חדשות בארץ

בלון תבערה אותר בשכונת רמת אשכול בירושלים

הבלון נוטרל על ידי חבלנים שהגיעו אל המקום. ישראל המשיכה היום להכניס לרצועת עזה משאיות סולר במימון קטארי לצורך תפעול תחנת הכוח בעזה - ביישובי העוטף ממשיכות לפרוץ שריפות כתוצאה מבלוני תבערה

הבלון בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)הבלון בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)
אא

בלון תבערה אותר לפנות ערב (חמישי) בשכונת רמת אשכול בירושלים. חבלני משטרה שהוזעקו אל המקום נטרלו את הבלון. בחסדי שמיים לא היו נפגעים. 

בעוטף עזה המשיכו לאורך היום לפרוץ שריפות כתוצאה משיגור בלוני תבערה מרצועת עזה. עד לשעה זו פרצו בגיזרה ארבע שריפות, בין היתר בשדה בקיבוץ באור הנר. שריפה גדולה פרצה ביער כיסופים.

השריפה ביער כיסופים (צילום: ח'אמד אבו סיאם, כבאי קק"ל)

ובתוך כך, ישראל המשיכה היום להכניס לרצועה, דרך מעבר כרם שלום, מכליות סולר במימון קטארי לצורך תפעול תחנת הכוח בעזה. בעוד אתמול נכנסו לרצועה 5 מכליות סולר במימון קטאר, היום נכנסו 12 מכליות עם למעלה מ- 500 אלף ליטר סולר.

שליח האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלאדנוב, הביע שביעות רצון מההשפעה של הכנסת הסולר הקטארי על המצב ההומניטרי ברצועה. הוא כתב בחשבון הטוויטר - באנגלית, בערבית ובעברית, כי "טורבינה שנייה בתחנת הכוח של עזה החלה לייצר 52 מגה-וואט חשמל, תוך הקלת סבלם של שני מיליון פלסטינים בעזה. סך כל האספקה הינו 172 מגה-וואט (אתמול יוצרו 141 מגה-וואט). זוהי כמות החשמל הגבוהה ביותר שסופקה לעזה מאז ה- 21 לינואר 2018". על פי גורמים בעזה, המשמעות בפועל היא שמספר שעות החשמל ברצועה צפוי לגדול ל- 6 שעות, במקום 4 כפי שהיה עד כה.

בינתיים, המצרים חידשו בימים האחרונים את מאמציהם להביא להסכם הסדרה בין ישראל והחמאס. גילי כהן דיווחה הערב ב"כאן 11", כי משלחת של המודיעין המצרי הגיעה היום לישראל וקיימה פגישה עם שליח האו"ם מלאדנוב. אתמול נפגשה המשלחת בעזה עם ראש הלשכה המדינית של החמאס, איסמאעיל הנייה. הייתה זו הפעם השנייה בתוך שבוע שהמשלחת הגיעה לרצועה.

תגיות:עוטף עזהירושליםבלון תבערה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה