חדשות בעולם

מרקל הודיעה על פרישתה מראשות מפלגתה

מפלגתה של קנצלרית גרמניה ספגה לאחרונה תבוסות פוליטיות בבחירות המקומיות, ומרקל הסיקה את המסקנות והודיעה שלא תתמודד שוב על ראשות המפלגה. עם זאת, בשלב זה היא לא הכריזה על התפטרותה מתפקיד הקנצלרית

מרקל בביקורה האחרון בישראל, 14 באוקטובר (צילום: פלאש 90)מרקל בביקורה האחרון בישראל, 14 באוקטובר (צילום: פלאש 90)
אא

קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, הודיעה היום (שני) כי לא תתמודד פעם נוספת בבחירות לראשות המפלגה הנוצרית-דמוקרטית (CDU) שייערכו בתחילת חודש דצמבר. עם זאת, בשלב זה היא לא הכריזה על התפטרותה מתפקיד הקנצלרית, וככל הנראה תמשיך לכהן בתפקיד זה עד הבחירות הבאות, האמורות להיערך בשנת 2021.

מרקל נבחרה בשנת 2000 לראשות מפלגת ה- CDU השמרנית. בשנת 2005 היא החלה לכהן כקנצלרית, ומאז הפכה – בעיניהם של רבים – ל"גברת הברזל" של גרמניה. היא הצליחה להרכיב קואליציה גם לאחר הבחירות ב- 2009 וב- 2013. בשנים האחרונות נסדקה תדמיתה כפוליטיקאית המובילה של גרמניה, וזאת בשל מדיניות ההגירה הפתוחה שהנהיגה החל מ- 2015 – מדיניות שהובילה לכניסתם של מהגרים ומבקשי מקלט רבים למדינה, והביאה לביקורת נוקבת נגד מרקל.

מפלגת הימין-מרכז בראשות מרקל הצליחה אומנם לנצח גם את הבחירות ב- 2017, אך הרוב שהשיגה היה קטן יותר, עובדה שהקשתה על הקנצלרית את מלאכת הרכבת הקואליציה הרחבה עם המפלגה הסוציאל-דמוקרטית (SPD). לאחרונה ספגה מפלגתה של מרקל תבוסות פוליטיות בבחירות המקומיות שנערכו בגרמניה: לפני כשבועיים איבדו השמרנים את הרוב שהיה להם במדינת בוואריה, ואתמול ספגו מפלה צורבת נוספת במדינת הסן. אחת המרוויחות העיקריות היא מפלגת הימין הקיצוני "אלטרנטיבה לגרמניה" (AfD), שזוכה כעת לייצוג בכל מדינות המחוז של גרמניה, וגם זוכה לסקרים מחמיאים ברמה הארצית.

בהתחשב במצבה הפוליטי של מפלגתה, ובביקורת שנמתחה עליה באופן אישי בתוך המפלגה, נראה כי מרקל הסיקה את המסקנות המתבקשות. עם הכרזתה היום כי לא תוסיף לכהן כיו"ר מפלגתה, מתחיל כעת המרוץ לתפקיד היורש שלה.

תגיות:גרמניהאנגלה מרקל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה