חדשות בארץ

פיגוע ירי לעבר חיילי צה"ל בחלחול - אין נפגעים

מלשכתו של שר הביטחון אביגדור ליברמן נמסר הערב כי החל ממחר תחודש אספקת הדלק לרצועה במימונה של קטאר

תמונת אילוסטרציה (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)תמונת אילוסטרציה (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)
אא

הערב (שלישי) התקבלו דיווחים על יריות שנורו מרכב נוסע לעבר לוחמי צה"ל שעמדו במחסום בסמוך לצומת חלחול צפון שבגזרת חברון. החיילים השיבו באש. בחסדי שמיים, אין נפגעים בקרב הכוחות. חיילי צה"ל מבצעים בשעה זו סריקות באזור. דובר צה"ל מסר כי הפרטים בבדיקה.

מוקדם יותר היום, סיכלו לוחמי משמר הגבול של משטרת ישראל המוצבים במערת המכפלה ניסיון לבצע פיגוע דקירה. פלסטיני בן 17 הגיע לאחת מעמדות הבידוק של המערה. במהלך הבידוק הוא שלף סכין שהוסלקה עליו והניף אותה לעבר הלוחמים. הם כיוונו את נשקיהם לעברו והביאו למעצרו ללא ביצוע ירי. העצור הועבר לחקירת גורמי הביטחון. אתמול, כזכור, התקרב פלסטיני לעמדה של חיילי צה"ל סמוך למערכת המכפלה ודקר את אחד החיילים באמצעות חפץ חד. החייל עצמו וחייל נוסף הגיבו בירי וחיסלו את המחבל. החייל נפצע באורח קל ופונה לקבלת טיפול.

כמה מאות פלסטינים התפרעו הערב ליד גדר המערכת בדרום הרצועה. הם הבעירו צמיגים ויידו אבנים, בקבוקי תבערה ומטענים. חיילי צה"ל הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות ובירי צלפים חי. בעזה מדווחים על הרוג אחד ומספר פצועים נוספים. לאורך היום נמשך שיגור בלוני התבערה מרצועת עזה. שש שריפות פרצו ברחבי העוטף.

ובתוך כך, מלשכתו של שר הביטחון אביגדור ליברמן נמסר הערב כי החל ממחר תחודש אספקת 'הדלק הקטארי' לרצועת עזה, וזאת בהמלצת גורמי הביטחון. כזכור, לפני שבועיים החלה ישראל להכניס לרצועה מכליות סולר - במימונה של קטאר - לצורך תפעולה של תחנת הכוח. על פי ההסדר בין ישראל וקטאר בתיווך האו"ם, התחייבה קטאר לממן את עלותו של הסולר לרצועה לחצי השנה הקרובה, במטרה לאפשר את הגדלת מספר שעות החשמל היומיות לתושבי הרצועה מארבע לשמונה. בשל ההסלמה באלימות הפלסטינית על גדר המערכת, הורה ליברמן לפני עשרה ימים לעצור את הכנסת הדלקים לרצועה. הוא כתב לאחר מכן בחשבון הטוויטר שלו כי "כל עוד לא תיפסק האלימות בעזה באופן מוחלט, כולל בלוני התבערה והצתות הצמיגים מול הישובים הישראלים, לא תחודש אספקת הדלקים והגז לרצועת עזה". כאמור, למרות המשך האלימות, הדלק ישוב וייכנס מחר לרצועה. בעזה דיווחו הבוקר כי ישראל הגדילה מחדש את מרחב הדייג ברצועה לשישה מייל, לאחר שמרחב זה צומצם בשבוע שעבר לשלושה מייל בעקבות שיגור רקטת הגראד לעבר באר שבע. שלשום הורה ליברמן לפתוח מחדש את מעברי ארז וכרם שלום.

אתמול דווח ב"כאן 11", כי על פי מתווה ההסדרה המתגבש בין ישראל והחמאס, קטאר עשויה לממן גם את תשלום המשכורות לאנשי החמאס ברצועה, וזאת במידה והרשות הפלסטינית תתמש את איומיה ותפסיק באופן מוחלט את העברת הכספים לרצועה. ישראל, מצידה, תקזז סכומים אלו מכספי המיסים שהיא מעבירה לרשות.

(23:29)

תגיות:חברוןפיגוע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה