חדשות בארץ

קורבן שלישי של קדחת הנילוס, נחל אל על נסגר למטיילים

הסכם לשיתוף פעולה צבאי ובטחוני בין איראן וסוריה, משרד הביטחון מצטייד ברקטות מתקדמות ומדויקות, ומנהיג האופוזיציה ברוסיה נשלח למאסר. כל מה שחשוב לדעת

אא

בטחוני

משרד הביטחון חתם עם "תעש מערכות" על עסקה לפיתוח והצטיידות ברקטות מתקדמות ומדויקות. ברקטות החדשות ייושמו טכנולוגיות מתקדמות, במטרה להתאימן לשדה הקרב המודרני. היקף הרכש נאמד במאות מיליוני ש"ח. בהודעת המשרד נאמר: "יכולת אש מדויקת זו משפרת את יכולת צה"ל באופן משמעותי ומאפשרת פגיעה מדויקת בשיגור מרחוק, בזמינות מיידית ובמחיר משימה נמוך ביחס למערכות לחימה אחרות". שר הביטחון אביגדור ליברמן אמר כי מערכת הביטחון רוכשת ומפתחת "מערכות אש מדויקות, שיאפשרו למקד ולהעצים את מערך התקיפה של צה"ל ולכסות בתוך כמה שנים כל נקודה באזור, בטווחים קצרים ורחוקים". להרחבה לחץ כאן

מעבר ארז נפתח הבוקר מחדש, לאחר שנסגר ביום ראשון שעבר (למעט מעבר במקרים הומניטריים) בשל הפרות הסדר האלימות של הפלסטינים על גדר המערכת ברצועת עזה. את ההחלטה על פתיחת המעבר קיבל שר הביטחון אביגדור ליברמן. לשכתו מסרה כי ההחלטה באה בעקבות "השקט הביטחוני שנשמר לאורך השבוע האחרון והירידה המשמעותית באירועים, ולאחר התייעצות עם צה"ל, השב"כ, המל"ל ומתפ"ש".

שמחה גולדין, אביו של הדר גולדין, יצא נגד מחוות פתיחת המעבר: "ממשיכים לתת לחמאס מתנות. כל מה שניתן לחמאס מחזק את יחיא סינוואר ומחליש את ישראל. עבור תושבי עזה, יחיא סינוואר השיג להם מחווה". גולדין הוסיף כי נושא החיילים צריך להיות מוצג "בלי הפסקה ובצורה בלתי מתפשרת" לפני כל מחווה.

ארבע שריפות לפחות פרצו במהלך היום במספר מוקדים בעוטף עזה. מדוברות כבאות והצלחה במחוז דרום נמסר כי השריפות לא נגרמו כתוצאה מעפיפונים או בלוני תבערה. עם זאת, תושבים בעוטף עזה טוענים כי מדובר בייפוי המציאות וכי בפועל בלוני תבערה ממשיכים לנחות בגיזרה.

 

בארץ

הרב אהרן חדש, משגיח ישיבת "מיר", פונה הערב מביתו בשכונת "בית ישראל" בירושלים לבית החולים "שערי צדק" לאחר שחש שלא בטוב. בחודשים האחרונים חלה הרעה במצבו של הרב והוא נזקק למכשיר חמצן. הציבור נקרא להתפלל לרפואת רבי אהרן דוד בן צביה.

משרד הבריאות הודיע הערב על מותו של קורבן שלישי מקדחת הנילוס המערבית: גבר בן 61 עם סרטן גרורתי קשה, שנשא את הנגיף ונפטר בבית החולים בילינסון בפתח תקווה. הוא מצטרף לשני קשישים עם מחלות רקע שנפטרו בחודש האחרון מהנגיף. 

על פי הנתונים שמסר המשרד, מספר הנדבקים מתחילת השנה בקדחת הגיע ל- 74 – עלייה של שישה מקרים מאז הדיווח בשבוע שעבר. 14 בני אדם מתוך החולים סובלים מתסמינים קשים. להרחבה לחץ כאן

נחל אל על ברמת הגולן נסגר היום למעבר מטיילים, בשל זיהום שנתגלה במימיו. בהודעה שיצאה ממשרד הבריאות הודגש כי סגירת הנחל מתבצעת ללא קשר למחלת הלפטוספירוזיס (עכברת), וכי במימיו לא נמצאה תוצאה חיובית לעכברת. להרחבה לחץ כאן

ירון אברהם מחברת החדשות דיווח אמש כי חברי כנסת ערבים מהרשימה המשותפת פועלים במסדרונות האו"ם בניו יורק, במשותף עם גורמים פלסטיניים, במטרה להעביר הצעת החלטה שתגנה את ישראל בשל חוק הלאום שאושר בחודש שעבר בכנסת. במסגרת פעילותם זו, נפגשו חברי הכנסת עאידה תומא סלימאן ויוסף ג'בארין עם בכירים באו"ם. בפגישות אלו טענו חברי הכנסת הערבים כי חוק הלאום הוא חוק המזכיר את חוקי האפרטהייד של דרום אפריקה, ותבעו מבני שיחם לפעול נגד החוק.

שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, שהמידע אודות פעילותם של שני חברי הכנסת הגיע אליו, פנה בתלונה נגדם ליושב ראש הכנסת, יולי אדלשטיין: "אני מוצא טעם לפגם בכך שחברי כנסת מכהנים משתפים פעולה עם יוזמות אלו ומנצלים את מעמדים כנציגים רשמיים של המדינה באופן ציני כדי לפגוע בה בזירה הבינלאומית".

אדלשטיין הגיב על הפרסום בחברת החדשות באמצעות חשבון הטוויטר שלו: "שוב ח״כים בכנסת ישראל חותרים תחת המדינה. חברי הכנסת מהרשימה המשותפת שמקבלים משכורת מהמדינה וזוכים לכל הכלים הפרלמנטריים, עוד מעיזים להכפיש את שמנו בעולם. מי שמשתף פעולה עם הרשות הפלסטינית נגד ישראל צריך לשאול עצמו אם מקומו בפרלמנט הפלסטיני או הישראלי". להרחבה לחץ כאן

 

בעולם

שרי ההגנה של איראן וסוריה חתמו אתמול על הסכם להרחבת שיתוף פעולה הצבאי והבטחוני בין שתי המדינות. כך דיווחה הבוקר סוכנות הידיעות האיראנית "תסנים". ההסכם נחתם בדמשק, אליה הגיע השר האיראני, אמיר חאתמי, בראש משלחת צבאית רמת דרג, לביקור בן יומיים. "סוריה יוצאת משלב המשבר ונכנסת לשלב השיקום", אמר חאתמי במעמד חתימת ההסכם.

בראיון שהעניק לערוץ הלבנוני "אל-מיאדין" אמר הבכיר האיראני כי הסעיף החשוב ביותר בהסכם עליו חתם הוא בנייתם מחדש של הכוחות הסוריים המזוינים ושל תעשיות ההגנה הצבאיות של סוריה, כדי שאלו יוכלו לחזור לתפוקה מלאה: "הרפובליקה האסלאמית של איראן", ציין חאתמי, "יכולה לתת שירות טוב בתחום זה".

השר האיראני טען עוד, כי ארצו רוצה ב"יחסי ידידות ואחווה" עם שכנותיה באזור, וקרא להן שלא לפתוח במרוץ חימוש: "בטחון האזור יושג רק באמצעות שיתוף פעולה בין המדינות. לא ניתן להשיג זאת באמצעות מדינות מחוץ לאזור". להרחבה לחץ כאן

נשיאי רוסיה, טורקיה ואיראן ייוועדו ב- 7 בספטמבר לפסגה משולשת בעיר תבריז שבאיראן. על פי הדיווח בכלי התקשורת בטורקיה, הפסגה תעסוק במצב בסוריה.

נשיא איראן חסן רוחאני שוחח היום בטלפון עם נשיא צרפת עמנואל מקרון, ואמר לו כי איראן מצפה מכל השותפות שנותרו בהסכם הגרעין לפעול לשימורו. רוחאני ציין כי איראן יישמה את חלקה בהסכם, למרות פרישתה של ארצות הברית ממנו, והיא מצפה כעת שהשותפות להסכם יישמו את תוכניותיהן לשימורו "בזריזות ובשקיפות".

שר האוצר של טורקיה, בראט אל-בייראק, אמר היום כי הסנקציות בהן נקטה ארצות הברית נגד ארצו נובעות ממניעים פוליטיים, והזהיר כי הן עלולות לערער את היציבות האזורית ולהחריף את הטרור האזורי ואת משבר הפליטים. אל-בייראק, חתנו של נשיא טורקיה ארדואן, אמר את הדברים במסיבת עיתונאים שקיים בפריז עם עמיתו הצרפתי ברונו לה מר.

בית משפט ברוסיה שלח לכלא את מנהיג האופוזיציה אלכסיי נבלני, ל- 30 ימי מאסר. נבלני, מתנגדו החריף של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, הורשע כי הפר את חוקי ההפגנה במדינה. המאסר ימנע מנבלני להשתתף בהפגנה המתוכננת נגד הממשלה בחודש הבא נגד הרפורמה בפנסיה.

כלי תקשורת של המורדים החות'ים בתימן דיווחו הערב כי מזל"ט חות'י תקף את נמל התעופה הבינלאומי של דובאי וגרם להפסקת הטיסות. באיחוד האמירויות הכחישו את הטענה החות'ית.

תגיות:שמחה גולדיןאלכסיי נבלני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה