בריאות ותזונה

7 עובדות על התפוז

הוא יעיל למקרים של אבנים בכליות, מסוגל למנוע סוגי סרטן שונים, ועדיף לאכול את הפרי המקורי מאשר לשתות את המיץ שלו. קבלו עובדות מעניינות על התפוז - הפרי הכי ישראלי בחורף

אא

1. על פי ההשערות כיום, התפוז נולד בהודו ונקרא במקור נה ראנג´י. כך, בגלגולים שונים, הפך ל"אורנג´" באנגלית. מקור השם בעברית הוא למעשה ראשי תיבות לתפוח זהב - תפו"ז. השם הומצא גם בהשפעת הכתוב "תפוחי זהב במשכיות כסף" (משלי כה, יא).

2. התפוז הוא הפופולרי ביותר מבין פירות ההדר. השימוש בו לא מתרכז רק בפרי עצמו: שתיית מיץ התפוזים יעיל לטיפול באבנים בכליות, וקליפת הפרי מכילה ריכוז גבוה של נוגד החמצון ´לימונין´, אשר מסוגל להרוג תאי סרטן.

3. גם התפוז עצמו מסוגל להוריד היתכנות של סוגי סרטן שונים, במיוחד בלבלב ובקיבה. מחקרים שונים הראו שכיחות נמוכה יותר של סוגי הסרטן הללו בקרב אוכלוסיה שצרכה מיץ תפוזים באופן קבוע

4. אם כבר שותים מיץ תפוזים (סחוט טרי כמובן, ולא המיצים הממותקים והמעובדים שנמכרים לרוב) יש לזכור שחשוב לשתות את המיץ סמוך ככל הניתן לסחיטה עצמה, מאחר וויטמין C נהרס באור ובחום. מיץ שלא נשמר בקירור ובכלי אטום יאבד חלק מהוויטמין. ובכלל, אם ויטמין C חשוב לכם במיוחד, רצוי מאוד להעדיף את אכילת הפרי בשלמותו. יש בו הרבה יותר סיבים תזונתיים מאשר במיץ, בגלל הציפה הלבנה של הקליפה והפלחים. לסיכום הנקודה הזאת, עדיף לאכול את הפרי בשלמותו. וגם אם מתעקשים על המיץ - עדיף לשתות אותו סמוך לסחיטה, עדיף בבית.

5. בנוסף לשלל מעלותיו, התפוז יכול לסייע בהורדת הכולסטרול. מחקרים שונים הוכיחו שקליפת התפוז מסוגלת להוריד ייצור אנדוגני (פנימי של הגוף) של כולסטרול, באמצעות הכבד. התהליך כולו מעלה את הכולסטרול הטוב, ומפחית את הכולסטרול הרע.

6. התפוז פופולרי בישראל בעיקר מאחר וגידולו מצריך אקלים חמים. קרה פתאומית עלולה להוביל לחיסול מטע תפוזים שלם. ההצלחה הישראלית בגידול ושיווק התפוזים הולידה את המותג "תפוזי Jaffa" (על שם יפו) שנמכר כיום למשווקים בצפון אפריקה ובספרד.

7. ונסיים במספרים: בתוך 100 גרם תפוז יש 88 ג´ מים, 52 קלוריות, 0.8 חלבון, 11.9 פחמימות, 0.1 שומן, ואפס כולסטרול. גם טעים וגם מזין. מצד שני, לא מומלץ לאכול יותר מתפוז אחד מיום, מאחר והוא חומצי.

תגיות:תפוזבריאותפירות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה