חדשות בארץ

הסלמה בדרום: ארבע רקטות נחתו בשדרות, כיפת ברזל הופעלה

מוקדם יותר הערב ירו מחבלים לעבר כלים הנדסיים שעבדו על הקמת המכשול בגדר המערכת בצפון הרצועה. טנק צה"ל הגיב בירי לעבר עמדת חמאס

כיפת ברזל, צילום אילוסטרציה (קרדיט: Yonatan Sindel/Flash90)כיפת ברזל, צילום אילוסטרציה (קרדיט: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

הסלמה בדרום: הפלסטינים שיגרו בשעה 19:36, מספר רקטות לעבר עוטף עזה. אזעקת צבע אדום הופעלה בעיר שדרות ובמועצה האזורית שער הנגב, ומערכת "כיפת ברזל" הופעלה.

דובר צה"ל מסר כי זוהו שמונה שיגורים, מתוכם יירטה מערכת "כיפת ברזל" שתי רקטות. ארבע רקטות נפלו בשדרות, אחת מהן פגעה פגיעה ישירה בבית מגורים, והשאר נפלו בסמוך לבתים. שישה בני אדם פונו לבית החולים "ברזילי", ביניהן ארבעה פצועים במצב קל עד בינוני ושתי נשים בהריון שנתקפו צירי לידה.

מוקדם יותר הערב ירו מחבלים לעבר כלים אזרחיים שעסקו בעבודות להקמת המכשול במרחב גדר המערכת בצפון רצועת עזה. זוהתה פגיעה בכלי הנדסי, אך בחסדי שמיים לא היו נפגעים בתקרית. בתגובה, טנק של צה״ל תקף עמדה של החמאס בצפון הרצועה.

צה"ל הגביר היום את הכוננות בגיזרת הדרום והורה ולסגור מספר כבישים בעוטף עזה. תושבי האזור התבקשו לנסוע בכבישים עוקפים. זאת מחשש שהחמאס ינסה לנקום את הריגתם אתמול של שניים מאנשיו מירי של טנק צה"ל לעבר עמדה בה שהו בצפון רצועת עזה. הירי בוצע לאחר שהשניים ירו לעבר כוח של חיילי צה"ל. לא היו נפגעים בקרב החיילים.

בעזה מיהרו להשמיע קריאות לנקמה. דובר הארגון, פאוזי ברהום, אמר בהצהרה לעיתונות כי החמאס רואה בחומרה את הפגיעה באנשיו והוא מטיל על ישראל את האחריות להשלכות של הסלמה זו. הזרוע הצבאית של החמאס טענה כי ישראל משקרת וכי הירי של אנשיה בוצע במסגרת תצוגת תכלית שנערכה במהלך אימון במוצב "אשקלון" של הארגון בצפון הרצועה, וכלל לא כוון לעבר חיילי צה"ל. בצה"ל העריכו מאוחר יותר כי ירי הצלפים הפלסטיניים אכן לא היה מכוון. עם זאת, בישראל הבהירו כי תגובה של החמאס להרג אנשיו תוביל לתגובה ישראלית קשה והולמת, ותפגע בנסיונות להגיע להסדרה בין הצדדים.במהלך היום פרצו אחת עשרה שריפות בגזרת עוטף עזה כתוצאה משיגור בלוני תבערה מהרצועה. הושגה שליטה בכל מוקדי האש.

דובר צה"ל מסר בצהריים כי "לאור הצהרות חמאס וזיהוי פינוי מוצבים של ארגון הטרור חמאס, הוחלט בפיקוד הדרום על הגברת הכוננות וסגירת מספר צירי תנועה במרחב עוטף עזה. מעבר לזה אין הנחיות מיוחדות לעורף. אנו פועלים להבטחת ביטחון תושבי האזור, לא נאפשר פגיעה באזרחים ובחיילים, ערוכים למגוון תרחישים".

(עודכן: 21:25)

תגיות:חמאסעוטף עזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה