חדשות בארץ

הפיגוע ביישוב אדם: הפצוע שנפצע אנושות נפטר מפצעיו

בעקבות הפיגוע אמש ביישוב, הנמצא בחבל בנימין, צה"ל תגבר את כוחותיו באזור. בחמאס בירכו על הפיגוע הרצחני

תדרוך כוחות, אמש (צילום: דובר צה"ל)תדרוך כוחות, אמש (צילום: דובר צה"ל)
אא

ברוך דיין האמת: נפטר מפצעיו האזרח שנפצע אמש (חמישי) אנושות בפיגוע הדקירה ביישוב אדם שבחבל בנימין. הנרצח הוא יותם עובדיה הי"ד, בן 31, אב לשניים. הלווייתו תתקיים היום בשעה אחת בצהריים בבית העלמין הספרדי בגבעת שאול שבירושלים. במצבו של האזרח בן ה- 58 שנפצע בפיגוע באורח בינוני חל שיפור במהלך הלילה.

התקרית הרצחנית החלה אמש בסביבות השעה 20:50, כאשר מחבל חדר את גדר היישוב ודקר את השניים, בהם נתקל ברחוב. אסף רביב – אזרח נוסף שהגיע למקום – נדקר על ידי המחבל בכתפו, אך הצליח לשלוף אקדח, לירות בו ולהורגו.

המחבל הוא טארק מוחמד יוסף, בן 17 מהכפר כובר שליד רמאללה – הכפר ממנו יצא המחבל שרצח לפני שנה את בני משפחת סלומון ביישוב חלמיש. בצה"ל בודקים האם יש קשר בין שני המחבלים. סביר להניח שהפיגוע בשנה שעברה שימש השראה למחבל.

דובר צה"ל, תת-אלוף רונן מנליס, אמר בעקבות הפיגוע: "אנו מתגברים כוחות בפיקוד המרכז ונערכים לפעול בכפר כובר, ממנו יצא המחבל בן ה-17, ובכפרים רלוונטיים נוספים. נמשיך להילחם בטרור".

בחמאס מיהרו לברך על הפיגוע. דובר הארגון, עבד אל-לטיף אל-קאנוע אמר: "אנו מברכים על פעולת הדקירה ההרואית. זו תגובה טבעית לפשעי הכיבוש והמשך האינתיפאדה של עמנו". חבר הלשכה המדינית של ארגון הטרור, חוסאם בדראן, אמר: "אנו קוראים לעמנו לבצע פעולות גבורה נוספות כדי לעצור את תוקפנות הכיבוש. מחר תהיה התקוממות עממית במסגד אל-אקסא ובכל חלקי פלסטין".

ג'ייסון גרינבלט, שליחו המיוחד למזרח התיכון של נשיא ארצות דונלד טראמפ, הגיב בחשבון הטוויטר שלו על הפיגוע: "עוד התקפה ברברית הלילה. מתי אבו מאזן ומנהיגים פלסטינים יגנו את האלימות? מחשבותינו ותפילותינו הלילה עם הקורבנות ועם משפחותיהם".

בצה"ל ובעזה נערכים לקראת יום שישי נוסף של עימותים על גדר הגבול בין ישראל והרצועה. הפלסטינים טוענים כי מטוסים של חיל האוויר פיזרו אתמול כרוזים ברצועה, המזהירים את תושביה שלא להתקרב לגדר.

תגיות:בנימיןפיגוע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה