חדשות בארץ

הפיגוע בברקן: הותרו לפרסום שמותיהם של שני הנרצחים

קים לבנגרונד-יחזקאל, בת 29 ואם לפעוט כבן שנתיים, וזיו חג'בי, בן 35 ואב לשלושה, נרצחו הבוקר בפיגוע ירי על ידי פועל פלסטיני שעבד במפעל "אלון" בברקן

זירת הפיגוע בברקן (צילום: פלאש90)זירת הפיגוע בברקן (צילום: פלאש90)
אא

הותרו לפרסום שמותיהם של שני הנרצחים בפיגוע הבוקר באזור התעשייה ברקן: קים לבנגרונד-יחזקאל, בת 29 מראש העין, אם לפעוט כבן שנתיים, וזיו חג'בי, בן 35 מראשון לציון, אב לשלושה. השם יקום דמם. אשה נוספת נפצעה באורח בינוני.

המחבל הוא פלסטיני בן 23 מהכפר שוויכה ליד טול כרם, שעבד במפעל "אלון" הנמצא באזור התעשייה בברקן. הוא הגיע הבוקר אל המפעל, עלה לקומת המשרדים ופתח באש מרובה אוטומטי מסוג "קרל גוסטב" לעבר עובדים שהיו במקום.

מפרטי החקירה עולה כי המחבל כפת באזיקים את ידיה של לבנגרונד-יחזקאל וירה בה למוות מטווח קצר. ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, אמר בזירת הפיגוע הקשה: "רק פחדן עלוב כופת אשה צעירה ויורה בה למוות בדם קר. גבר מוסלמי, שאמור להקפיד על כבוד האשה, ככה יורה באשה קשורה? והם עוד מדברים, ברשות הפלסטינית, על איך מתנהגים לנשים ערביות במחסומים? הפחדנות, הרצחנות וההסתה הפחדנית של הרשות הפלסטינית הן שהובילו לאירוע הזה. אנחנו נתחזק בבניין הארץ ובבניית השומרון. נחזק את התעשייה. דווקא המקום הזה, שגם בונה את השומרון וגם מייצר דו-קיום - הדבר הזה ימשיך. נחזק את ההתיישבות בשומרון, נחזק את החיים ביהודה ושומרון".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הבוקר, בפתח ישיבת הממשלה:  "מדובר בפיגוע טרור מאוד קשה שבו נרצחו שני ישראלים באכזריות רבה וגם נפצעה אזרחית שלישית. כוחות הביטחון נמצאים במרדף אחרי הרוצח הנתעב. אני בטוח שהם יתפסו אותו ואני בטוח שגם נמצה עמו את הדין ובהקדם. אני רוצה לשלוח בשמי ובשם כל חברי הממשלה תנחומים למשפחות שני הנרצחים וכמובן את תקוותנו ותפילתנו להחלמה מהירה של הפצועה".

שר הביטחון אביגדור הגיב בחשבון הטוויטר שלו על הפיגוע: "צה"ל וכוחות הביטחון מנהלים מצוד נרחב אחר המחבל בן הבליעל שביצע את הפיגוע הקשה בברקן. זה רק עניין של זמן עד שנשים עליו את היד".

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין כתב בחשבון הטוויטר שלו כי הוא מחבק את משפחות ההרוגים וסומך על כוחות הביטחון שישימו ידם על המחבל במהרה וימצו עמו את הדין. "התשובה ההולמת לפיגוע הרצחני", הוסיף אדלשטיין, "היא המשך חיזוק איזורי התעשייה המשותפים. לא ניתן למחבלים מתועבים לפגוע בדו קיום ובתקווה לעתיד משותף טוב יותר".

נשיא המדינה ראובן ריבלין הביע זעזוע וצער רב מהפיגוע: "ליבנו עם משפחות ההרוגים, ואנו מתפללים לשלום הפצועה. זו לא הייתה רק התקפה על אנשים חפים מפשע החיים את חיי-היומיום שלהם, זו הייתה גם התקפה על האפשרות של ישראלים ופלסטינים להתקיים יחד, בדרכי שלום". ריבלין קרא להנהגה הפלסטינית "לגנות את הפיגוע הנפשע הזה ולפעול גם בכוחותיהם ללכידת המחבל והמסייעים לו".

שר הפנים אריה דרעי כתב בחשבון הטויטר שלו: "כואב ודואב את הרוגי הפיגוע הבוקר באזור התעשיה ברקן ומתפלל להחלמת הפצועה. ליבנו כולנו עם משפחות ההרוגים. השנאה והרצח הנתעב רק יחזקו אותנו. מחזק את ידי כוחות הביטחון שיתפסו את הרוצח ואת משתפי הפעולה עמו, כדי למצות עמו את הדין!".

ואילו חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' הגיב בכותבו כי "הפיגוע הנורא הבוקר בברקן מחדד שוב את השקר לפיו הטרור נובע מיאוש. פרנסה ותקווה ואופק לא מבטלים את שנאת היהודים ותאוות הרצח. מחזק את ידי כוחות הביטחון במרדף אחרי המחבל. אל תעזו לתפוס אותו חי".

שר הכלכלה אלי כהן הגיע לאזור התעשייה ברקן ואמר כי המקום מהווה "סמל לדו-קיום, שעובדים ביחד יהודים ופלסטינים. אנחנו לא ניתן לאותו פיגוע נפשע לבוא ולפגוע בדו-קיום. תכננו עוד קודם לכן להרחיב את אזור התעשייה ב- 150 דונם, מכיוון שזה אינטרס כלכלי ובטחוני של מדינת ישראל. על רקע הפיגוע הנפשע הזה, אנחנו נאיץ את התכנון והפיתוח של אזור התעשייה".

(עודכן: 15:00)

תגיות:פיגועשומרון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה