כתבות מגזין

קובי פרץ על הצלקות מהכלא: "אני מאמין שבורא עולם נתן לי ניסיון שאוכל לעמוד בו"

בראיון ראשון מאז השחרור, הזמר קובי פרץ משחזר את הניסיון הקשה בחייו בין כתלי בית הסוהר, את סדר היום שהיה לו שם ואת התובנות שהפיק להמשך דרכו. ומה הקשר לרבי שמעון בר יוחאי?

אא

בראיון ראשון טעון במיוחד, משחזר הזמר קובי פרץ את הניסיון הקשה בחייו - תשעת החודשים שאותם נאלץ לבלות בכלא, לאחר שהורשע בהעלמת מס הכנסה בגובה 5.8 מיליון ש"ח. 

בראיון מגולל הזמר את סדר היום שהיה לו בבית הסוהר, וחושף את הדברים שאותם למד להעריך מחדש מאחורי הסורגים. "קמתי בשעה שלא הכרתי - שש בבוקר. ייסדנו מניין לתפילת שחרית", הוא משחזר בראיון לאבי שושן מ'ידיעות אחרונות'. אחרי התפילה התקיים מסדר, ואז האסירים יצאו לעבודה שממנה חזרו רק בשעות הצהריים. "אחר כך הייתי יושב על כיסא באגף או בחצר להתבודדות, כאילו אני באומן. שעות קראתי תהילים ו'בגן האמונה'".

בראיון הטעון פרץ לא יכול שלא לתת דרור לרגשותיו, ופורץ בבכי חסר מעצורים. דבר לא הכין אותו לקשיים שעמם יצטרך להתמודד בכלא, כשהגדול מכולם הוא המחשבה על האמרגן לשעבר שלו, שהפך לעד מדינה והעיד נגדו. אך ככל שהזמן עבר, ופרץ התרכז בחשבון הנפש עם עצמו מול בוראו - כך התבהרו הדברים, וכיום הוא לגמרי לא מקפיד עליו או על שאר האנשים שהעידו נגדו. 

לשאלה האם יוכל לסלוח אי פעם לאמרגן, השיב פרץ: "אני אפתיע אותך: כבר סלחתי לו. ואם הוא יגיד לי שלום ברחוב, אולי אפילו אחזיר בחזרה".

 

"אני מאמין שבורא עולם נתן לי ניסיון שאוכל לעמוד בו"

האם נשארו בו רגשי טינה וכעס כלפי האנשים שפגעו בו? "אחרי מה שעברתי, מה זה ייתן לי להמשיך לכעוס?", הוא אומר. "היום אני רואה אותו שליח של בורא עולם, כי לך תדע מה היה אמור להיות אם לא. אני מקווה שאם פגעתי במישהו, שיסלחו גם לי. הייתי כל כולי כעסים, והיום כבר לא".

כשנשאל כיצד הוא מסכם את התקופה הזו בכלא, חותם פרץ במילה אחת: "תיקון. בדיעבד אני מבין שטוב שזה נגמר 'רק' ככה. כזמר, סעדתי ילדים חולי סרטן וחיילים פצועים מצוק איתן - אז זה נתן לי פרופורציות. את כל השאלות שהיו לי כלפי בורא עולם, והיו לי לא מעט, לקחתי בחזרה. הכלא נתן לי פרופורציות לגבי המון דברים בחיים. אפילו לאכול פרי, להתקלח בלי כפכפים. זה היה ממש גיהנום, ונשארה לי צלקת נפשית שתלווה אותי לצערי כל החיים - אבל אני מאמין שבורא עולם נתן לי ניסיון שאוכל לעמוד בו".

כשפרץ חיכה לתשובה על החנינה - הוא בדיוק שמע ברדיו שידור חי של הילולת רבי שמעון בר יוחאי בערב ל"ג בעומר. "שרתי, מתכוון ומתפלל, ולמחרת קיבלתי את הבשורה. לכן את סעודת ההודיה אחרי שהשתחררתי, עשיתי אצלו בציון במירון", הוא אומר ומוסיף: "בכל 25 שנות הקריירה שלי לא קיבלתי אהבה כמו היום. מאז השחרור, רק חיבוקים ונשיקות. אני מרגיש שנולדתי מחדש. הבנתי מי חבר ומי אינטרסנט, קיבלתי המון תובנות לחיים. ויודע מה, היום כסף בשבילי זה לא העיקר. החירות והמשפחה זה מה שחשוב. יצאתי עם הילד לרכוב על אופניים, והרגשתי יותר עשיר מביל גייטס".

את הראיון חותם פרץ בזעקה מעומקא דליבא, כשהוא קורא לציבור לתת לו הזדמנות שנייה. "אני פונה מפה לכולם, אנחנו בחודש הרחמים והסליחות, אז תנו לי הזדמנות שנייה. אני לוקח אחריות, את חובי שילמתי גם בכסף וגם במאסר. ותאמינו לי, את השיעור שלי בחיים האלה - למדתי".

תגיות:שחרורקובי פרץכלאאמונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה