורי: 200 קלוריות לחצי אבוקדו.

תפוחהתפוח עשיר בסיבים תזונתיים ובמדד גליקמי דל, שהופך אותו לפרי משביע, מותיר תחושת נינוחות, שובע ורעננות לאורך זמן. מלבד זאת הוא גם דל בנתרן ולכן מצוין לבעלי לחץ דם גבוה. נוסף על כך, הוא מסייע בניקוי זיהומים מהכבד ובעל נוגדי חמצון טבעיים (חומצה מאלית וטרטרית), ומלא בפקטין, שהוא מעולה למערכת העיכול. מלבד זאת הוא גם מצוין לשיניים כמסייע למניעות עששת, מנקה 90% מהבקטריות בפה וטוב לדלקות חניכיים. לתפוח יש כיום מעל 7,000 זנים בכל רחבי העולם, והוא פרי שמצוי כל השנה, לרוב גם במחיר סביר.

המחיר הקלורי: מועט מאוד- 55 קלוריות לתפוח.

קיוויהקיווי שופע וויטמין C, אפילו יותר מפירות הדר, ממש פי שניים יותר...(!). קיווי גדול מספק לגבר 93% מכמות ויטמין C שהוא צריך, ולאישה- 124%. מלבד זאת הוא גם בעל אשלגן בריכוז גבוה, סיבים תזונתיים, כמות מועטה יחסית של סוכר וויטמין A ואנזימי עיכול (כמו אקטינידין), כך שהוא מסייע גם למערכת העיכול ומסייע לעצירות. כמו כן הוא מזרז את חילוף החומרים של הגוף ומסייע בעיכול חלבונים.

המחיר הקלורי: 60 קלוריות לפרי גדול.

ענבים מלאים בנוגדי חמצון שמסייעים לניקוי דפנות כלי הדם ולהאטת התפתחות טרשת העורקים, לא עלינו. מומלץ לצרוך גם ענבים אדומים וגם ענבים ירוקים כדי לספק לגוף את הערכים התזונתיים שיש בכל אחד מהם. כמו כן, למעשנים מומלץ לצרוך ענבים, המסייעים בהאטת תהליכים העלולים לגרום לסרטן, לא עלינו.ענבים גם מסייעים מידית לכאב ראש, כתוצאה מהיכולת המהירה של האנרגיה שבהם להיספג בדם תוך שניות ספורות.

המחיר הקלורי: כוס ענבים (כ-100 גרם), מכילה כ-60 קלוריות.

תגיות:פירות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה