חדשות בארץ

כוחות הביטחון ממשיכים במצוד אחרי המחבל מברקן, ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה

נפתח משפטה של שרה נתניהו בתיק המעונות, פומפאו נפגש עם קים ג'ונג און, ונשיא האינטרפול נעצר לחקירה בסין והתפטר מתפקידו. כל מה שחשוב לדעת

אא

בטחוני/מדיני

קים לבנגרונד-יחזקאל, בת 28, אם לתינוק כבן שנה וחצי, וזיו חג'בי, בן 35 מראשון לציון, אב לשלושה, נרצחו הבוקר על ידי מחבל פלסטיני במפעל "אלון" בו עבדו באזור התעשייה ברקן. השם יקום דמם. להרחבה לחץ כאן

חיילי צה"ל ואנשי שב״כ ממשיכים הערב במצוד אחר המחבל הפלסטיני אשרף וליד סלימאן נעאלוה, שביצע את הפיגוע. הכוחות הגיעו לביתו של המחבל בכפר שוויכה שליד טול כרם, מיפו את המבנה וביצעו תחקורים ומעצרים של בני משפחה וחברים של המחבל החשודים שסייעו לו. בין היתר, נעצר אחיו של המחבל. להרחבה לחץ כאן

דובר הג'יהאד האסלאמי, דאוד שיהאב, שיבח את הפיגוע: "מדובר בתגובה טבעית על פשעי הכיבוש בעזה, ירושלים וח'אן אל-אחמר, ועל הפגיעה במסגד אל-אקסא". ארגון החמאס בירך אף הוא על "פיגוע הגבורה". בהודעה לעיתונות שנמסרה מטעמו נאמר כי הפיגוע הינו "תגובה טבעית על פשעי הכיבוש הישראלי נגד עמנו".

בלוני התבערה מרצועת עזה המשיכו לנחות גם היום בשטח העוטף. על פי הנתונים שנמסרו מגורמי הכבאות הרשמיים, משעות הבוקר פרצו חמש שריפות בעוטף עזה כתוצאה משיגור בלוני תבערה. דובר צה"ל מסר לפנות ערב כי כלי טיס תקף חוליית מחבלים ששיגרה בלוני תבערה בדרום רצועת עזה לעבר שטח ישראל.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הבוקר, בפתח ישיבת הממשלה השבועית, כי שוחח לפני זמן קצר עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין: "סיכמנו להיפגש בזמן הקרוב כדי להמשיך את התיאום הביטחוני החשוב בין הצבאות". להרחבה לחץ כאן

בארץ

בבית משפט השלום בירושלים נפתח היום משפטה של אשת ראש הממשלה, שרה נתניהו, בפרשה שזכתה לכינוי "תיק המעונות". נתניהו מואשמת בקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, מרמה והפרת אמונים. יחד עימה מואשם בפרשה עזרא סיידוף, לשעבר סמנכ"ל במשרד ראש הממשלה. הדיון היום היה טכני במהותו: עורך הדין יוסי כהן, סניגורה של נתניהו, הביע את התנגדותו לבקשת הפרקליטות לקיים את המשפט בפני הרכב של שלושה שופטים ואמר כי "מנסים להעצים תיק פשוט מאוד שהחל בפתיתים וחמגשיות, ולהפוך אותו לאיזו דרמה ותיק מסובך". בסיום הדיון הציע השופט אביטל חן לפרקליטי הצדדים להיפגש עימו בלשכתו "ללא הנאשמים, כדי לבדוק אפשרויות לצמצום המחלוקת ואולי אף לסיום התיק", כלשונו. הצדדים נעתרו להצעתו, הפגישה תתקיים בלשכתו ב- 13 בנובמבר.

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד העיתונאי הספרדי חוליו דה לה גווארדיה, שבליל חג הסוכות דרס למוות בתאונת פגע וברח את הפסנתרן חיים טוקצ'ינסקי בכיכר פריז בירושלים. דה לה גווארדיה בן ה- 49 מואשם בעבירות של הריגה, הפקרה אחרי פגיעה, נהיגה בשכרות, אי ציות לרמזור אדום ונסיעה במהירות מופרזת.

גבר כבן 30 שרכב על אופניים חשמליים נפגע אחר הצהריים מרכב באשקלון. הוא פונה על ידי צוותי מד"א לבית החולים "ברזילי" כשהוא במצב בינוני עם חבלת ראש.

שני פועלים, בני 60 ו- 40 תושבי הכפר יטא, איבדו את הכרתם במהלך עבודה בבור ביוב במושב גילת שבמועצה האזורית מרחבים. השניים, שנכנסו לבור ללא מיגון ועזרי נשימה ושאפו גזים רעילים, הוצאו על ידי גורמי ההצלה מעומק של שמונה מטרים. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו להם טיפול רפואי ופינו אותם לבית החולים סורוקה. אחד משני הפצועים מת מפצעיו, מצבו של השני אנוש.

פועל בתחילת שנות העשרים לחייו נפל מגובה בשעות הצהריים ונפגע מחפץ כבד באתר עבודה במגשימים. הוא פונה על ידי צוותי מד"א לבית החולים "שיבא" בתל השומר, כשהוא סובל מחבלות בגב ובגפיים התחתונות.

ההסתדרות הכריזה היום על סכסוך עבודה כללי במשק בשל המספר הגבוה של הרוגים ופצועים בתאונות עבודה. היא דורשת להגיע עם הגורמים הרלוונטיים להסכם שיסדיר באמצעים שונים את זכויותיהם של העובדים לעבודה בטוחה. ההסתדרות תוכל לפתוח בשביתה במשק 14 יום מרגע ההכרזה על סכסוך עבודה. במקביל, היא תפתח בקמפיין של שלטי חוצות ברחבי הארץ שיישא את הססמה "עובדים כדי לחיות, לא כדי למות". מתחילת השנה נהרגו בענף הבנייה 30 עובדים - עלייה של כ- 30% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

המשטרה עצרה הלילה (ראשון), בתום חקירה מאומצת, גבר בן 30 החשוד בריסוס צלבי קרס בזמנים שונים ובמקומות שונים בתל אביב וביפו – על מבנים, בתים פרטיים ובמרחב הציבורי. בכליו של החשוד נתפסו מחברות עם רישומי הסתה בוטים.

בעולם

מזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפאו, נפגש היום בפיונגיאנג עם מנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג און. פומפאו פרסם בחשבון הטוויטר תצלום מחויך שלו עם קים וכתב: "אנו ממשיכים להתקדם בנוגע להסכמים שהושגו בפסגת סינגפור". נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, כתב בחשבון הטוויטר שלו כי לפומפאו הייתה פגישה טובה עם קים: "נעשתה התקדמות על בסיס הסכמי פסגת סינגפור! אני מצפה לפגוש את קים שוב בעתיד הקרוב".

נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, אמר היום כי הוא עוקב "באופן אישי" אחרי פרשת היעלמותו של העיתונאי הסעודי ג'מאל ח'שוג'י, וכי הוא מקווה עדיין שהפרשה תסתיים באופן "חיובי". ח'שוגי – עיתונאי ותיק, שבשנה האחרונה גלה מרצון מארצו, נכנס לפני חמישה ימים לקונסוליה הסעודית באיסטנבול ומאז נעלמו עקבותיו. ארדואן, שהתייחס לראשונה להיעלמותו של ח'שוגי, אמר כי המשטרה בודקת את סרטי הצילום ממצלמות האבטחה בשערי הקונסוליה ובנמל התעופה באיסטנבול. מקורות טורקיים טענו אמש כי ההערכה בטורקיה היא שח'שוגי – שבשנה האחרונה מתח ביקורת חריפה על המשטר הסעודי – חוסל בתוך בניין הקונסוליה ב"רצח שתוכנן מראש", וכי צוות בן 15 אנשים הגיע מסעודיה כדי לבצע את החיסול. גופתו, כך נטען, בותרה והוצאה מהקונסוליה. יאסין אקטאי, יועצו של ארדואן, אמר היום כי ח'שוגי לא עזב את הקונסוליה הסעודית "בדרכים נורמליות", וכי לרשויות בטורקיה ישנו מידע קונקרטי הקשור להיעלמותו ממנו עולה כי ח'שוגי חוסל בתוך בניין הקונסוליה. בסעודיה מכחישים בתוקף כל קשר להיעלמות, וטוענים כי ח'שוגי יצא את הקונסוליה לאחר שסיים את עיסוקיו בה.

הרשויות בסין הודו היום כי מנג הונגווי – אזרח סיני המכהן מאז נובמבר 2016 כנשיא האינטרפול, ארגון השיטור הבינלאומי – מוחזק בידיהן, וכי הוא נחקר בחשד שהפר את החוק הסיני. הקשר עם מנג, שיצא לביקור במולדתו, נותק לפני 12 יום והוא נחשב כנעדר. במסיבת עיתונאים שכינס האינטרפול, אמרה אשתו של מנג, המתגוררת בליון שבצרפת, כי לפני שנעלם בעלה שלח לה תמונה של סכין, כדי להתריע על כך שהוא מצוי בסכנה. בהודעה שהוציאה הערב המזכירות הכללית של האינטרפול נמסר כי מנג התפטר מתפקידו וכי התפטרותו התקבלה.

תחזית מזג האוויר

מחר (שני) יהיה מעונן חלקית ותחול ירידה קלה בטמפרטורות, בעיקר בהרים ובפנים הארץ. ייתכן גשם מקומי קל בצפון הארץ ובמרכזה.

ביום שלישי מזג האוויר יוסיף להיות מעונן חלקית. הטמפרטורות יהיו רגילות לעונה. בשעות הבוקר עדיין ייתכן גשם קל, בעיקר במישור החוף.

ביום רביעי מזג האוויר יהיה מעונן חלקית עד בהיר. תחום עלייה קלה בטמפרטורות.

תגיות:שרה נתניהומייק פומפאו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה