חדשות בארץ

נתניהו בירך על הפסקת הסיוע האמריקני לאונר"א, תלמידי בתי הספר חזרו ללימודים

שריפה קטלנית ביפו, תקלה קשה בחברת פלאפון, הרב הראשי לשעבר של בריטניה נגד ג'רמי קורבין, וחברי הכנסת הערבים בעד קורבין. כל מה שחשוב לדעת

אא

בטחוני/מדיני

כלי תקשורת ערביים דיווחו כי ישראל תקפה הלילה (ראשון) אחרי חצות את שדה התעופה הצבאי אל-מזה בפרברים המערביים של דמשק. על פי הדיווחים, התקיפה בוצעה בטילים. רשת "סקיי ניוז" דיווחה כי התקיפה כוונה כנגד מחסני נשק ועמדה צבאית של כוחות איראניים. ברשת נפוצו סרטונים המראים את הפיצוצים בשדה התעופה ואת האש העזה שפרצה במקום. סוכנות הידיעות הסורית הרשמית סאנ"א טענה כי לא מדובר בתקיפה ישראלית אלא ב"קצר חשמלי" שגרם לפיצוצים במחסן תחמושת בסמוך לבסיס. בסיס אל-מזה הותקף כבר בעבר מספר פעמים, ומקורות זרים ייחסו חלק מהתקיפות לישראל. להרחבה לחץ כאן

מחבל פלסטיני חדר לתוך היישוב תקוע ותקף תושבים באבנים ובמוט ברזל. תושבים במקום הצליחו להשתלט עליו. בחסדי שמיים לא היו נפגעים, למעט שלושה בני אדם שלקו בחרדה. להרחבה לחץ כאן

פלסטינית כבת 30 נעצרה על ידי כוחות הביטחון במעבר קלנדיה לאחר שברשותה נמצאה סכין. היא נלקחה לחקירה בחשד שהתכוונה לבצע פיגוע.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך היום על החלטתו של ממשל טראמפ להפסיק את הסיוע לאונר"א, סוכנות הסעד והתעסוקה של האו"ם לפליטים פלסטינים. נתניהו, שדיבר בטקס פתיחת שנת הלימודים בבית ספר ביד בנימין, אמר כי ההחלטה מהווה "שינוי מבורך מאוד וחשוב" שישראל תומכת בו, והוסיף: "צריך לבטל את מוסד הפליטות, צריך לקחת את הכספים ולעזור באמת לשיקום הפליטים, שמספרם האמיתי הוא קמצוץ מהמספר שמדווחת סוכנות אונר"א". להרחבה לחץ כאן

נתניהו נפגש היום עם בני משפחותיהם של הדר גולדין ואורון שאול הי"ד, והתחייב בפניהם כי ללא השבת גופותיהם של שני החיילים – לא תהיה הסדרה ברצועת עזה. למרות ההבטחה, שמחה ולאה גולדין יצאו מהפגישה מאוכזבים. הם טענו כי למרות האמירות של ראש הממשלה, בפועל לא נעשה דבר להחזיר את הבנים. לדבריהם, יש להתנות באופן ברור כי שיקומה של עזה ייעשה רק לאחר שיוחזרו גופותיהם של החיילים. להרחבה לחץ כאן

ראש השב"כ, נדב ארגמן, נפגש בחודשים האחרונים ברמאללה עם יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן. כך דיווחה הערב גילי כהן בערוץ "כאן חדשות". על פי הדיווח, ארגמן ניסה לשכנע את אבו מאזן שלא לחבל במאמצים שעושה מצרים להביא לרגיעה בין ישראל והחמאס ברצועת עזה ולהוביל את ארגוני הפת"ח והחמאס להסכם פיוס ביניהם. כפי שניתן להסיק מההתרחשויות של השבועות האחרונים ומהסרבנות שמגלה אבו מאזן בשני התחומים – המאמצים לא צלחו.

שגרירה החדש של ישראל בירדן, אמיר וויסברוד, הגיש היום את כתב האמנתו למלך ירדן עבדאללה השני. הוא מחליף את עינת שלאין, שכהונתה הסתיימה בעקבות המשבר הדיפלומטי שפרץ בין שתי המדינות לאחר תקרית הירי בשגרירות הישראלית בעמאן ביולי 2017.

בארץ

שנת הלימודים תשע"ט נפתחה היום ברחבי הארץ. למעלה מ- 2.3 מיליון תלמידים חזרו לספסל הלימודים, מתוכם כ- 167 אלף ילדי כיתות א'. הפתיחה לא הייתה מלאה: כ- 80 אלף פעוטות נשארו בבית בשל שביתה במעונות היום. ארגוני ויצ"ו, נעמת ואמונה הכריזו על השביתה במחאה על שכרן הנמוך ועל המחסור החמור בכוח אדם. נכון לשעה זו – השביתה תימשך גם מחר.

שני בני אדם נהרגו בשריפה שפרצה לפנות בוקר בחנות ביפו. עוברת אורח בת 67 פונתה לבית חולים במצב קל לאחר ששאפה עשן. לאחר שנאבקו במשך שעות באש שפרצה במקום, נכנסו לוחמי האש לתוך המבנה וגילו את שתי הגופות. נסיבות השריפה אינן ברורות, אך החשד הוא כי מדובר בהצתה.

(זירת השריפה. צילום: Miriam Alster/Flash90)

רוכב אופניים חשמליים נהרג משעות הצהריים מפגיעת רכב בכביש 40, ממחלף רמלוד לצומת אחיסמך. חובשים ופראמדיקים של מד"א שהגיעו למקום מצאו את הפצוע, גבר כבן 60, עם פגיעה רב מערכתית ללא סימני חיים וקבעו את מותו במקום. נהג הרכב הפוגע נפצע קל ופונה לבית החולים "בילינסון".

פועל בניין בן 30 נפל מגובה של כשישה מטרים באתר בנייה במודיעין עילית. הוא פונה לבית החולים הדסה הר הצופים במצב בינוני.

מנויים בחברת "פלאפון" סבלו במהלך היום משיבושים קשים ברשת. נכון לשעה זו – התקלה אותרה, ובחברה פועלים לתקנה. ב"פלאפון" מעריכים כי התקלה פגעה בכ- 20% מלקוחות החברה ומבטיחים לפצותם.

בעולם

הרב יונתן זקס, הרב לשעבר של בריטניה, אמר היום בראיון ל- BBC כי התבטאויותיו האנטישמיות של מנהיג מפלגת הלייבור, ג'רמי קורבין, גורמות ליהודים בבריטניה לשקול לעזוב את המדינה: "כשאנשים שומעים את השפה שיוצאת מהלייבור והובאה אל פני השטח בנאומיו המוקדמים של ג'רמי קורבין – הם לא יכולים שלא להרגיש פחד קיומי". התבטאותו זו של הרב זקס מצטרפת לדבריו החריפים בשבוע שעבר על קורבין, אז אמר כי מנהיג הלייבור הוא אנטישמי. להרחבה לחץ כאן

חברי כנסת ערבים מ"הרשימה המשותפת", לעומת זאת, הביעו היום תמיכה בג'רמי קורבין. במכתב ששיגרו חברי הכנסת אחמד טיבי, יוסף ג'בארין, מסעוד גנאים וג'מאל זחאלקה ל"גרדיאן" הבריטי בשם כל חברי מפלגתם, הם שיבחו את קורבין על עשרות שנות פעילותו בשירות הציבור הבריטי ועל "הסולידריות הממושכת שלו עם כל העמים המדוכאים בעולם, כולל תמיכתו הבלתי מעורערת בעם הפלסטיני". במכתב נאמר עוד, כי קורבין הוא "איש שמאל בעל עקרונות השואף לשלום ולצדק, ומתנגד לכל צורות הגזענות, בין אם מכוונות נגד יהודים, פלסטינים או כל קבוצה אחרת".

עיראק מכחישה את הידיעה שפורסמה בסוף השבוע בסוכנות הידיעות "רויטרס", לפיה איראן העבירה טילים בליסטיים למיליציות השיעיות בעיראק. בראיון לערוץ "אל-ערביה", אמר דובר משרד החוץ העיראקי, אחמד אל-מחג'וב, כי ארצו אינה מוכנה להפוך לבסיס ממנו יותקפו שכנותיה ובעלות בריתה. הכחשתה של עיראק מצטרפת להכחשה שהוציאה אתמול איראן.

המנהיג העליון של איראן, עלי ח'אמנאי, נפגש היום בטהראן עם מפקדים בבסיס ההגנה האווירית "ח'אתם אל-אנביא". בפגישה, שנערכה לרגל יום חיל האוויר האיראני, אמר ח'אמנאי כי מבחינת החישובים הפוליטיים אין סיכוי שתיפתח מלחמה צבאית. עם זאת, הוא הדגיש כי על הכוחות המזוינים להגביר את מוכנותם לכל התפתחות.

הרב הראשי של רוסיה, הרב בערל לאזאר, ביקר לפני מספר חודשים באיראן במסגרת משלחת דיפלומטית רוסית. על פי דיווחים בכלי תקשורת שונים בארץ, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין התעקש לצרף את לאזאר למשלחת בראשותו של ויאצ'סלב וולודין, ראש הדומה –  הבית התחתון של הפרלמנט ברוסיה – שיצאה לטהראן ב- 9 באפריל, וזאת למרות ההתנגדות האיראנית. במהלך הביקור, שארך 24 שעות, נפגש הרב לאזאר עם ראשי הקהילה היהודית של טהראן, ושמע מהם על הקשיים עימם מתמודדים היהודים באיראן. הוא ביקר בבית הכנסת המרכזי בעיר, וכן בבית ספר יהודי. להרחבה לחץ כאן

תחזית מזג האוויר

מחר וביום שלישי ימשיך להיות חם מהרגיל לעונה בהרים ובפנים הארץ, ויוסיף להיות הביל לאורך החוף. ביום רביעי תחול הקלה בעומס החום; הטמפרטורות ירדו במקצת, בעיקר בהרים ובפנים הארץ. לצד זאת, תחול גם הקלה בעומס החום.

תגיות:שריפהעלי ח'אמנאי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה