חדשות בארץ

דיווחים: ישראל תקפה שדה תעופה צבאי סמוך לדמשק

סוכנות הידיעות הסורית הרשמית הכחישה את הדיווחים וטענה כי קצר חשמלי שנבע מתקלה טכנית גרם לפיצוצים במחסן תחמושת בסמוך לשדה התעופה

אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)
אא

מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם מדווח כי ישראל תקפה הלילה (ראשון) אחרי חצות את שדה התעופה הצבאי אל-מזה בפרברים המערביים של דמשק. על פי הדיווח, במקום נשמעו מספר פיצוצים, ובמתקפה היו הרוגים ופצועים. בבסיס אל-מזה נמצאים גם כוחות איראניים ומיליציות שיעיות פרו-איראניות. בסיס זה הותקף כבר בעבר מספר פעמים, ומקורות זרים ייחסו חלק מהתקיפות לישראל.

גם הערוץ הלבנוני "אל-מיאדין" טען כי ישראל שיגרה טילים לעבר שדה התעופה, וכי סוללות ההגנה האווירית הסוריות הגיבו באש. רשת "סקיי ניוז" דיווחה כי התקיפה כוונה כנגד מחסני נשק ועמדה צבאית של כוחות איראניים.

ברשת נפוצו סרטוני וידיאו שתיעדו את הפיצוץ ואת האש שפרצה בעקבותיו.

 

(וידיאו: מתוך הרשת, ללא קרדיט)

סוכנות הידיעות הסורית הרשמית סאנ"א, לעומת זאת, הכחישה את הדיווח. מקור צבאי מסר לסוכנות כי לא בוצעה הלילה "תוקפנות ישראלית" נגד שדה התעופה אל-מזה. לדבריו, קולות הנפץ נגרמו כתוצאה מקצר חשמלי שנבע מתקלה טכנית, ואשר גרם לפיצוצים במחסן תחמושת.

הידיעה על תקיפה ישראלית באה על רקע ההסכם שנחתם לפני שבוע בין סוריה ואיראן, במסגרתו איראן תסייע בשיקומם של הצבא הסורי ושל תעשיות ההגנה הצבאיות של סוריה, כדי שאלו יוכלו לחזור לתפוקה מלאה. שר ההגנה האיראני, אמיר חאתמי, שהגיע לביקור בדמשק, חתם על ההסכם עם עמיתו הסורי עלי עבדאללה איוב. הבכיר האיראני אמר במעמד חתימת ההסכם כי "סוריה יוצאת משלב המשבר ונכנסת לשלב השיקום". גורם מדיני בכיר בירושלים הבהיר, בתגובה להסכם, כי ישראל תמשיך לפעול במישור המדיני והצבאי כאחד כדי למנוע את התבססותה של איראן בסוריה. לדבריו, "במישור הצבאי, ימשיך צה"ל לפעול במלוא הנחישות נגד הניסיונות של איראן להעביר כוחות צבאיים ומערכות נשק לסוריה".

ההסכם האיראני-סורי מוכיח, למי שהיה ספק בכך, כי איראן לא תסכים מרצונה החופשי לוותר על נוכחותה המעמיקה בשטח סוריה. לכך הצטרף הדיווח ביום חמישי האחרון , לפיו איראן נמצאת בשלבים מתקדמים של בניית מפעל לייצור טילי קרקע-קרקע בסוריה. צילומי לוויין חדשים שנחשפו על ידי חברת ISI מלמדים כי המפעל – הממוקם בוואדי ג'הנם, בצפון-מערב סוריה – דומה במאפייניו באופן ניכר למפעלי ייצור טילים באיראן, כדוגמת זה שבעיר פרצ'ין.

זאת ועוד: סוכנות הידיעות "רויטרס" דיווחה שלשום כי בחודשים האחרונים איראן העבירה טילים בליסטיים לטווח קצר למיליציות השיעיות בעיראק, וכי היא מתכננת גם להקים בעיראק מפעלים לייצור טילים. הידיעה הבלעדית של "רויטרס" הסתמכה על מקורות איראניים, עיראקיים וגורמי מודיעין מערביים. פקיד בכיר איראני מסר לסוכנות כי העברת הטילים נועדה לשמש כ"תוכנית גיבוי למקרה שאיראן תותקף". הוא הוסיף כי לא מדובר במספר גבוה של טילים – "כמה עשרות, אבל אם יהיה צורך המספר יכול לגדול". על פי הכתבה, מדובר בטילי "זילזאל", "פאתח 110" ו"זולפיקאר", שמסוגלים לפגוע במטרות בטווח שבין 200 עד 700 ק"מ – כך שאם יוצבו במערב עיראק או בדרומה הם עלולים להוות איום על תל אביב ועל ריאד בירת סעודיה. לדברי גורם מערבי, "נראה שאיראן הפכה את עיראק לבסיס טילים קדמי".

תגיות:דמשקתקיפה ישראלית בסוריה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה