חדשות בארץ

חוצפה: חברי כנסת ערבים פועלים באו"ם לגנות את ישראל

חברת החדשות דיווחה אמש כי חברי כנסת מהרשימה המשותפת פועלים, בשיתוף עם השגריר הפלסטיני באו"ם, לאשר הצעת החלטה שתגנה את ישראל על חקיקת חוק הלאום

בניין האו"ם בניו יורק (צילום: שאטרסטוק)בניין האו"ם בניו יורק (צילום: שאטרסטוק)
אא

ירון אברהם מחברת החדשות דיווח אמש כי חברי כנסת ערבים מהרשימה המשותפת פועלים במסדרונות האו"ם בניו יורק במטרה להעלות לדיון הצעת החלטה שתגנה את ישראל.

על פי הדיווח, השגריר הפלסטיני באו"ם, ריאד מנסור, ובכירים פלסטיניים נוספים, פועלים במשותף עם חברי כנסת מהרשימה המשותפת – ביניהם יוסף ג'בארין ועאידה תומא סלימאן – כדי להביך את ישראל בזירה הבינלאומית על רקע חוק הלאום שאושר בחודש שעבר בכנסת. הפלסטינים עושים מאמצים להעביר הצעת החלטה שתגנה את ישראל, כשהעיתוי המועדף לכך מבחינתם הוא בחודש הבא – לפני פתיחת המושב השנתי של העצרת הכללית של האו"ם, אליו אמור להגיע ראש הממשלה בנימין נתניהו.

במסגרת פעילותם זו, נפגשו סלימאן וג'בארין עם בכירים באו"ם. בפגישות אלו טענו חברי הכנסת הערבים כי חוק הלאום הוא חוק המזכיר את חוקי האפרטהייד של דרום אפריקה, ותבעו מבני שיחם לפעול נגד החוק, כשהמטרה כאמור היא ליצור מהלך שיוביל לגינויה של ישראל מעל בימת האו"ם. נועה לנדאו מעיתון "הארץ" דיווחה כי ביום חמישי שעבר נפגשה סלימאן בניו יורק עם תת-מזכ"ל האו"ם לעניינים פוליטיים, רוזמרי דיקרלו. חברת הכנסת הערבית אמרה בפגישה כי חוק הלאום "הופך את ישראל רשמית למדינת אפרטהייד גם בתוך תחומי הקו הירוק". משום כך, טענה, לא מדובר בעניין ישראלי פנימי, ויש צורך ב"התערבות חריפה ודחופה של הקהילה הבינלאומית והאו"ם".

המידע אודות פעילותם של חברי הכנסת הערבים הגיע לשגריר ישראל באו"ם, דני דנון. אתמול הוא פנה במכתב תלונה נגדם ליושב ראש הכנסת, יולי אדלשטיין: "בשנתיים האחרונות אנו עדים לשיתוף פעולה הדוק בין חברי כנסת לנציגות הפלסטינית באו"ם בפעולות שכל מטרתן הן הסתה והשמצה כנגד מדינת ישראל וצה"ל על בימת האו"ם. הנציגות הפלסטינית, בשיתוף חברי כנסת מהמפלגות הערביות, מתכננים צעדים שנועדו להכפיש את ישראל ולפגוע בתדמיתה באמצעות הסתה ושקרים. אני מוצא טעם לפגם בכך שחברי כנסת מכהנים משתפים פעולה עם יוזמות אלו ומנצלים את מעמדים כנציגים רשמיים של המדינה באופן ציני כדי לפגוע בה בזירה הבינלאומית".

בעמוד הפייסבוק שלו הוסיף דנון את הדברים הבאים: "אין גבול לצביעות. הח״כית מהרשימה המשותפת, עאידה סולימאן, מוציאה את דיבתה של מדינת ישראל במסדרונות האו״ם ומתלוננת על 'חוסר הדמוקרטיה' בישראל. אין עוד מדינה החברה באו״ם שבה חבר פרלמנט של מדינה חובר לגורמים הפועלים נגדה. הח״כים אשר משתפים פעולה עם היוזמות הפלסטיניות רק מוכיחים את חוזקה של הדמוקרטיה הישראלית. נמשיך לייצג בגאווה את הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון - מדינת ישראל מדינה יהודית ודמוקרטית!".

אדלשטיין הגיב על הפרסום בחברת החדשות באמצעות חשבון הטוויטר שלו: "שוב ח״כים בכנסת ישראל חותרים תחת המדינה. חברי הכנסת מהרשימה המשותפת שמקבלים משכורת מהמדינה וזוכים לכל הכלים הפרלמנטריים, עוד מעיזים להכפיש את שמנו בעולם. מי שמשתף פעולה עם הרשות הפלסטינית נגד ישראל צריך לשאול עצמו אם מקומו בפרלמנט הפלסטיני או הישראלי".

ואלו התגובות המיתממות למדי שנמסרו על ידי חברי הכנסת הערבים:

ח״כ יוסף ג׳בארין אמר כי "ישראל אינה מעל לחוק הבינלאומי. כנראה שעל ראש הגנב בוער הכובע. אם לממשלת ישראל אין מה להסתיר מעיני העולם - מדוע רבה כל כך ההתרגשות? התשובה היא שישראל צריכה להתבייש בחוק הלאום ובחקיקה הגזענית".

סלימאן הגיבה בחשבון הטוויטר שלה כי "כרגיל דני דנון לא ממש מעודכן: שמעתי שהוא 'חשף' שאנחנו אומרים בעולם שחוק הלאום הוא חוק אפרטהייד. ואני לתומי חשבתי שאמרנו את זה בכל מקום, כולל על במת הכנסת". סלימאן הוסיפה והבהירה: "המאבק שלנו הוא לא רק בתוך ישראל, נמשיך להאבק נגד הכיבוש והאפרטהייד בכל הזירות, כולל הזירה הבינלאומית".

ואילו יו"ר הרשימה המשותפת, חבר הכנסת איימן עודה, מסר את התגובה הבאה בטוויטר: "שום דבר לא סודי. חוק העליונות היהודית ממסד את ההפרדה, האפליה והגזענות. כך אמרנו בכנסת וכך נגיד בעולם. בסך הכל מדובר בהסברה במיטבה. חוק הלאום פוגע פגיעה אנושה בשוויון בין האזרחים ובמרחב הדמוקרטי. בשביל זה אנחנו ניאבק בכל החזיתות".

תגיות:או"םיולי אדלשטייןדני דנון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה