חדשות בארץ

מחלת העכברת מתפשטת, שלושה פועלים נהרגו בתאונות עבודה באתרי בנייה

צו הריסה לבית המחבל מהפיגוע ביישוב אדם, ח'אמנאי סירב לנהל משא ומתן עם ארצות הברית, וארדואן האשים את ארצות הברית בתקיעת סכין בגב. כל מה שחשוב לדעת

אא

בטחוני/מדיני

שר הביטחון אביגדור ליברמן ערך היום הערכת מצב באוגדת עזה, בשיתוף הרמטכ"ל ואלוף פיקוד הדרום. בצאתו מהדיון אמר ליברמן כי מאז החלו תהלוכות השיבה ברצועת עזה לעבר גדר המערכת "חמאס ספג 168 הרוגים, 4,348 פצועים ועשרות תשתיות טרור שהושמדו". בהמשך הוא הגיב לביקורת על תפקודו במשבר הבטחוני בגבול הרצועה: "אנחנו מנהלים מדיניות ביטחון אחראית ועוצמתית. מדיניות ביטחון אחראית אינה מענה לא לטוקבקיסטים, לא לכותרות בעיתונים ולא לדעת הקהל". ליברמן הוסיף והבהיר כי "השאלה של הסבב הבא, של העימות הבא, היא לא 'האם' אלא 'מתי', ואני בטוח שאנחנו נעשה את מה שצריך ואיך שצריך". להרחבה לחץ כאן

באתר בנייה בנתיבות אותר טיל גראד ששוגר בשבוע שעבר מרצועת עזה, במהלך סבב הלחימה האחרון בדרום, ולא התפוצץ. חבלנים הגיעו אל המקום כדי לטפל ברקטה.

ושוב חוזר הניגון: במערכת הביטחון שוקלים בחיוב את פתיחת מעבר כרם שלום, וזאת במידה ועד מחר ב- 12 בצהריים יישמר השקט בגיזרה, ללא טרור הצתות וללא הפרות סדר בגדר המערכת. ההחלטה תתקבל מחר בהערכת מצב שיערוך שר הביטחון ליברמן עם בכירי מערכת הביטחון.

כוח צה"ל שפעל הלילה בכפר כובר מסר צו הריסה לבית משפחתו של המחבל שביצע את פיגוע הדקירה ביישוב אדם ב- 26 ביולי. בפיגוע נרצח יותם עובדיה הי"ד ונפצעו שני אזרחים נוספים.

(צילום: דובר צה"ל)

ראש הממשלה בנימין נתניהו נסע לפני כחודשיים למצרים ונפגש בחשאי עם הנשיא המצרי עבד אל-פתאח א-סיסי. כך חשף הערב העיתונאי ברק רביד מחדשות עשר. לדברי בכירים אמריקנים, הפגישה התקיימה ב- 22 במאי, והנושא המרכזי שנדון בה היה הניסיון המצרי לקדם הסדרה בין ישראל והחמאס. על פי הדיווח, א-סיסי טען בפני נתניהו כי הפתרון למשבר ברצועת עזה טמון בחזרתה של הרשות הפלסטינית אליה, וכי יש להפעיל לחץ על אבו מאזן לקחת אחריות ולחזור לנהל את הרצועה למרות שאינו מעוניין לעשות זאת.

 

בארץ

העכברת מתפשטת: מספר החולים במחלת הלפטוספירוזיס, המוכרת גם כ"עכברת", הגיע ל- 27 בני אדם לפחות; מחציתם אושפזו. כך הודיע היום משרד הבריאות.

המחלה פרצה בימים האחרונים בקרב מטיילים שהגיעו לנחלים בדרום רמת הגולן. מדובר במחלה זיהומית, המועברת לבני אדם מהפרשות של בעלי חיים – בעיקר עכברים וחולדות – באמצעות מקורות מים. בשלב הראשון של המחלה, הסימפטומים שלה דומים למחלת השפעת, אך בשלב השני עלולה להיגרם פגיעה קשה בתפקודי כבד וכליה. עם זאת, הטיפול במחלה בשלביה הראשוניים הינו פשוט, והוא כולל אנטיביוטיקה באמצעות כדורים או דרך הווריד.

ד"ר שמעון אדלשטיין, יועץ לבקרת זיהומים ומחלות זיהומיות במרכז הרפואי "זיו" בצפת, אמר כי חשוב שכל מי שסובל מסימפטומים של המחלה יגיע "באופן מיידי" לחדר המיון בבית החולים: "השאיפה היא כי הטיפול יינתן מוקדם ככל האפשר לזמן גילוי המחלה". להרחבה לחץ כאן

ממשרד הבריאות נמסר, כי חולים עם מחלת חום מעל 38 מעלות שטבלו במימי הנחלים זאכי, יהודיה, משושים וזוויתן החל מתאריך 1.7.18, ואשר חלו לפני פחות מ- 3 שבועות, מתבקשים לפנות לרופא המשפחה. המשרד הוסיף, כי מי שטבל באחד או יותר מהנחלים ואינו סובל ממחלת חום או סימני מחלה אחרים – אינו צריך לפעול.

רשות הטבע והגנים מעדכנת כי "זמנית לא מאושרת כניסה למים בנחלים: זוויתן, זאכי, יהודיה ומשושים, וזאת בהמשך להנחיית משרד הבריאות. יתר הנחלים בצפון נבדקו ונמצאו בהם מדדים תקינים. הציבור מוזמן לבוא וליהנות".

שלושה פועלים נהרגו היום בשתי תאונות עבודה באתרי בנייה בראש העין ובמושב אחיסמך שליד לוד. שלושה פועלים נוספים נפצעו בתאונות שהתרחשו בשדרות וביישוב לשם. כל תאונות העבודה נגרמו בשל נפילה מגובה. בתאונה בראש העין נהרגו שני פועלים באתר בנייה של "אלקטרה בנייה", חברה בעלת מוניטין בעייתי בתחום הבטיחות, שבין השנים 2017-2015 קיבלה שמונה צווי בטיחות ממשרד העבודה. באוגוסט 2017 נהרג פועל סיני באותו אתר בנסיבות דומות. מתחילת 2018 נהרגו 27 פועלים באתרי בנייה, לעומת 19 הרוגים בתקופה המקבילה אשתקד.

יו"ר ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת, אלי אלאלוף (כולנו), קורא להכריז על מצב חירום בענף הבנייה. בראיון לרשת ב' אמר אלאלוף כי "כולם רוצים לתקן אבל כל התהליכים איטיים ולא מאסיביים". הוא הוסיף כי צריך לכנס את כל השרים הנוגעים בדבר ולדאוג שהענישה בתחום עבירות הבטיחות באתרי תבנייה תהיה אפקטיבית.

 

בעולם

המנהיג העליון של איראן, עלי ח'אמנאי, דחה היום על הסף את הצעתו של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, להיפגש עם בכירי המשטר האיראני ולנהל משא ומתן על הסכם גרעין חדש. בנאום שנשא בטהראן אסר ח'אמנאי על קיומן של שיחות עם ארצות הברית בטענה כי "אמריקה לעולם אינה נאמנה להבטחותיה בשיחות. פרישתה מהסכם הגרעין היא הוכחה ברורה שלא ניתן לבטוח בה".

ובתוך כך, איראן חשפה היום טיל בליסטי חדש לטווח קצר מסדרת טילי "פאתח", שלטענתה יכול לפגוע במדויק במטרות ביבשה ובים. בטקס הצגת הטיל החדש בטהראן, הבהיר שר ההגנה האיראני, אמיר חאתמי, כי ארצו לא תוותר על תכניותיה לקידום פרויקט הטילים הבליסטיים. להרחבה לחץ כאן

נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, האשים היום את ארצות הברית בתקיעת סכין בגבה של טורקיה. בנאום בבירה אנקרה, אמר ארדואן כי טורקיה ניצבת בפני "מצור כלכלי" אך טען כי האזרחים אינם צריכים להיות מודאגים: "זה לא שטבענו ואנחנו גמורים. הדינמיקה של הכלכלה הטורקית מוצקה וחזקה ותמשיך להיות כך".

דבריו של הנשיא הטורקי באו על רקע המשבר הדיפלומטי בין שתי המדינות: ארצות הברית דורשת בתוקף את שחרורו של הכומר האמריקני אנדרו ברונסון, המואשם במעורבות בניסיון ההפיכה הכושל שהתרחש בטורקיה ביולי 2015. הסירוב הטורקי הביא בתחילת החודש להטלת סנקציות אמריקניות על שרי המשפטים והפנים של טורקיה, ובסוף השבוע הודיע נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ על הכפלת מכסי המגן על ייבוא פלדה ואלומיניום מטורקיה. הצעדים האמריקניים דרדרו עוד יותר את הלירה הטורקית, שאיבדה מתחילת השנה כ- 40% אחוז מערכה. הלירה המקומית המשיכה גם היום להיחלש מול הדולר: היא ירדה בכ- 8.7% אחוז ונסחרה סביב הרמה של 7 לירות טורקיות לדולר.

בניסיון לעצור את הבהלה בטורקיה נוכח צלילתה של הלירה המקומית, הודיע משרד הפנים של טורקיה כי יינקטו צעדים משפטיים נגד מי שיפרסמו פוסטים ברשתות החברתיות שיעסקו בהיחלשותו של המטבע הטורקי לעומת הדולר.

שר החוץ של טורקיה, מבלוט צ'בושולו, התבטא אף הוא היום ביחס למשבר הדיפלומטי עם ארצות הברית. צ'בושולו אמר כי ארצו "עשתה מספיק" כדי לתקן את היחסים עם ארצות הברית והבהיר כי על הממשל האמריקני להבין שאיומים על טורקיה לא יסייעו לו להשיג את מבוקשו.

סוריה: עלה ל- 69 מספר ההרוגים בעיר סרמדא שבמחוז אידליב, בעקבות פיצוץ מחסן תחמושת אתמול שהביא לקריסתם של שני בניינים. כך דיווח ארגון המעקב הסורי לזכויות אדם. מחוז אידליב הוא מעוזם האחרון של המורדים הסורים.

תגיות:ארדואןתאונות עבודה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה