חדשות בארץ

עסקת ענק נוספת לתעשייה האווירית, נמשכות התקלות בקו הרכבת החדש לירושלים

מטוס נוסעים אינדונזי התרסק בים, הנשיא הנבחר של ברזיל יבקר בקרוב בישראל, וקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל הודיעה כי תפרוש בתום כהונתה מהחיים הפוליטיים. כל מה שחשוב לדעת

אא

בטחוני/מדיני

פלסטיני בן 27 נהרג לפנות ערב במהלך הפרות סדר אלימות באזור הגבול הימי בצפון רצועת עזה, מול חוף זיקים. כ- 3,000 מתפרעים הגיעו אל החוף, הבעירו צמיגים ויידו רימונים, בקבוקי תבערה ומטענים לעבר חיילי צה"ל. החיילים הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות ובירי בהתאם להוראות הפתיחה באש. משרד הבריאות בעזה טען כי ההרוג נורה על ידי כוחות צה"ל, אבל ייתכן שמותו נגרם מהתפוצצות מטען מאולתר אותו החזיק בידיו. הפלסטינים דיווחו גם על 80 פצועים, מתוכם 15 כתוצאה מירי חי.

בנוסף להתפרעויות בחוף, הוציאו הפלסטינים – כהרגלם בכל שבוע בשלושת החודשים האחרונים – משט של סירות, ה- 14 במספר, מחוף עזה לעבר הגבול הימי המותר לשייט ולדייג, במטרה למחות נגד הסגר המוטל על הרצועה. כוחות ימיים של צה"ל מנעו מהסירות לעבור את הגבול הימי.

הג'יהאד האסלאמי איים הבוקר כי יגיב על הריגתם של שלושת הפלסטינים אמש על ידי צה"ל בתקרית ליד גדר המערכת. בהודעת ארגון הטרור נאמר כי ההרוגים הם "נערים חפים מפשע", והוא הזהיר כי "ההתנגדות תגיב על הפשע הזה באופן ובדרך המתאימים לגודלו". להרחבה לחץ כאן

תושבים בעוטף עזה חסמו הבוקר לזמן קצר את הכניסה למעבר כרם שלום, ומנעו את כניסתן של משאיות לרצועה. זאת במחאה על המשך העברת הסחורות לתוך רצועת עזה, בין היתר מכליות הסולר במימון קטארי המופנות לתחנת הכוח בעזה. בנוסף, ההורים במועצה האזורית אשכול מאיימים כי אם אזעקות "צבא אדום" יימשכו – הם ישביתו את הלימודים בבתי הספר. אמש הגיעו כמה מאות תושבים מהעוטף לתל אביב וחסמו את צומת עזריאלי בדרישה מהממשלה למדיניות תקיפה נגד הטרור היוצא מהרצועה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו מעוניין למצות עד תום את הניסיונות להגיע להסדר רגיעה ברצועת עזה במקום להזדקק למבצע צבאי נרחב נגד החמאס. כך אמר היום גורם מדיני בכיר בתדרוך לכתבים. לעומת זאת, שר הביטחון אביגדור ליברמן חזר על עמדתו כי לא ניתן להגיע להסדרה עם החמאס, וקרא להנחית מכה קשה על ארגון הטרור: "כל מי שבונה על ההסדרה עם חמאס טועה בגדול. אין שום דרך להסדרה עם חמאס, ובלי לתת את המכה הכי קשה שאנחנו יודעים – אנחנו לא נחזיר לא שקט ולא רגיעה בדרום". להרחבה לחץ כאן

ראש הממשלה נתניהו נפגש עם סגן הרמטכ"ל, האלוף אביב כוכבי, המיועד להיכנס בתחילת 2019 לתפקיד הרמטכ"ל הבא של צה"ל. מלשכת ראש הממשלה נמסר כי "השניים דנו באריכות על תפיסת הביטחון 2030 של ראש הממשלה".

בארץ

התעשייה האווירית הודיעה היום כי חתמה על חוזה עם צבא היבשה של מדינה באסיה לאספקת מערכות "לוכד שחקים" ליירוט נ"מ. היקף העסקה – 550 מיליון דולר למשך ארבע שנים. בשבוע שעבר חתמה החברה על חוזה עם הודו בסך 777 מיליון דולר, לאספקת מערכות הגנה אווירית מסוג "ברק 8" לשבע ספינות של חיל הים ההודי. להרחבה לחץ כאן

חברת התעופה "אל על" חתמה היום על הסכם עבודה חדש עם 600 הטייסים העובדים בה, לאחר משא ומתן שארך קרוב לשנה.

שריפה פרצה היום על גג בניין בשכונת מאה שערים בירושלים. ארבעה צוותי כיבוי שהוזעקו אל הזירה הצליחו להשתלט על השריפה. לוחמי האש פינו מלב הלהבות מכלי גז בוערים שהיו על הגג, והצליחו למנוע את פיצוצם. במהלך האירוע פונו תלמידות בית ספר הלומדות במבנה סמוך. בחסדי שמיים, לא היו נפגעים בשריפה.

(צילום: כבאות והצלה ארצי)

משרד הבריאות הודיע כי חולה חצבת נסע בטיסה מספר LY2652 של חברת "אל על" שיצאה מקייב ב- 25 באוקטובר בשעה 12:15 ונחתה בנתב"ג ב- 15:30. מהמשרד נמסר, כי מי מנוסעי הטיסה שיפתח מחלת חום או פריחה – מתבקש ליידע את הרופא המטפל על כך שבא במגע עם חולה חצבת. תינוקות מתחת לגיל שנה, נשים הרות ואנשים הסובלים מדיכוי חיסוני, מתבקשים לפנות ללשכת הבריאות של מחוז ירושלים.

הכנסת אישרה בקריאה ראשונה הצעת חוק המחייבת רוכבי אופניים חשמליים לחבוש קסדה, בכל גיל ובכל דרך. על פי ההצעה, אי חבישת קסדה תגרום להטלת קנס בסך 1,000 שקלים.

נמשכות התקלות בקו הרכבת החדש מירושלים לנתב"ג: הרכבת הודיעה בשעות הבוקר כי "בשל תקלה בקטר בקו המהיר, שנמצא עדיין בהרצה, תנועת הרכבות בקו תהיה בתדירות של אחת לשעה". עם תיקון התקלה, כעבור כשעתיים, חזרה תנועת הרכבות בקו לסדרה.

ועדת השחרורים של שירות בתי הסוהר החליטה לקצר את עונשו של טל מור, שנידון ל- 12 שנות מאסר בגין דריסתו והפקרתו של רוכב האופניים שניאור חשין ז"ל בשנת 2010. הפרקליטות, שהתנגדה לשחרור, ביקשה לעכב את ביצועו למשך שבוע כדי להגיש ערר על ההחלטה.

בעולם

קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, הודיעה היום כי לא תתמודד פעם נוספת בבחירות לראשות מפלגתה שייערכו בתחילת חודש דצמבר, וכי בתום כהונתה כקנצלרית בשנת 2021 תפרוש מהחיים הפוליטיים. להרחבה לחץ כאן

מהפך בברזיל: מועמד הימין השמרני, ז'איר בולסונארו, ניצח בבחירות לנשיאות ויכהן כנשיאה הבא של ברזיל. בולסונארו בן ה- 63 גבר על פרננדו חדד, מועמד "מפלגת הפועלים" (PT) השמאלית, ששלטה במדינה ב- 13 מתוך 15 השנים האחרונות. הנשיא הנבחר ידוע כאוהד של ישראל וכתומכה הנלהב, והוא עתיד להגיע בקרוב לביקור בארץ. להרחבה לחץ כאן

מטוס נוסעים של חברת התעופה האינדונזית "ליון אייר" התרסק הבוקר בלב ים, זמן קצר לאחר שהמריא מג'קרטה בירת אינדונזיה. על המטוס היו 189 נוסעים ואנשי צוות, והסבירות למצוא ניצולים נמוכה מאוד. הגורם להתרסקות אינו ידוע. להרחבה לחץ כאן

מועצת הביטחון של האו"ם פתחה את דיוניה בדקת דומייה לזכר נרצחי הטבח בשבת בפיטסבורג, בו נהרגו 11 יהודים. שגריר ישראל לאו"ם, דני דנון, אמר כי זו העת "להתאחד ולהיאבק כגוש אחד נגד גל האנטישמיות החוצה יבשות, שפות ותרבויות".

מחבלת מתאבדת פוצצה עצמה ליד ניידת משטרה שהייתה בשדרות חביב בורגיבה במרכז תוניס בירת תוניסיה. תשעה בני אדם נפצעו, ביניהם שמונה שוטרים.

כתב אישום יוגש היום בפלורידה, ארצות הברית, נגד סזר סיוק ג'וניור, שנעצר בשבוע שעבר בחשד לשליחת מעטפות נפץ ל- 14 פוליטיקאים מהמפלגה הדמוקרטית ואנשים המזוהים עמה. אם יורשע, הוא צפוי לקבל עד 48 שנות מאסר. רשת CNN, שאחת מהמעטפות הגיעה למשרדיה בניו יורק, דיווחה היום כי חבילה חשודה שיועדה להגיע למשרדיה באטלנטה יורטה בסניף הדואר. על פי דיווחים בתקשורת האמריקנית, לסיוק הייתה רשימת שמות של 100 אנשים אליהם התכוון לשלוח מעטפות נפץ.

תחזית מזג האוויר

מחר (שלישי) מזג האוויר יהיה בהיר ויבש. תחול עלייה קלה נוספת בטמפרטורות. במהלך הבוקר יוסיפו לנשב רוחות מזרחיות חזקות בהרי הצפון והמרכז.

ביום רביעי יהיה חם מעט מהרגיל לעונה ויבש. בצפון הארץ ובהרים יוסיפו לנשב רוחות מזרחיות ערות.

ביום חמישי לא יחול שינוי ניכר במזג האוויר.

תגיות:רכבת ישראלתוניסיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה