חדשות בארץ

כוחות הביטחון מיפו את ביתו של המחבל שביצע הבוקר את הפיגוע בברקן

בפיגוע נרצחו קים לבנגרונד-יחזקאל, בת 28, אם לתינוק כבן שנה וחצי, וזיו חג'בי, בן 35 מראשון לציון, אב לשלושה. השם יקום דמם

זירת הפיגוע בברקן (צילום: פלאש 90)זירת הפיגוע בברקן (צילום: פלאש 90)
אא

חיילי צה"ל ואנשי שב״כ ממשיכים הערב במצוד אחר המחבל הפלסטיני אשרף וליד סלימאן נעאלוה, שרצח הבוקר שני עובדים במפעל "אלון" באזור התעשייה ברקן. הכוחות הגיעו לביתו של המחבל בכפר שוויכה שליד טול כרם, מיפו את המבנה וביצעו תחקורים ומעצרים של בני משפחה וחברים של המחבל החשודים שסייעו לו. בין היתר, נעצר אחיו של המחבל.

המחבל, שעבד במפעל, הגיע הבוקר לעבודה, עלה לקומת המשרדים ופתח באש מרובה אוטומטי מסוג "קרל גוסטב" לעבר העובדים שהיו במקום. בפיגוע נרצחו קים לבנגרונד-יחזקאל, בת 28, אם לתינוק כבן שנה וחצי, וזיו חג'בי, בן 35 מראשון לציון, אב לשלושה. השם יקום דמם. מתחקיר הפיגוע עולה כי המחבל כפת באזיקים את ידיה של לבנגרונד-יחזקאל ולאחר מכן ירה בה למוות מטווח קצר. אישה נוספת בשנות החמישים לחייה נפצעה באופן בינוני והועברה לבית החולים "בילינסון" בפתח תקווה. לא נשקפת סכנה לחייה.

הרמטכ"ל גדי איזנקוט הגיע אל זירת הפיגוע בברקן. הוא סייר במפעל בו אירע הפיגוע הרצחני וקיים הערכת מצב בהשתתפות מפקד פיקוד המרכז, אלוף נדב פדן, מתאם הפעולות בשטחים, אלוף כמיל אבו רוקון, מפקד אוגדת יהודה ושומרון, תת-אלוף ערן ניב וראש המנהל האזרחי, תת-אלוף בן חור אחוות. איזנקוט הנחה על תגבור הכוחות ומאמצי ההגנה השונים, על המשך הפעילות המאומצת לאיתורו ולכידתו של המחבל, ובהמשך עריכת תחקיר על נסיבות האירוע.

"אנחנו אחרי פיגוע טרור באזור תעשייה ברקן בו איבדנו שני אזרחים ישראלים ואזרחית נוספת נפצעה", אמר מפקד פיקוד המרכז, אלוף נדב פדן. "אני רוצה בראש ובראשונה למסור את תנחומיי למשפחות ולאחל החלמה מהירה לפצועה. אנחנו בחודשים האחרונים ובשנים האחרונות במאבק רציף כנגד הטרור ביהודה ושומרון ובעזה. המאבק כולל יום-יום, לילה-לילה, פעולות של מאות חיילים בהן מתבצעים מעצרים וסיכולים". פדן ציין כי בחודשים האחרונים נתפסו למעלה מ- 300 כלי נשק ביהודה ושומרון ובחודש האחרון מעל 100: "זו עבודה לילית סיזיפית של כלל מערכת הביטחון – שירות הביטחון הכללי, משטרת ישראל וצה״ל. שילוב זרועות. ברגעים אלה הצבא, השב״כ ומשטרת ישראל מבצעים מצוד אחרי המחבל, וכמו מחבלים אחרים אנחנו נדע לשים את היד עליו, על שולחיו, ולגדוע את יד הטרור הזאת שפוגעת בנו ללא הבחנה בין נשים וגברים".

איריס חג'בי, אמו של של זיו הי"ד שנרצח בפיגוע, אמרה בבכי: "אני צריכה לקבור את הבן שלי בגיל 35. מה עשיתי רע בחיים שלי? יש לו ילדים קטנים, זוג תאומים בני 7 וילד בן 4 וחצי, מה האימא שלהם תגיד להם? ילדים שקשורים לאבא שלהם בנימים הכי קטנים שבגוף. אני לא רוצה שאף אחד מאלה שפגעו בו יישאר חי. שהמשפחה שלו תסבול. הבן שלי לא יצא למלחמה, הוא יצא לעבוד. אני רוצה שהבן אדם הזה ימות. וכל מי שנוגע ביהודים - שיהרגו אותו, בלי לעשות חשבון לאף אחד".

במהלך היום פרסמו גורמים זרים רבים גינויים לפיגוע. בין המגנים - שגריר ארצות הברית בישראל, דיוויד פרידמן, שכתב בחשבון הטוויטר שלו: "אזור התעשייה ברקן היה מודל לדו-קיום ישראלי-פלסטיני מאז 1982, עם אלפים שעובדים יחד. היום, טרוריסט זעזע את ההרמוניה הזו כאשר רצח באכזריות שני ישראלים בעבדה. תנחומינו העמוקים למשפחות הקורבנות".

תגיות:פיגועדיוויד פרידמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה