חדשות בארץ

גורם מדיני בכיר: נתניהו מעוניין ברגיעה בעזה על פני מבצע צבאי נרחב

שר הביטחון ליברמן חזר, בישיבת סיעתו, על העמדה לפיה אין סיכוי להגיע להסדרה עם החמאס, וקרא להנחית מכה קשה על ארגון הטרור

ליברמן, נתניהו והרמטכ"ל איזנקוט (תמונת ארכיון. צילום: אריאל חרמוני, דוברות משרד הביטחון)ליברמן, נתניהו והרמטכ"ל איזנקוט (תמונת ארכיון. צילום: אריאל חרמוני, דוברות משרד הביטחון)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו מעוניין למצות עד תום את הניסיונות להגיע להסדר רגיעה ברצועת עזה במקום להזדקק למבצע צבאי נרחב נגד החמאס. כך אמר היום (שני) גורם מדיני בכיר בתדרוך לכתבים.

הגורם הבכיר הסביר כי אחת מאפשרויות הפעולה העומדות בפני ישראל היא לכבוש את הרצועה במטרה להפיל את שלטון החמאס, ולאחר מכן למסור את השלטון על הרצועה לגורמים אחרים. "נתניהו רוצה שתהיה תכלית לפעולה צבאית בעזה", אמר הגורם המדיני, אך באין "מתנדבים" לקחת את השליטה על עזה, תכלית זו אינה מתקיימת: "אם היה למי לתת את עזה אולי היינו כובשים אותה כבר מחדש", ציין הגורם.

אפשרות הפעולה השנייה היא להמשיך ולהנחית "מכות קשה על עזה" מבלי לכבוש את הרצועה, וזאת במטרה להשיג שקט לטווח ארוך. ייתכן וישראל תבחר לבסוף לנקוט באופציה זו, הבהיר הגורם, אך צריך לקחת בחשבון שהיא תביא לתגובת נגד מהרצועה – לירי טילים לעומק ישראל – וגם לאחר המכה לא יחול שינוי מהותי במצב בדרום וישראל תחזור לאותה הנקודה בה היא נמצאת היום. לכן, אמר הגורם הבכיר, נתניהו פועל להשגת רגיעה באמצעות מצרים, האו"ם וקטאר, למרות שמדיניותו זו סופגת ביקורת ציבורית. הוא הדגיש כי אין הכוונה להגיע להסדרה מדינית, מפני שלא ניתן להשיג זאת עם החמאס, "גוף שרוצה להשמיד אותנו".

בהתייחסו לזירת הצפון ולמאמצים שעושה ישראל למנוע את התבססותה של ישראל בסוריה, אמר הגורם המדיני הבכיר כי צה"ל פעל בשטח סוריה גם לאחר תקרית הפלת המטוס הסורי, וכי למרות המשבר שפרץ עם הרוסים, התיאום עמם נמשך כל הזמן.

ובתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס להיום למצב העניינים בגיזרה הדרומית מול עזה: "אנחנו פועלים כדי למנוע חדירה לישראל של כוחות שבאים לפגוע בחיילינו וביישובים שלנו. צריך לראות שאנחנו פותרים את הבעיה בלי שזה יביא לבעיה נוספת – וזו קריסה הומניטרית בעזה". נתניהו הוסיף כי זו הסיבה שישראל מאפשרת "מעורבות של גורמים אחרים כמו האו"ם, מצרים וגורמים נוספים", כפי שבא לידי ביטוי בהזרמת הסולר לרצועה לצורך הגברת אספקת החשמל לתושביה.

שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחס היום אף הוא למצב בעזה. במהלך ישיבת סיעת "ישראל ביתנו", הוא חזר על עמדתו לפיה אין סיכוי להגיע להסדרה עם החמאס, וקרא להנחית מכה קשה על ארגון הטרור: "לצערי חלק מחברי הקבינט שבויים בקונספציה שגויה, ואנחנו כבר יודעים לאן מובילות קונספציות שגויות. כל מי שבונה על ההסדרה עם חמאס טועה בגדול. אין שום דרך להסדרה עם חמאס, ובלי לתת את המכה הכי קשה שאנחנו יודעים – אנחנו לא נחזיר לא שקט ולא רגיעה בדרום".

ליברמן הביע בדבריו תמיכה בתושבים בעוטף עזה שמחו נגד המשך הטרור היוצא מהרצועה: "הם צודקים במאה אחוז. הסיפור נמשך כבר שבעה חודשים. ניסינו את כל האפשרויות, ועובדה שבשישי האחרון תושבי הדרום ספגו 43 רקטות. ברור שאי אפשר ככה להמשיך".

שר הביטחון ציין כי למרות שרוב השרים בקבינט אינם סבורים כמותו, הדרישה שלו ברורה: "אני חושב שאי אפשר להסכים למשוואות שחמאס מנסה לקבע, קרי לקבל הטבות כלכליות, כמו דלק קטארי, ולהמשיך באלימות. לכן חייבים לפעול בצורה אחרת". הוא הבהיר כי אין הוא מתכוון שצריך לצאת למבצע קרקעי: "יש לנו מספיק אמצעים להחזיר את השקט והרגיעה ללא מבצע קרקעי. גם אם נהרוג את כל 40 אלף המחבלים של חמאס והג'יהאד האסלאמי, זה לא שווה לאבד חייל ישראלי אחד".

פלסטיני בן 27 נהרג היום במהלך הפרות סדר אלימות באזור הגבול הימי בצפון רצועת עזה, מול חוף זיקים. כ- 3,000 מתפרעים הגיעו אל החוף, הבעירו צמיגים ויידו רימונים, בקבוקי תבערה ומטענים לעבר חיילי צה"ל. החיילים הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות ובירי בהתאם להוראות הפתיחה באש. משרד הבריאות בעזה טען כי ההרוג נורה על ידי כוחות צה"ל, אבל ייתכן שמותו נגרם מהתפוצצות מטען מאולתר אותו החזיק בידיו. בנוסף, עד לשעה זו הפלסטינים מדווחים על 80 פצועים, מתוכם 15 כתוצאה מירי חי.

בנוסף להתפרעויות בחוף, הוציאו הפלסטינים – כהרגלם בכל שבוע בשלושת החודשים האחרונים – משט של סירות, ה- 14 במספר, מחוף עזה לעבר הגבול הימי המותר לשייט ולדייג, במטרה למחות נגד הסגר המוטל על הרצועה. כוחות ימיים של צה"ל מנעו מהסירות לעבור את הגבול.

תגיות:חמאסרצועת עזהאביגדור ליברמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה