חדשות בעולם

דיווחים: הרב הראשי של רוסיה ביקר בחשאי באיראן

על פי דיווחים בתקשורת הישראלית, הרב בערל לאזאר הגיע לאחר חג הפסח לטהראן במסגרת משלחת דיפלומטית רוסית לביקור בן 24 שעות, במהלכו פעל לסייע לקהילה היהודית לשמור על אורח חייה היהודי

הרב לאזאר ופוטין, תמונת ארכיון (צילום: אתר הקרמלין, CC BY 4.0)הרב לאזאר ופוטין, תמונת ארכיון (צילום: אתר הקרמלין, CC BY 4.0)
אא

הרב הראשי של רוסיה, הרב בערל לאזאר, ביקר לפני מספר חודשים בחשאי באיראן. כך עולה מדיווחים שמתפרסמים בכלי תקשורת בישראל.

על פי הידיעות, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין החליט לצרף את הרב לאזאר למשלחת רוסית בראשותו של ויאצ'סלב וולודין, ראש הדומה –  הבית התחתון של הפרלמנט ברוסיה – שיצאה לטהראן ב- 9 באפריל. הביקור נועד להדק את יחסי המסחר בין שתי המדינות. למרות שהאיראנים הביעו בתחילה את התנגדותם לבואו של הרב לאזאר, הרוסים התעקשו על הגעתו והתנו את קיום הביקור בכך.

הרב לאזאר ידוע בקשריו הקרובים ביותר עם פוטין ונחשב לאחד האנשים המשפיעים ביותר ברוסיה. הידיעה הראשונית על נסיעתו פורסמה באתר "חרדים 10" כבר ביום הביקור. בידיעה נכתב כי הוא "יצא למסע חשאי במדינה איסלאמית העוינת את ישראל". הנסיעה הייתה אמורה להתקיים עוד לפני חג הפסח, והרב היה אמור להביא עימו מצות לקהילה היהודית, אך הביקור התקיים לבסוף מיד לאחר החג.

אתר ערוץ 7 העלה שלשום את ההשערה, כי ייתכן והרב לאזאר נסע לאיראן בשליחות דיפלומטית הקשורה לניסיונות שעושה ישראל למנוע את ההתבססות האיראנית בסוריה. עם זאת, על פי הדיווח הבוקר של איתמר אייכנר באתר ynet, הביקור התמקד אך ורק בסיוע לקהילה היהודית לשמור על אורח החיים היהודי במדינה המוסלמית השיעית.

במהלך הביקור, שארך 24 שעות, נפגש הרב לאזאר עם ראשי הקהילה היהודית של טהראן, ושמע מהם על הקשיים עימם מתמודדים היהודים באיראן. הוא ביקר בבית הכנסת המרכזי בעיר, וכן בבית ספר יהודי שבו מלמדות גם מורות מוסלמיות שעוטות עליהן חיג'אב. את הכיתות מעטרים פסוקים מהתנ"ך בעברית - וגם תמונות של האייתוללה חומייני, מייסדה ומנהיגה הראשון של הרפובליקה האסלאמית, ושל המנהיג העליון הנוכחי של משטר האייתולות, עלי חמינאי.

הרב לאזאר גם ראה כיצד ילדים יהודים מגיעים מוקדם בבוקר למוסדות הקהילה היהודית כדי לקבל ארוחת בוקר לפני שהם הולכים לבית הספר.

תגיות:איראןהרב בערל לאזאר=

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה