חדשות בארץ

קדחת הנילוס ממשיכה להכות: חולה שלישי נפטר מהמחלה

מספר הנדבקים בנגיף מאז תחילת השנה עלה ל- 74, מתוכם 14 מקרים עם תסמינים קשים. משרד הבריאות והמשרד להגנת הסביבה קוראים לציבור לדווח על כל מפגע יתושים בשטח הציבורי

(קרדיט: שאטרסטוק)(קרדיט: שאטרסטוק)
אא

משרד הבריאות הודיע הערב על מותו של קורבן שלישי מקדחת הנילוס המערבית: גבר בן 61 עם סרטן גרורתי קשה, שנשא את הנגיף ונפטר בבית החולים בילינסון בפתח תקווה. הוא מצטרף לשני קשישים עם מחלות רקע שנפטרו בחודש האחרון מהנגיף.

על פי הנתונים שמסר המשרד, מספר הנדבקים מתחילת השנה בקדחת הגיע ל- 74 – עלייה של שישה מקרים מאז הדיווח בשבוע שעבר. 14 בני אדם מתוך החולים סובלים מתסמינים קשים.

בישראל מופעל מערך בין-משרדי לאיתור נגיף קדחת מערב הנילוס על ידי ניטור הנגיף ביתושים: איסוף היתושים בשדה נעשה על ידי המשרד להגנת הסביבה וזיהוי היתושים ובדיקות הנגיף נעשים במעבדות משרד הבריאות. המשרד להגנת הסביבה הזהיר כבר לפני כעשרה ימים מפני התפשטותה של קדחת הנילוס, וזאת בעקבות דגימות של יתושים הנגועים בנגיף שנאספו באזורי השרון והצפון. המשרד הוציא התרעות לרשויות בהן נתגלו היתושים הנגועים ולרשויות הסמוכות להן, והנחה אותן להרחיב את היקף הפיקוח וההדברה של היתושים שבשטחן. באזורים שבהם התגלה נגיף קדחת מערב הנילוס בדגימות שביצע המשרד להגנת הסביבה, מתקיים פיקוח מוגבר בשיתוף רשות הטבע והגנים, כדי להפחית ככל האפשר את סיכוי העברת הנגיף לאדם ושמירה על בריאות הציבור.

בין המועצות והאזורים שבהם נמצאו יתושים נגועים בשבועות האחרונים: מועצה אזורית עמק המעיינות, מועצה אזורית גזר, מועצה אזורית מגילות, מועצה אזורית מטה יהודה, מועצה אזורית מנשה, מועצה אזורית מגידו, מועצה אזורית אלונה, מועצה אזורית גוש עציון, מועצה אזורית הגלבוע, מזכרת בתיה, קיסריה, פרדס חנה-כרכור ורשויות נוספות.

בשל הפריסה הגאוגרפית הרחבה של הנגיף בארץ, ישנה סבירות גבוהה לנוכחותו באזורים נוספים בארץ. משרד הבריאות והמשרד להגנת הסביבה קוראים לציבור לדווח על כל מפגע יתושים בשטח הציבורי. בנוסף, על הציבור לפעול להפחתת כמות היתושים על ידי ייבוש מקורות מים בשטחם, בחצרות, בגגות ובמקלטים. כמו כן, יש לנקוט באמצעי התגוננות בשעות החשיכה (משקיעת החמה ועד זריחתה) - שהן שעות הפעילות של היתושים. ניתן להתגונן באמצעות לבוש ארוך (חולצות ארוכות ומכנסיים ארוכים), התקנת רשתות בחלונות הבית ושימוש במאווררים, וכן באמצעים כימיים שונים: מריחת תכשירים דוחי יתושים על הגוף, מלכודות משיכה ופיזור תכשירים בחלל. כאשר משתמשים בתכשירים כימיים יש להשתמש אך ורק בתכשירים בעלי רישיון בתוקף ולהקפיד על הוראות השימוש ואמצעי הזהירות המפורטים בתוויות התכשירים.

גם באירופה מתקבלים דיווחים על תחלואה מוגברת של קדחת הנילוס – באיטליה, לדוגמה, נדבקו 183 בני אדם בנגיף, וביוון דווח על  106 מקרים. במשרד להגנת הסביבה ובמשרד הבריאות סבורים כי הממצאים הללו קשורים גם לשינויי אקלים ולתנאי מזג אוויר קיצוני.

התחלואה בקדחת מערב הנילוס נגרמת על ידי נגיף המצוי בעיקר בעופות ומועבר לאדם באמצעות עקיצת יתושים. במידה ומתפתחת מחלה, לרוב היא מופיעה בצורה קלה ומתבטאת בחום ובכאבי ראש ושרירים. במקצת מהחולים המחלה עלולה להסתבך. מאחר שלא קיים חיסון לבני אדם, מניעת מפגעי יתושים וצמצום הסיכון להיעקץ הם הדרכים העיקריות לשבור את מעגל העברת המחלה לאדם.

תגיות:קדחת הנילוסיתוש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה