חדשות בארץ

האחיות יפתחו מחר בשביתה כללית, ילדה בת חמש טבעה למוות בצימר

הסנקציות האמריקניות על איראן נכנסות לתוקף, סעודיה גירשה את שגריר קנדה מריאד, ותאונת דרכים קשה בבולוניה. כל מה שחשוב לדעת

אא

בארץ

ילדה בת חמש טבעה היום (שני) למוות בבריכה בצימר במהלך חופשה עם בני משפחתה במושבה מגדל. היא פונתה במצב אנוש לבית החולים "פוריה" בטבריה, אך למרות מאמציו הצוות הרפואי נאלץ לקבוע את פטירתה.

על פי נתוני ארגון "בטרם" לבטיחות ילדים, מינואר 2018 טבעו 30 ילדים למוות – גידול מחריד לעומת שנת 2017, במהלכה טבעו 15 ילדים למוות. להרחבה לחץ כאן

הסתדרות האחיות הודיעה הבוקר (שני) כי החל ממחר היא תפתח בשביתה ללא הגבלת זמן, וזאת במחאה על האלימות המתמשכת במערכת הבריאות וחוסר האונים של הממשלה בהתמודדות עם התופעה החמורה. השביתה תכלול את אחיות בתי החולים, האחיות בקופות החולים והאחיות העובדות בקהילה.

אילנה כהן, יו"ר הסתדרות האחיות, אמרה כי ההחלטה על השביתה באה "לאור אוזלת ידה של ממשלת ישראל בטיפול באלימות הקשה במערכת הבריאות ואי יישום המלצות הוועדה למיגור האלימות במערכת הבריאות שהתקבלו כבר לפני כתשעה חודשים". הוועדה, בראשות פרופ' שלמה מור-יוסף, המליצה – בין השאר – להרחיב את סמכויותיהם של המאבטחים בבתי החולים, להציב שוטרים בחדרי המיון ולהחמיר את הענישה למי שנוקטים באלימות כלפי הצוותים הרפואיים. להרחבה לחץ כאן

בראיון ברשת ב' אמר פרופ' שלמה מור-יוסף כי יש הרגשה שהאלימות במערכת הבריאות הולכת וגוברת: "כרופא פעיל אני לא זוכר דברים כאלה כתופעה. הם הולכים ומקצינים עם השנים למרות שהתנאים הפיזיים בבתי החולים הרבה יותר טובים מבעבר".

שר הפנים אריה דרעי הפעיל אתמול (ראשון) את סמכותו בכל הנוגע לשמירת השבת במרחב הציבורי, וסירב לאשר חוקי עזר שנועדו לעקוף את "חוק המרכולים" ולפתוח בתי עסק בשבת.

כזכור, "חוק המרכולים" – שאושר בינואר 2018 על ידי הכנסת ברוב של 58 בעד ו- 57 נגד – מאפשר לשר הפנים למנוע את פתיחתם של בתי עסק בשבת (למעט חנויות נוחות בתחנות דלק, שהוחרגו מהחוק), וזאת באמצעות סירוב לאשר חוקי עזר עירוניים חדשים שיחוקקו בעתיד על ידי רשויות מקומיות. בנוסף, החוק קובע כי לשר הפנים נתונה הסמכות שלא לאשר פתיחתם של בתי עסק אם הם לא באים "לספק צרכים שהם, לדעת השר, חיוניים ובהיקף המזערי הנדרש".

בהודעה שהוציא דרעי נאמר כי הוא "רואה ערך יהודי, חברתי וסוציאלי לאפשר מנוחה לעובדים ביום השבת". הוא הדגיש כי "הרשויות שפנו לחוקק חוק עזר עירוני שיאפשר פתיחת עסקים למסחר באופן גורף בשבת, לא הוכיחו צורך חיוני בכך, כפי שקובע החוק". להרחבה לחץ כאן

עדכון השריפות היומי בעוטף עזה: שירותי הכבאות מסרו כי לוחמי האש כיבו היום 9 שריפות בגיזרה שפרצו כתוצאה מבלוני תבערה. כלי טיס של חיל האוויר תקף חוליית מחבלים ששיגרה בלוני תבערה מצפון רצועת עזה לעבר שטח ישראל.

 

בעולם

הסנקציות הכלכליות החדשות של ארצות הברית ייכנסו לתוקף הלילה בחצות. מזכיר המדינה של ארצות הברית, מייק פומפאו, הודיע כי הבית הלבן יאכוף את הסנקציות באופן הדוק ויתמיד בהן עד שאיראן תשנה את מדיניותה באופן קיצוני: "הם חייבים להתנהג כמו מדינה נורמלית", אמר פומפאו, "זו הבקשה. זה די פשוט".

בשלב הראשון, ארצות הברית תגביל את יכולתה של איראן לרכוש דולרים אמריקניים, ותאכוף עליה סנקציות בתחומי המסחר בזהב ובמתכות, בפחם ובתוכנות תעשייתיות, וכן על מגזר הרכב האיראני. בתחילת נובמבר ייכנסו לתוקף סנקציות בתחומי הבנקאות והאנרגיה, שיגבירו את הלחץ על המשטר בטהראן.

שרי החוץ של מדינות האיחוד האירופי הביעו היום "צער עמוק" על הסנקציות המחודשות שארצות הברית מטילה על איראן. בהצהרה משותפת שהוציאו ציינו השרים כי הסכם הגרעין "חיוני לביטחון אירופה, האזור והעולם כולו". להרחבה לחץ כאן

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, שחתם על הצו להחזרת הסנקציות, אמר כי הוא "פתוח להגיע להסכם חדש וכולל עם איראן שיעסוק בכל הפעולות השליליות שלה". שר החוץ של איראן, מוחמד ג'וואד זריף, הגיב באומרו כי מדובר ב"תרגיל יחסי ציבור". נשיא איראן חסן רוחאני אמר כי מדובר בהצעה שנועדה לצרכים פנימיים בארצות הברית ולצורך לוחמה פסיכולוגית נגד איראן.

היועץ לביטחון לאומי בממשל טראמפ, ג'ון בולטון, הזהיר את איראן כי חסימת מיצר הורמוז תהיה "הטעות הגדולה ביותר" שהיא יכולה לעשות. בולטון הוסיף כי אם טהראן רוצה להימנע מסנקציות נוספות, עליה להיענות להצעתו של טראמפ ולחזור לשולחן המשא ומתן עם ארצות הברית.

משבר ביחסים בין סעודיה וקנדה: סעודיה הכריזה על שגריר קנדה בריאד כ"אישיות בלתי רצויה", והודיעה לו כי עליו לעזוב את שטח הממלכה תוך 24 שעות. בנוסף, השעתה סעודיה את הסחר ואת תכניות החינוך המשותפות עם קנדה, והיא תחזיר את שגרירה מאוטווה. המשבר פרץ בעקבות ביקורת שמתחה קנדה על כליאתם בסעודיה של פעילי זכויות אדם. קנדה גם קראה לסעודיה לשחרר מהכלא שתי נשים שנעצרו בשל פעילותן למען מתן זכויות לנשים. ממשרד החוץ הסעודי נמסר כי סעודיה אינה מתערבת בענייני הפנים של מדינות זרות, והיא מצפה שכך ינהגו כלפיה. 

קנדה הגיבה על המשבר בהבעת דאגה על הקפאת יחסי המסחר בין שתי המדינות, אך הבהירה כי "תפעל תמיד להגנה על זכויות אדם".

שלושה בני אדם נהרגו ועשרות נוספים נפצעו בשעות הצהריים בתאונת דרכים בין מכלית דלק למשאית סמוך לשדה התעופה בעיר בולוניה שבצפון איטליה. ההתנגשות בין שני כלי הרכב גרמה לפיצוץ אדיר, שהדיו הרעידו את בתי התושבים באזור. חלק מהגשר עליו נסעה המכלית קרס. ברשתות פורסמו תמונות וסרטוני וידיאו שהראו את כדור האש שנוצר כתוצאה מהפיצוץ.

(צילום: משטרת איטליה)

תגיות:קנדהג'ון בולטון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה