חדשות בארץ

הרב לוי יצחק הלפרין הלך לעולמו, הסערה החורפית הגיעה לישראל

הסולר המשיך להיכנס לרצועת עזה, כביש 16 לירושלים יצא לדרך, עוד מטעני נפץ התגלו בארצות הברית, וסעודיה שוב שינתה גירסה בפרשת חיסולו של העיתונאי הסעודי. כל מה שחשוב לדעת

אא

בטחוני/מדיני

הפלסטינים המשיכו גם היום לשגר בלוני תבערה לעבר שטח ישראל. ארבע שריפות פרצו ברחבי העוטף,  בין היתר ביער כיסופים. בלון תבערה נתגלה לפנות ערב בשכונת רמת אשכול בירושלים. להרחבה לחץ כאן

שר הביטחון אביגדור ליברמן אמר היום כי הכנסת הסולר לרצועת עזה במימונה של קטאר באה בעקבות "לחץ כבד" שהופעל על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו. בראיון לגלי צה"ל אמר השר: "אי אפשר להימנע מעימות עם חמאס. אני שומע את ראשי חמאס, ולצערי אני מאמין להם. הם אומרים באופן חד וברור: לא הדלק ולא המשכורות לא ירגיעו את הרוחות, אנחנו רוצים הסרת מצור – כלומר יכולת להכניס באופן חופשי חימושים, נשק, אנשי חזבאללה, איראנים. וזה כמובן בלתי אפשרי". להרחבה לחץ כאן

בג"ץ דחה את ערעורו של המחבל ח'אלד קוטינה, שהורשע ברציחתו של שלום שרקי הי"ד ובניסיון לרצוח את שירה קליין בפיגוע הדריסה בגבעה הצרפתית אותו ביצע בירושלים באפריל 2015. קוטינה נדון למאסר עולם ועוד 20 שנות מאסר, וחויב לשלם 258 אלף שקלים לכל אחת ממשפחות הקורבנות.

בארץ

הרב לוי יצחק הלפרין, ראש המכון המדעי-טכנולוגי להלכה בירושלים, נפטר לפנות בוקר בבית החולים "שערי צדק" בירושלים לאחר מחלה, והוא בן 85. הרב הלפרין נחשב לאחד מגדולי פוסקי ההלכה בדורנו, והיה בין החלוצים שאזרו עוז להתמודד עם השאלות והאתגרים החדשים שמציבים המדע והטכנולוגיה המתקדמת בפני שומרי תורה ומצוות. אחת היוזמות המרשימות אותן קידם הייתה הפרויקט להסבת פעילותה של חברת החשמל בשבתות ובחגים לאוטומציה מלאה ולייצור "חשמל כשר". להרחבה לחץ כאן

ההידרדרות נמשכת: ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, אמר היום כי בקרוב יתחילו לפעול 24 קווים חדשים של מוניות שירות בגוש דן, והם יפעלו גם בשבתות ובחגים. בראיון לגלי צה"ל אמר חולדאי כי משרד התחבורה נתן את אישורו לתוכנית.

התפתחות דרמטית בפרשת הרצח של הנערה תאיר ראדה ע"ה: המכון לרפואה משפטית זימן הערב את נציגי הפרקליטות ואת עורך הדין ירום הלוי, סנגורו של רומן זדורוב שהורשע ברצח ונידון למאסר עולם, ועדכן אותם על תוצאות בדיקה חדשה של אחד הממצאים שנאספו בזירת הרצח. בדיקה מיוחדת, שנערכה לשערה באורך 0.8 ס"מ, גילתה התאמה לפרופיל ה- DNA של א"ח, בן זוגה לשעבר של א"ק – אישה שעדויות ומסמכים שונים שהתגלו קושרים אותה לרצח. ראדה נרצחה ב- 6 בדצמבר 2006 בין כותלי בית הספר "נופי גולן" בו למדה. זדורוב, שבתחילה הודה ברצח, חזר בו מהודאתו וטוען כל השנים לחפותו. ההתפתחות החדשה באה על רקע הידיעה שהתפרסמה בשבוע שעבר ב"ידיעות אחרונות", לפיה אישה צעירה העידה במשטרה כי א"ק התוודתה בפניה כי היא זו שרצחה את תאיר. זו העדה השלישית הטוענת כי א"ק – הסובלת ממחלת הסכיזופרניה – טענה בפניה כי היא הרוצחת. בעקבות הממצאים החדשים, כינס פרקליטו של זדורוב, ירום הלוי, מסיבת עיתונאים, במהלכה דרש לשחרר את מרשו לאלתר ממאסר ולקיים משפט חוזר.

נציגים מטעם המדינה חתמו היום עם חברה משותפת של חברות שפיר ופיצרוטי על חוזה הזיכיון לסלילתו של כביש מספר 16, כביש הכניסה החדש לירושלים. אורכו של הכביש המתוכנן הינו כחמישה קילומטרים, והוא יחבר את כביש תל אביב-ירושלים (כביש מספר 1) לשכונות המערביות והדרומיות של עיר הבירה. סלילת הכביש תחל ב- 2019, והוא ייפתח לתנועה בשנים 2023-2022. להרחבה לחץ כאן

מועצת רשות המים הודיעה על העלאת תעריפי המים בשנת 2019 ב- 3.25%. ההעלאה נובעת בשל הגידול שחל ברכישת המים המותפלים ובשל הרחבת פיתוח תשתיות המים והביוב.

העכברת בצפון: משרד הבריאות התיר את פתיחתם של נחל יהודיה ובריכת המשושים לרחצה. זאת לאחר שרצף של בדיקות שנערכו בנחלים אישר כי הם אינם מזוהמים ובטוחים לרחצה.

הסערה החורפית הגיעה בשעות הצהריים לישראל. היא כללה גשמים מקומיים, שיטפונות והצפות ואף אירועי ברד, וגרמה לקריסות עצים ברחבי הארץ. קטעים מכביש 90 נחסמו למספר שעות בשל הצפות. גבר כבן 35 נפצע מקריסת עץ והובהל לבית החולים "ברזילי" באשקלון כשהוא סובל מחבלות בגופו. הסערה גם גבתה את חייו של ילד בן ארבע מהפזורה הבדואית בנגב, שנסחף בנחל שהוצף בין ערד לכסייפה. צוותי מד"א שהגיעו אל המקום ביצעו בו פעולות החייאה והעבירו אותו לבית החולים "סורוקה" בבאר שבע כשמצבו קריטי. בבית החולים קבעו הרופאים את מותו. שיאה של הסערה עוד לפנינו.

בעולם

בעקבות מזג האוויר הסוער באזורנו – אסון כבד בירדן: אוטובוס ועליו 44 נוסעים - 37 תלמידים שיצאו לטיול עם 7 מלווים - נסחף בשיטפונות הכבדים שפרצו מצדו הירדני של ים המלח. נכון לשעה זו כלי התקשורת בירדן מדווחים על 17 הרוגים ועשרות נעדרים. מדובר צה"ל נמסר כי לבקשת הירדנים, יצאו מספר מסוקים של חיל האוויר עם לוחמי 669 בפיקוד מפקד היחידה כדי לסייע בפעולות החילוץ ובאיתור הנעדרים. מתנדבי יחידת החילוץ "מגילות" ישראל וכוחות נוספים יצאו אף הם לירדן כדי להעניק סיוע.

מטעני נפץ נוספים אותרו היום בארצות הברית, בהמשך למעטפות הנפץ שהגיעו אתמול לאישי ציבור המזוהים עם המפלגה הדמוקרטית. לרשימת האישים אליהם נשלחו חבילות חשודות שהתגלו כמטעני נפץ הצטרף היום, בין היתר, השחקן רוברט דה נירו, הידוע בביקורתו החריפה על הנשיא דונלד טראמפ. מטענים נוספים שהתגלו יועדו להגיע לסגן הנשיא לשעבר ג'ו ביידן ולחברת הקונגרס הדמוקרטית מקסין ווטרס. מתקפת מעטפות הנפץ החלה מוקדם יותר השבוע עם מטען שהתגלה בתיבת דואר בסמוך לביתו של המיליארדר ג'ורג' סורוס, אף הוא מבקר חריף של טראמפ. עד כה אותרו בימים האחרונים 10 מעטפות נפץ. בכל המקרים לא נשקפה סכנה לנמענים, שלא באו במגע עם המטענים.

סעודיה שינתה היום שוב את גירסתה בנוגע לפרשת רצח העיתונאי ג'מאל ח'שוגי בקונסוליה הסעודית באיסטנבול. בניגוד להודעתה הרשמית בסוף שבוע שעבר, לפיה ח'שוגי מצא את מותו במהלך קטטה בקונסוליה, הודיעה היום התביעה הכללית בממלכה כי הרצח "תוכנן מראש". לטענתה, מידע חדש שהתקבל מהחקירה המשותפת שעורך צוות טורקי-סעודי הוא שהביא למסקנה החדשה.

תחזית מזג האוויר

הלילה צפויים לרדת גשמים עזים מלווים בסופות רעמים, ברד ורוחות ערות מצפון הארץ ועד לנגב. ישנו חשש חמור להצפות במישור החוף. עדיין קיים חשש כבד לשיטפונות בנחלי הדרום והמזרח והצפות במקומות המועדים.

מחר (שישי) בבוקר עדיין צפויים גשמים מקומיים. הגשמים ייחלשו וייפסקו בהדרגה במשך היום. תנשבנה רוחות ערות. הטמפרטורות יוסיפו לרדת ויהיו נמוכות מהרגיל לעונה. עדיין קיים חשש לשיטפונות בנחלי הדרום והמזרח.

בשבת מזג האוויר יהיה בהיר עד מעונן חלקית. תחול עלייה קלה בטמפרטורות. הטמפרטורות יהיו עדיין נמוכות מהרגיל.

ביום ראשון יהיה בהיר, ותחול עלייה קלה נוספת בטמפרטורות.

תגיות:ירדןשיטפונות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה