חדשות בארץ

מטחי רקטות לעבר עוטף עזה, צה"ל תקף עשרות מטרות טרור ברצועה

דובר צה"ל, תת-אלוף רונן מנליס, אמר כי הג'יהאד האסלאמי הוא שביצע את ירי הרקטות אך האחריות למה שקורה ברצועה מוטלת על החמאס

מטה מנגנון הביטחון הכללי של החמאס (צילום: דובר צה"ל)מטה מנגנון הביטחון הכללי של החמאס (צילום: דובר צה"ל)
אא

הסלמה בדרום: חיל האוויר תקף במהלך השבת עשרות יעדי טרור של החמאס והג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה. התקיפה הנרחבת באה בעקבות שיגורם של 40 רקטות לפחות – במספר מטחים – מרצועת עזה לעבר יישובי העוטף החל מאמש בשעה 22:00 ועד השעה עשר היום בבוקר. מערכת "כיפת ברזל" יירטה לפחות 17 רקטות. שתי רקטות נוספות נפלו בשטח הרצועה, והיתר נפלו בישראל, רובם בשטחים פתוחים. נזק נגרם באחד היישובים. לבית החולים החולים "ברזילי" באשקלון הגיעו שישה בני אדם, שנפצעו באורח קל מחבלות שספגו במהלך אזעקות "צבע אדום", וכן נפגע חרדה אחד.

במהלך התקיפות הושמדו למעלה מ-  90 יעדי טרור. בין המטרות – בניין בן ארבע קומות בשכונת דרג' בעיר עזה, ששימש כמטה מנגנון הביטחון הכללי של החמאס. במטרות הנוספות נכללו: אתרים לייצור אמצעי לחימה בצפון רצועת עזה, מפעל לייצור ציוד לדיפון מנהרות בדרום הרצועה, חמישה מתחמים צבאיים בח'אן יונס, דיר אל-בלח, תל זעתר וג'באליה, מחנה אימונים ברפיח, פיר מנהרת לחימה בח'אן יונס ועמדת תצפית כנגד מטרות אוויריות בבית לאהיא.

(תקיפת מטה מנגנון הביטחון הכללי של חמאס. צילום: דובר צה"ל)

דובר צה"ל, תת-אלוף רונן מנליס, אמר כי לירי הרקטות במהלך הלילה אחראי ארגון הג'יהאד האסלאמי. הוא ציין כי למרות זאת, בין המטרות שהותקפו ישנן גם מטרות חמאס: "חמאס אחראי לכל מה שקורה ברצועה וממנה. בשבוע האחרון היה תהליך שבסופו שיפר את המצב ההומניטארי ברצועה, וזה חייב את חמאס לשפר את המצב ולהשתלט – וזה בכל זאת לא קרה". מנליס ציין כי בירי הרקטות ניתן להבחין בטביעות האצבע של כוח "קודס" של משמרות המהפכה האיראניים: "הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני הוביל את המתקפה בעידוד משלחי הטרור האיראניים, ועל רקע אווירה מאפשרת טרור שמוביל ארגון הטרור חמאס במרחב גדר המערכת". דובר צה"ל הבהיר כי ישראל רואה במשטר הסורי ובכוח "קודס" כתובת לאירוע: "העברנו מסרים ברורים ברוח הזאת למי שצריך, ואף אחד לא חסין, לא ברצועה ולא מחוצה לה".

על פי דיווחים פלסטיניים, בעקבות תיווך מצרי הסכים הג'יהאד האיסלאמי להפסקת אש. בתום הערכת מצב, הודיעה המועצה האזורית אשכול לתושביה על ביטול ההנחיה שניתנה להימצא בסמיכות למרחבים מוגנים. עם זאת, עדיין ישנן הגבלות על המספר המותר של משתתפים בהתכנסויות - מאה איש במקום פתוח ו- 500 איש במקום סגור.

(צילום: דובר צה"ל)

עוד קודם ההסלמה הלילית אמש, תקפו מסוקי קרב וכלי טיס של צה"ל שלוש עמדות של החמאס בצפון רצועת עזה, וזאת בתגובה להפרות הסדר האלימות לאורך גדר המערכת, בהן השתתפו כ- 16,000 פלסטינים. המתפרעים השליכו בקבוקי תבערה, רימונים ומטעני חבלה, יידו אבנים והבעירו צמיגים. בשני אירועים שונים זיהו כוחות צה"ל חצייה של הגדר, כשהמחבלים שבים כעבור זמן קצר לשטח הרצועה. מעזה נמסר על חמישה הרוגים וכ- 170 פצועים.

(קרדיט: דובר צה"ל)(קרדיט: דובר צה"ל)

(קרדיט: דובר צה"ל)(קרדיט: דובר צה"ל)

תגיות:כיפת ברזלחמאסעוטף עזהרונן מנליס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה