חדשות בארץ

נחל אל על ברמת הגולן נסגר למטיילים עקב זיהום

משרד הבריאות התיר אתמול להיכנס לנחל הזוויתן, לאחר שרמת הזיהום בו ירדה באופן ניכר. שאר הנחלים, שהרחצה בהם נאסרה בשל התפרצות מחלת העכברת, עדיין אסורים בכניסה

הזוויתן (צילום: Doron Horowitz/Flash90)הזוויתן (צילום: Doron Horowitz/Flash90)
אא

נחל אל על ברמת הגולן נסגר הבוקר (שני) למעבר מטיילים, וזאת בשל זיהום במימיו. בהודעה שיצאה ממשרד הבריאות נאמר כי בנחל נמצאה בפעם השלישית חריגה של למעלה מ- 1,000 חיידקי קולי צואתי ל-100 מ״ל, ועל כן הוחלט על סגירתו. המשרד הדגיש כי סגירת הנחל מתבצעת ללא קשר למחלת הלפטוספירוזיס (עכברת), וכי במימיו לא נמצאה תוצאה חיובית לעכברת.

אתמול התיר משרד הבריאות לפתוח לכניסה את נחל הזוויתן, אחד מהנחלים שנסגרו לפני כשבועיים בשל התפרצות מחלת העכברת. הכניסה אל הנחל התאפשרה לאחר שהתקבלו ממנו תוצאות טובות בפעם השלישית ברציפות – מתחת ל- 400 חיידקי קוליפורם צואתי ל- 100 מ"ל. נחלי הזאכי, היהודיה, הג'ילבון, שמורת שפך דליות (המג'רסה), בריכת המשושים ופארק הירדן – עדיין אסורים לכניסה, מאחר ובבדיקות שהתבצעו בהם לא חל שיפור.

בהודעתו אתמול, עדכן משרד הבריאות כי מספר החולים החשודים עם תסמיני העכברת עומד כרגע על 462 אנשים, כש- 42 מתוכם עם אימות מעבדתי. חלקם עדיין בבדיקה.

תסמיני מחלת העכברת התגלו החודש בקרב מטיילים שהגיעו לנחלים בדרום רמת הגולן. מדובר במחלה זיהומית, המועברת לבני אדם מהפרשות של בעלי חיים באמצעות מקורות מים. המחלה תוקפת יותר ממיליון בני אדם בשנה ברחבי העולם, בעיקר במדינות מתפתחות. בישראל מדובר במחלה נדירה – ממוצע החולים בשנה הינו עשרה. בשלב הראשון של המחלה, הסימפטומים שלה דומים למחלת השפעת, אך בשלב השני עלולה להיגרם פגיעה קשה בתפקודי כבד וכליה. עם זאת, הטיפול במחלה בשלביה הראשוניים הינו פשוט, והוא כולל אנטיביוטיקה באמצעות כדורים או דרך הווריד. ד"ר שמעון אדלשטיין, יועץ לבקרת זיהומים ומחלות זיהומיות במרכז הרפואי "זיו" בצפת, אמר כי חשוב שכל מי שסובל מסימפטומים של המחלה יגיע "באופן מיידי" לחדר המיון בבית החולים: "השאיפה היא כי הטיפול יינתן מוקדם ככל האפשר לזמן גילוי המחלה".

רשות הטבע והגנים, רשות המים וחברת מקורות החלו בימים האחרונות בהזרמת מים נקיים לתוואי הנחלים הנגועים בזיהום, במטרה להפחית את ריכוז המזהמים בהם ולמגר את הזיהום עוד לפני תחילתה של עונת החגים. צעד זה הוא אחד משורה של צעדים עליהם הוחלט בדיון שנערך בשבוע שעבר במשרד הבריאות. בדיון נטלו חלק מנכ"ל משרד התיירות אמיר הלוי, אנשי המשרד להגנת הסביבה, וכן נציגים מרשות הטבע והגנים, המועצות המקומיות בצפון, רשות המים וארגון מגדלי הבקר. עוד הוחלט, בין היתר, להסדיר את מקורות השתייה ושטחי המרעה של עדרי הבקר בצפון ולהרחיקם ממגע עם מקורות המים.

תגיות:רמת הגולןזיהוםעכברת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה