חדשות בארץ

צה"ל הכניס סולר לרצועה, הפלסטינים משגרים בלוני תבערה ונפץ

במסיבת עיתונאים בירושלים אמר ראש הממשלה נתניהו כי ישראל פועלת להפסיק את החנק הכלכלי של אבו מאזן על הרצועה ולהחזיר את השקט והביטחון ליישובי עוטף עזה

מעבר כרם שלום, תמונת ארכיון (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)מעבר כרם שלום, תמונת ארכיון (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)
אא

ישראל החלה הבוקר בהכנסתן של מכליות סולר לרצועת עזה לצורך תפעולה של תחנת הכוח. מדובר ביישומו של הסדר בין ישראל וקטאר שהושג בתיווך האו"ם, לפיו קטאר תממן את עלותו של הסולר לרצועה לחצי השנה הקרובה. הכנסת הסולר תיעשה בהדרגה ותימשך מספר ימים. היא תאפשר להגדיל את מספר שעות החשמל היומיות לתושבי הרצועה מארבע לשמונה.

הכנסת הסולר נעשית תוך עקיפתה של הרשות הפלסטינית ולמורת רוחה. בשבוע שעבר מסר גורם בלשכתו של אבו מאזן ל"כאן 11", כי יו"ר הרשות הציב אולטימטום חדש בפני החמאס, לפיו על הארגון להעביר אליו עד סוף החודש את השליטה על רצועת עזה, אחרת יממש אבו מאזן את האיומים שהשמיע לא אחת להחריף את הסנקציות על הרצועה ויעצור באופן מוחלט את העברת הכספים מהרשות לעזה. ג'קי חוגי מגלי צה"ל דיווח ביום חמישי שעבר כי איומים ולחצים שהופעלו מרמאללה – בין היתר על חברות האנרגיה הישראליות – הצליחו לעצור את הכנסתן של שלוש מכליות סולר לרצועה.

הדיווחים על הכנסת הסולר מהווים בשורה חשובה מבחינתו של החמאס, המעוניין להציג הישגים הומניטריים בפני תושבי הרצועה. גל ברגר דיווח אתמול, כי בשיחות שמנהל הארגון עם המודיעין המצרי במשא ומתן העקיף עם ישראל להפסקת אש הוא מציג כעת עמדות גמישות יותר והפחית את מפלס הדרישות הגבוה שלו. בכיר בחמאס אמר ל"כאן 11" כי ארגונו "לא דורש הרבה, אלא הקלות הומניטריות בלבד" בתמורה להפסקת תהלוכות השיבה ועצירת טרור ההצתות של בלוני התבערה והנפץ המשוגרים מהרצועה.

מבחינתה של ישראל, המהלך ההומניטרי נועד להפחית את בעבועו של סיר הלחץ העזתי ולסייע בכך בקידומה של הפסקת אש, שאבו מאזן הצליח לאחרונה להכשיל את השגתה. ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום למצב הנפיץ בגיזרת הדרום. "אנחנו מנסים להביא לפתרון שיחזיר את השקט והביטחון ליישובי עוטף עזה", אמר במסיבת עיתונאים בירושלים. "אנחנו פועלים מעת לעת בתקיפות רבה מאוד. בגלל הפעולה שלנו יש זהירות בצד הפלסטיני, ואני חושב שגם הם מבינים שאם יתלקח כאן עימות – המחיר שהם ישלמו יהיה גדול מאוד". נתניהו הגדיר את המצב הקיים כ"בעירה נמוכה" ואמר כי ישראל אינה מוכנה כי הוא יימשך: "אנחנו עומדים על כך שהוא יסתיים. מנגד, הם [בעזה] נחנקים. למה המצב הזה נוצר? כי אבו מאזן חונק אותם כלכלית, והם מתפרצים על ישראל – באופן חלקי, כי הם מפחדים". נתניהו ציין כי "יש ניסיונות להגיע לפיתרון מעשי שיפסיק את החנק הזה. אני חושב שצריך לעשות את זה, חרף ביקורות. אני לא שש לפתוח במלחמות מיותרות".

ובתוך כך, גם היום הפלסטינים ממשיכים לשגר בלוני תבערה ונפץ לעבר יישובי עוטף עזה ולחולל שריפות. בלוני תבערה נחתו, בין היתר, בעיר שדרות, ובלון נפץ התפוצץ מעל אחד הקיבוצים במועצה האזורית אשכול. בנוסף, בלון תבערה אותר במועצה האזורית מודיעין, כשהוא תפוס בענפי עצים. חבלני משטרה הגיעו אל המקום ונטרלו את הבלון. בחסדי שמיים, בכל התקריות לא היו נפגעים.

תגיות:חמאסרצועת עזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה