חדשות בארץ

מטחי רקטות מרצועת עזה לדרום הארץ, צה"ל תוקף ברחבי הרצועה

שר החוץ האיראני איים לסגור את מצרי הורמוז, טרה בעקבות תנובה, והקלות בבחינת ההסמכה למתמחי המשפטים. כל מה שחשוב לדעת.

אא

בטחוני

הפלסטינים משגרים הערב מטחי רקטות בלתי פוסקים לעבר יישובי עוטף עזה. השיגור הראשון היה ב- 19:36: אזעקת צבע אדום הופעלה בעיר שדרות ובמועצה האזורית שער הנגב, ומערכת "כיפת ברזל" הופעלה. דובר צה"ל מסר כי זוהו שמונה שיגורים, מתוכם יירטה מערכת "כיפת ברזל" שתי רקטות. ארבע רקטות נפלו בשדרות, אחת מהן פגעה פגיעה ישירה בבית מגורים, והשאר נפלו בסמוך לבתים. שישה בני אדם פונו לבית החולים "ברזילי", ביניהן ארבעה פצועים במצב קל עד בינוני ושתי נשים בהריון שנתקפו צירי לידה. להרחבה לחץ כאן

צה"ל הגיב בתקיפת יעדים ברחבי הרצועה. בין היתר הותקפו עמדות של החמאס ברפיח, ותחנת המשטרה הימית בעזה. התקיפות נמשכות גם בשעה זו, והפלסטינים מגיבים, כאמור, במטחי רקטות. אזעקות צבע אדום נשמעות בתדירות גבוהה, ותושבי עוטף עזה נאלצים לשהות במרחבים מוגנים.

על פי הנתונים שמסר דובר צה"ל, עד לשעה זו זוהו 36 שיגורים מהרצועה. "כיפת ברזל" יירטה ארבע מהרקטות. רוב הנפילות היו בשטח פתוח.

בעקבות ההסלמה בדרום, שר הביטחון אביגדור ליברמן מקיים הערב הערכת מצב בקריה בתל אביב, בהשתתפות בכירים בצה"ל ובמערכת הביטחון.

מוקדם יותר הערב ירו מחבלים לעבר כלים אזרחיים שעסקו בעבודות להקמת המכשול במרחב גדר המערכת בצפון רצועת עזה. זוהתה פגיעה בכלי הנדסי, אך לא היו נפגעים. בתגובה, טנק של צה״ל תקף עמדה של החמאס בצפון הרצועה.

צה"ל הגביר במהלך היום את הכוננות בדרום והורה ולסגור מספר כבישים בעוטף עזה. תושבי האזור התבקשו לנסוע בכבישים עוקפים. זאת מחשש שהחמאס ינסה לנקום את הריגתם אתמול של שניים מאנשיו מירי של טנק צה"ל לעבר עמדה בה שהו בצפון רצועת עזה. הירי בוצע לאחר שהשניים ירו לעבר כוח של חיילי צה"ל. לא היו נפגעים בקרב החיילים. דובר צה"ל מסר בצהריים כי "לאור הצהרות חמאס וזיהוי פינוי מוצבים של ארגון הטרור חמאס, הוחלט בפיקוד הדרום על הגברת הכוננות וסגירת מספר צירי תנועה במרחב עוטף עזה. מעבר לזה אין הנחיות מיוחדות לעורף. אנו פועלים להבטחת ביטחון תושבי האזור, לא נאפשר פגיעה באזרחים ובחיילים, ערוכים למגוון תרחישים".

הרמטכ"ל גדי איזנקוט הופיע היום, בדיון בדלתיים סגורות, בפני ועדת החוץ והביטחון של הכנסת. הוא סקר בפני הנוכחים את מוכנותו וכשירותו של צה"ל, ואמר כי צה"ל נמצא במוכנות הגבוהה ביותר שלו ב- 20 השנים האחרונות לממש את ייעודו להגנת המדינה ולניצחון במלחמה.

בארץ

ילד בן שלוש טבע הערב בבריכה בקיבוץ יגור. הוא פונה לבית החולים רמב"ם בחיפה כשמצבו אנוש.

בכנסת נערך היום דיון פגרה מיוחד בחוק הלאום, ביוזמת האופוזיציה ובהיעדרו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. במהלך נאומה של יו"ר האופוזיציה, ציפי לבני, הניפו מספר אנשים מיציע האורחים עותקים של מגילת העצמאות, במחאה נגד חוק הלאום.

חוק הלאום ריחף היום גם בלשכתו של יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, כאשר חבר הכנסת ואאל יונס (הרשימה המשותפת) הגיע כדי להגיש את מכתב ההתפטרות שלו. אלא שיונס הגיש לאדלשטיין את המכתב בשפה הערבית. על פי הפרוצדורה, יו"ר הכנסת צריך לחתום על המכתב כדי שהתפטרות חבר הכנסת תיכנס לתוקף, אך אדלשטיין סירב לקבל את המכתב לצורך חתימה בטענה כי איננו יודע ערבית ואינו יכול לקרוא אותו. יונס טען לאחר מכן כי סירובו של אדלשטיין מהווה תרגום מעשי לסעיף בחוק הלאום השולל את מעמדה הרשמי של השפה הערבית. אדלשטיין מצידו מסר: "חברי הכנסת הערבים ניסו לעשות תרגיל כשהגישו לי מכתב בשפה שאינני יודע. אני מכבד את השפה הערבית, אך אין באפשרותי לחתום על מכתב שאינני יכול לקרוא". הוא העביר את המכתב למחלקת התרגומים של הכנסת, ולאחר שקיבל לידיו את העותק המתורגם - חתם עליו.

בעקבות אחוז הנכשלים הגבוה בבחינת ההסמכה של לשכת עורכי הדין שנערכה לפני חודשיים, החליטו שרת המשפטים איילת שקד, יו"ר הוועדה הבוחנת, השופט שאול שוחט, ויו"ר לשכת עורכי הדין אפי נווה על מתן הקלות לנבחנים החל מהבחינה הבאה. בנוסף, נפסלו שתי שאלות נוספות בבחינה האחרונה, וכתוצאה מכך עלה אחוז העוברים מ- 32% ל- 38%.

בעקבות החלטת בג"ץ אתמול להאריך את תוקפו של חוק הגיוס הקיים בשלושה חודשים בלבד, עד ה- 2 בדצמבר, נפגש היום ראש הממשלה בנימין נתניהו לשיחות נפרדות עם השר אביגדור ליברמן (ישראל ביתנו) ועם חבר הכנסת יעקב ליצמן (אגודת ישראל). מהליכוד נמסר: "יש רצון משותף לפתור את נושא הגיוס וללכת לבחירות במועדן".

חברת "טרה" הולכת בעקבות "תנובה": היא הודיעה היום על ייקור מחירי מוצרי החלב שלא בפיקוח בשיעור שבין 1.5% ל- 3.4%. "תנובה" הודיעה בתחילת השבוע על העלאת מחירי מוצרי החלב שלא בפיקוח ב- 2.2% בממוצע. הנימוק שנתנו החברות להעלאה זו - הראשונה מאז מחאת הקוטג' ב- 2011 - הוא העלייה במחיר החלב הגולמי, שגרמה לייקור של כ- 6% בייצור מוצרי החלב.

בעולם

איראן שבה ומאיימת על חופש השיט במצרי הורמוז. יום לאחר כניסתן לתוקף של הסנקציות האמריקניות על איראן, צוטט היום שר החוץ האיראני, מוחמד ג'וואד זריף, בעיתון מקומי כמי שאומר שהתכנית האמריקנית לפגוע בייצוא הנפט האיראני לא תצלח: "אם האמריקנים רוצים להמשיך עם הרעיון הפשטני והבלתי אפשרי הזה", אמר זריף, "הם גם צריכים לדעת את ההשלכות שלו. הם לא יכולים לחשוב שאיראן לא תייצא נפט ו[מדינות] אחרות כן". להרחבה לחץ כאן

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, נפגש היום בעמאן בירת ירדן עם המלך עבדאללה. מחר ייפגש הראיס הפלסטיני עם שליט קטר, האמיר תמים בן חמד. 

מניין ההרוגים ברעידת האדמה שפקדה בתחילת השבוע את האי לומבוק באינדונזיה עלה ל- 345.

תגיות:התייקרותחוק הלאום

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה