חדשות בארץ

ליברמן: החמאס ספג אבידות כבדות, סבב הלחימה הבא בדרך

שר הביטחון קיים הבוקר דיון הערכת מצב באוגדת עזה, בסופו אמר: אנחנו מנהלים מדיניות ביטחון אחראית ועוצמתית, וערוכים לסבב הבא מול החמאס

(צילום: שחר לוי, משרד הביטחון)(צילום: שחר לוי, משרד הביטחון)
אא

שר הביטחון אביגדור ליברמן הגיע הבוקר לאוגדת עזה בדרום. הוא קיים במקום דיון הערכת מצב, בשיתוף עם הרמטכ"ל גדי איזנקוט, אלוף פיקוד הדרום הרצי הלוי, מתפ"ש, מפקד אוגדת עזה ונציג השב"כ.

בצאתו מהדיון הביע ליברמן את הערכתו "למפקדים ולחיילים חדורי רוח הקרב והנחושים, שעושים עבודת קודש למען ביטחונם של אזרחי ישראל". בהמשך הגיב השר לביקורת שנמתחת בקרב גורמים במערכת הפוליטית ובציבור על תפקוד הממשלה בכלל ועל תפקודו בפרט בכל הנוגע למשבר הבטחוני בגבול הרצועה. הוא אמר: "אנחנו מנהלים מדיניות ביטחון אחראית ועוצמתית. מדיניות ביטחון אחראית אינה מענה, לא לטוקבקיסטים, לא לכותרות בעיתונים ולא לדעת הקהל".

ליברמן ציין כי מאז החלו תהלוכות השיבה ברצועת עזה לעבר גדר המערכת "חמאס ספג 168 הרוגים, 4,348 פצועים ועשרות תשתיות טרור שהושמדו". הוא הוסיף והבהיר כי "השאלה של הסבב הבא, של העימות הבא, היא לא 'האם' אלא 'מתי, ואני בטוח שאנחנו נעשה את מה שצריך ואיך שצריך". ליברמן סיים בהדגישו: "אנחנו ערוכים, אנחנו יודעים מה לעשות ואיך לעשות".

לא בטוח שדבריו של ליברמן ירגיעו את תושבי עוטף עזה. בסוף השבוע חידשו הפלסטינים את הפרות הסדר האלימות על גדר המערכת, ולמרות הפסקת האש הבלתי רשמית בין החמאס וישראל הם ממשיכים כל העת לשגר עפיפונים ובעלי תבערה לעבר יישובי העוטף. ראשי רשויות בדרום תקפו את ההחלטה שהתקבלה בישראל להפסיק את האש מבלי להגיע להכרעה מול החמאס. ראש עיריית שדרות, אלון דוידי, אמר כי "הפסקת האש היא טעות. נצטרך להגיע למבצע, למגר את הטרור הזה. המלחמה לסירוגין לא בריאה לנו ולא בריאה למדינת ישראל". תמיר עידאן, ראש מועצת שדות נגב, מתח ביקורת על כך שבפועל לא הושגה הכרעה: "אנו נמצאים בסוג של מלחמה כבר ארבעה חודשים, ולא נסכים להמשיך לחיות במצב בו אנו וחיי תושבינו תלויים בהחלטות של החמאס. האם המשך טרור העפיפונים והבלונים הינו בגדר הפסקת אש? האם ירי של רקטה אחת ביום זה בסדר?". הוא ציין כי "ברור לחלוטין שהפסקת האש הזו לא מביאה איתה תקוות גדולות לשקט ארוך טווח, כי אין כאן שום רתיעה של חמאס מהמהלכים האחרונים. עובדה היא שהוא זה שיוזם וקובע מתי תתחיל לחימה ומתי היא תסתיים. החמאס שולט באש וגם בהפסקת האש". עידאן הוסיף כי בדרום "מצפים למבצע צבאי שיכריע את חמאס, או להסדר מקיף וארוך טווח שיכלול את כל סוגי הטרור ואת כל הארגונים ויבטיח הפסקת ההתעצמות הצבאית של חמאס".

תגיות:אביגדור ליברמןחמאס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה