חדשות בארץ

הפרות סדר אלימות בגדר המערכת, ממשל טראמפ קיצץ שוב בסיוע לפלסטינים

מטוסי קרב של רוסיה וסוריה כתשו את מחוז אידליב, קים ג'ונג און רוצה לבקר ברוסיה, ובאוויר מורגשים כבר סימני הסתיו. כל מה שחשוב לדעת

אא

בטחוני/מדיני

סוף שבוע חם על גדר המערכת ברצועת עזה: כ- 7,000 מתפרעים פלסטינים התקהלו אתמול במספר מוקדים לאורך הגדר. הם הבעירו צמיגים, יידו אבנים והשליכו בקבוקי תבערה ורימון לעבר לוחמי צה"ל והגדר. במקרה אחד לפחות נרשם ניסיון לפרוץ את הגדר ולחדור לשטח ישראל. בחסדי שמיים לא היו נפגעים לכוחות צה"ל, שהגיבו באמצעים לפיזור הפגנות בהתאם להוראות הפתיחה באש.

בתגובה להשלכת הרימון באזור צפון הרצועה, תקף כלי טיס של צה"ל עמדת תצפית של החמאס בצפון רצועת עזה. תקיפה אווירית בוצעה נגד עמדת  נוספת של ארגון  הטרור בדרום רצועת עזה בתגובה לפגיעה בתשתית ביטחונית של צה"ל במרחב זה.

על פי הדיווחים מרצועת עזה, במהלך העימותים אתמול נהרגו שני צעירים פלסטיניים מירי לעברם ונפצעו 210. אחד מההרוגים תועד כשהוא משליך אבן לעבר גדר המערכת ולאחר מכן נורה בפלג גופו העליון. מדובר צה"ל נמסר כי "האירועים יתוחקרו על ידי דרגי הפיקוד הרלוונטיים".

 

בעולם

ממשל טראמפ בצעד נוסף נגד הפלסטינים: לאחר שבשבועיים שחלפו הודיעה מחלקת המדינה האמריקנית על הפסקת המימון לארגון אונר"א ועל קיצוץ של למעלה מ- 200 מיליון דולר מתקציב הסיוע הכלכלי לפלסטינים, הממשל יקצץ 25 מיליון דולר בסיוע שהוא מעניק לשישה בתי חולים פלסטיניים במזרח ירושלים. כך דיווחה היום NPR, רשת הרדיו הציבורית של ארצות הברית, בהסתמך על מקור במחלקת המדינה. מדובר בסיוע שנועד לטיפול בחולי סרטן ובמחלות אחרות. מטרת הקיצוץ – ללחוץ על הרשות הפלסטינית לשוב למשא ומתן עם ישראל. השר הפלסטיני לענייני ירושלים, עדנאן חוסייני, מסר בתגובה: "זה לא מפתיע בכלל. אמריקה צריכה לדעת שכל הפעולות האלו לא ישנו את עמדתנו, אלא להפך, זה מחזק את העמדות שלנו בכל הנושאים, כולל בנוגע לירושלים".

נשיא איראן, חסן רוחאני, טען היום כי ארצות הברית מעבירה לארצו מסרים "מדי יום" במטרה להביא לפתיחת משא ומתן בין שתי המדינות. בנאום בטהראן, ששודר בטלוויזיה האיראנית, אמר רוחאני: "מצד אחד הם מנסים ללחוץ על אזרחי איראן, ומצד שני שולחים אלינו מסרים בכל יום בשיטות שונות, לפיהם אנחנו צריכים לנהל איתם משא ומתן". כזכור, בתחילת החודש שעבר נכנסו לתוקף סנקציות כלכליות שהטיל הממשל האמריקני על משטר האייתוללות בטהראן. גל נוסף של סנקציות במגזרי הבנקאות והאנרגיה אמור להיכנס בתוקף בתחילת חודש נובמבר.

פגישת הפסגה בין נשיאי רוסיה, טורקיה ואיראן – שהתקיימה אתמול בתבריז שבאיראן – הסתיימה ללא החלטות בנוגע לגורלו של מחוז אידליב (צפון-מערב סוריה). נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, שארצו תומכת בחלק מארגוני המורדים השולטים במחוז, קרא להגיע להפסקת אש. הצעתו לא נענתה, ורוסיה ואיראן הודיעו כי ימשיכו לסייע למשטר הסורי במלחמתו נגד המורדים. נשיא איראן, חסן רוחאני, אמר כי "אין מנוס ממאבק בטרור באידליב". הוא תקף את ארצות הברית על נוכחותה בסוריה, ש"אינה חוקית ומנוגדת להחלטות מועצת הביטחון" וקרא לה להסיג אותם.

במהלך הפסגה עצמה, וגם היום – מטוסי קרב רוסיים וסוריים כתשו בעשרות תקיפות אוויריות את המחוז, המהווה את מעוזם האחרון של המורדים בסוריה. הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח כי לפחות ארבעה אזרחים נהרגו בהתקפות ברחבי המחוז – הקשות ביותר בחודש האחרון. התקיפות הן חלק מההכנות שעושה המשטר הסורי למתקפה המכרעת על אידליב. האו"ם ומדינות במערב, בראשן ארצות הברית, הזהירו מפני אסון הומניטרי שעלול להתרחש באזור. ארצות הברית, בריטניה וצרפת הבהירו כי יגיבו במהירות במידה והמשטר יעשה שימוש בנשק כימי.

שליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג און מעוניין לבקר בפעם הראשונה ברוסיה. כך מסרה דוברת הפרלמנט הרוסי, ולנטינה מטביינקו, שנפגשה עם קים בבירה פיונגיאנג. לדבריו מטביינקו, קים אמר כי אינו רוצה לדחות את הביקור: "הוא אמר: 'הפגישה עם נשיא רוסיה חשובה לי מאוד, עלינו לדון באסטרטגיה ובאפשרויות שיתוף הפעולה בינינו, וכן במספר נושאים חשובים על סדר היום העולמי'".
 

תחזית מזג האוויר

סימני סתיו: בצפון הארץ ובמרכזה החוף ירדו גשמים במהלך הלילה והבוקר. בגוש דן ירדו גשמים עזים שגרמו להצפות, וכתוצאה מהן קרס כביש ברחוב עלי הכהן בבני ברק.

הלילה ייתכן גשם מקומי בצפון הארץ ובמרכזה. בהרים ייעשה אף קריר מהרגיל.

מחר (ראשון), ערב ראש השנה, יהיה מעונן חלקית ונוח יחסית לתקופה. בהרים יהיה קריר מהרגיל. עד הצהריים צפוי גשם מקומי בצפון הארץ ובמרכזה, וייתכן גשם קל גם בצפון הנגב.

ביום שני תחול יהיה מעונן חלקית, תחול התחממות קלה במידות החום, והן יהיו קרובות לממוצע בעונה. בבוקר ייתכן גשם מקומי, בעיקר בצפון הארץ.

תגיות:רצועת עזהאידליב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה