חדשות בארץ

הסתדרות האחיות הודיעה: החל ממחר – שביתה בכל מערכת הבריאות

השביתה, שהוכרזה ללא הגבלת זמן, באה במחאה על שהממשלה אינה מיישמת את המלצות הוועדה למיגור האלימות שהתקבלו לפני כתשעה חודשים

(צילום: Hadas Parush/Flash90)(צילום: Hadas Parush/Flash90)
אא

הסתדרות האחיות הודיעה הבוקר (שני) כי החל ממחר היא תפתח בשביתה ללא הגבלת זמן, וזאת במחאה על האלימות המתמשכת במערכת הבריאות וחוסר האונים של הממשלה בהתמודדות עם התופעה החמורה. השביתה תכלול את אחיות בתי החולים, האחיות בקופות החולים והאחיות העובדות בקהילה.

אילנה כהן, יו"ר הסתדרות האחיות, אמרה כי "האחיות והאחים החליטו כי דמם אינו הפקר, ולכן הכרזנו הבוקר על שביתה כוללת". לדבריה, ההחלטה על השביתה באה "לאור אוזלת ידה של ממשלת ישראל בטיפול באלימות הקשה במערכת הבריאות ואי יישום המלצות הוועדה למיגור האלימות במערכת הבריאות שהתקבלו כבר לפני כתשעה חודשים". הוועדה, בראשות פרופ' שלמה מור-יוסף, המליצה – בין השאר – להרחיב את סמכויותיהם של המאבטחים בבתי החולים, להציב שוטרים בחדרי המיון ולהחמיר את הענישה למי שנוקטים באלימות כלפי הצוותים הרפואיים.

כהן הוסיפה: "לא יכול להיות שאחות תצא לעבודה לטפל בחולים ותסיים בחדר מיון. לא ייתכן שהממשלה תעמוד כצופה מן הצד בעת שמערכת הבריאות הופכת לזירת מלחמה". היא ציינה כי "העומסים והאלימות במערכת הבריאות הפכו ל'חיידק עמיד', המסכן לא רק את חייהן של האחיות, הצוותים הרפואיים ועובדי מערכת הבריאות אלא גם את כלל המטופלים". כהן הבהירה כי "עד שלא תבוצענה פעולות אופרטיביות לאלתר לפתרון העומסים הבלתי נסבלים ולהגנה על הצוותים הרפואיים ועובדי מערכת הבריאות, האחיות והאחים לא ירפו במאבקם".

במסגרת השביתה, האחיות בבתי החולים יעבדו במתכונת שבת. במרפאות בתי החולים, במכונים וביחידות לאשפוז יום לא יהיו אחיות, וחדרי הניתוח בבתי החולים יופעלו במקרים דחופים בלבד. האחיות לא יבואו לעבודה במרפאות קופות החולים. בכל עיר תפעל תחנה תורנית אחת לבריאות המשפחה, בה יתנו האחיות מענה עבור פגים ונשים הרות בסיכון.

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן הביע תמיכה באחיות ובאחים וקרא לתת מענה לבעיה הכרונית של האלימות במערכת הבריאות: "אסור להשלים עם נגע האלימות במערכת הבריאות. המדינה לא יכולה להמשיך לעמוד מנגד בשעה שצוותי הסיעוד והרפואה, אשר מקדישים לילות כימים להצלת חיים, מותקפים מדי יום במקום עבודתם. אנו ניצבים ביחד עם האחיות והאחים, לזעוק את צעקתם עד שיהיה טיפול ומענה מקיף ואמיתי".

תגיות:שביתהאלימותמערכת הבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה