חדשות בארץ

חודשה הזרמת הסולר לרצועת עזה

לשכתו של שר הביטחון אביגדור ליברמן הודיעה אמש על חידוש אספקת הסולר לרצועה, במימונה של קטר, וזאת בהמלצת גורמי הביטחון

מעבר כרם שלום, תמונת ארכיון (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)מעבר כרם שלום, תמונת ארכיון (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)
אא

מקורות פלסטיניים מדווחים כי הבוקר (רביעי) חודשה הזרמת הסולר לרצועת עזה – דרך מעבר כרם שלום – לאחר הפסקה של עשרה ימים.

מדובר בסולר במימון קטארי, שנועד לתפעולה של תחנת הכוח ברצועה. על פי ההסדר שהושג בין ישראל וקטאר בתיווך האו"ם, התחייבה קטאר לממן את עלותו של הסולר לרצועה לחצי השנה הקרובה, במטרה לאפשר את הגדלת מספר שעות החשמל היומיות לתושבי הרצועה מארבע לשמונה. מלשכתו של שר הביטחון אביגדור ליברמן נמסר אמש על החלטתו לחדש את אספקת הסולר, וזאת בהמלצת גורמי הביטחון.

הצעד של ליברמן בא לאחר שבתחילת השבוע נפתחו מעברי ארז וכרם שלום מחדש, לאחר סגירתם בשבוע שעבר בעקבות ירי רקטת הגראד לעבר באר שבע. בהודעה שהוציאה לשכתו של ליברמן נאמר כי ההחלטה נובעת מ"הירידה באירועים האלימים ברצועת עזה בסוף השבוע ומאמצי הריסון שהפעיל חמאס בשטח". הפלסטינים דיווחו אתמול כי ישראל הגדילה מחדש את מרחב הדייג ברצועה משלושה לשישה מייל.

בשטח עוטף עזה, בינתיים, הרגיעה לא ממש ניכרת. משעות הבוקר פרצו ארבע שריפות ברחבי העוטף כתוצאה מבלוני תבערה: בנתיב העשרה, אור הנר וסמוך לקיבוץ גברעם. אתמול פרצו ברחבי העוטף שש שריפות. בנוסף, כמה מאות פלסטינים התפרעו אמש ליד גדר המערכת בדרום הרצועה. הם הבעירו צמיגים ויידו אבנים, בקבוקי תבערה ומטענים. חיילי צה"ל הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות ובירי צלפים חי. בעזה דיווחו על הרוג אחד ומספר פצועים נוספים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו השתתף אתמול בכנסי בחירות ביישובים שונים בעוטף עזה, והתייחס למצב השורר ברצועת עזה ובעוטף: "אנחנו מתכוננים לכל תרחיש. אנחנו ננהל את זה בצורה מאוד נחושה ומאוד מחושבת. יש לנו עניין מולנו עם חונטה תיאולוגית שהשתלטה על שני מיליון איש. הם היו 3,000 לפני ההתנתקות האומללה, השגויה והטרגית, והיום הם 65,000 איש חמושים. הם מחויבים להשמדתנו ולכן הם לא ברי שיח במובן המדיני, אבל הם מבינים יפה מאוד את המסרים האחרים שלנו ואנחנו לא ניתן להם להמשיך. הדבר הראשון שאני מחוייב לו זה הביטחון. לא רקטות, לא מרגמות ולא בלונים״.

תגיות:רצועת עזהאביגדור ליברמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה