חדשות בארץ

כניסה חדשה לירושלים: נחתם החוזה לסלילת כביש 16

עלותו של כביש הכניסה הנוסף לירושלים מוערכת בלמעלה ממיליארד שקלים. הוא יחבר את כביש תל אביב-ירושלים לשכונותיה המערביות והדרומיות של הבירה

כניסה חדשה לירושלים: ישראל כץ בטקס חנוכת מנהרות הראל בכביש מספר 1, ינואר 2017 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)כניסה חדשה לירושלים: ישראל כץ בטקס חנוכת מנהרות הראל בכביש מספר 1, ינואר 2017 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

כביש מספר 16, כביש הכניסה החדש לירושלים, יצא היום (חמישי) לדרך באופן רשמי.

נציגי אגף החשב הכללי במשרד האוצר ובמשרד התחבורה חתמו, בשם המדינה, עם חברה בבעלות משותפת של החברות שפיר (50%) ופיצרוטי (Pizzaroti) על חוזה הזיכיון לתכנונו, מימונו, הקמתו, וכן תחזוקתו ותפעולו למשך 25 שנים, של הכביש החדש.

עלותו של כביש מספר 16 מוערכת בלמעלה ממיליארד שקלים. מדובר בכניסה מרכזית נוספת לעיר הבירה: אורכו כחמישה קילומטרים, והוא יחבר את כביש תל אביב-ירושלים (כביש מספר 1) לשכונות המערביות והדרומיות של ירושלים. הכביש יכלול שתי מנהרות שיעברו מתחת לשכונות יפה נוף והר נוף, ובנוסף לכך שלושה מחלפים: באזור מוצא (כביש 1), נחל רבידה (גבעת שאול) ורחוב בייט בירושלים (סמוך לבית החולים "שערי צדק"). עם פתיחתו של הכביש לתנועה, בין השנים 2023-2022, הוא צפוי לשפר באופן משמעותי את הנגישות לירושלים, להקל על עומסי התנועה ולצמצם את זמני הנסיעה.

ועדת המכרזים הבין-משרדית לפרויקט כביש מספר 16, בראשות נחמיה קינד, סגן בכיר לחשב הכללי – ועדה המשותפת למשרד האוצר, משרד התחבורה, חברת "נתיבי ישראל", עיריית ירושלים והחברה הממשלתית "ענבל" – הכריזה לפני כחודשיים על זכייתה במכרז של חברת שפיר-פיצרוטי. למכרז ניגשו שש קבוצות. הוא בוצע בשיטת PPP – Public Private Partnership. החברות התחרו ביניהן על גובה מענק ההקמה שתשלם המדינה למציע הזוכה. הצעתה של חברת שפיר-פיצרוטי למענק ההקמה עמדה על 50 מיליוני שקלים. בניית הכביש צפויה להתחיל בשנת 2019.

על פי החלטתו של שר התחבורה ישראל כץ, הכניסה החדשה לירושלים תיקרא על שמו של הרב עובדיה יוסף זצ"ל. לדברי כץ, "כביש מספר 16 הוא פרויקט בעל חשיבות לאומית, אשר צפוי לשפר באופן משמעותי את הנגישות לירושלים, ולהוות כניסה מרכזית נוספת לבירה מכיוון מערב. הכביש, שיוקם ויתוחזק בסטנדרטים בינלאומיים, יפחית את עומסי התנועה בכניסה לבירה ויביא לחיסכון בשעות נהיגה ולצמצום משמעותי בזיהום האוויר. כמו כן, הוא יעמיד את ירושלים בסטנדרטים התחבורתיים של ערי הבירה של המדינות המפותחות".

החשב הכללי באוצר, רוני חזקיהו, הוסיף: "כביש מספר 16, הצפוי להתבצע בשיטת ה- PPP, מצטרף לשורת פרויקטי PPP מוצלחים בתחום התחבורה בהובלת אגף החשב הכללי, ביניהם הרכבת הקלה בירושלים, כביש 431, כביש חוצה ישראל ומנהרות הכרמל". חזקיהו ציין כי "במסגרת תוכנית 2030 לפיתוח תשתיות בישראל, צפויים לצאת לפועל בשנים הקרובות פרויקטי תשתית נוספים בתחומי התחבורה, האנרגיה, המים ואיכות הסביבה".

תגיות:תחבורהירושלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה