חדשות בעולם

אבו מאזן: השהידים – כוכבים בשמי המאבק הפלסטיני

באירוע הוקרה לשהידים ולאסירים משוחררים, שנערך ברמאללה, שיבח יו"ר הרשות הפלסטינית את תרומתם: "הם החלוצים ואנחנו דואגים להם"

(צילום: Flash90)(צילום: Flash90)
אא

יו"ר הרשות הפלסטינית ממשיך להתריס נגד ישראל וארה"ב.

בנאום שנשא אתמול באירוע הוקרה ברמאללה שנערך לכבודם של אסירים משוחררים ואסירים שמתו בכלא הישראלי, אמר אבו מאזן: "גם אם יישאר לנו גרוש אחד – נשלם אותו למשפחות השהידים והאסירים".

דבריו של אבו מאזן באים על רקע החוקים שהועברו בחודשים האחרונים בארה"ב ובישראל, אשר נועדו להפסיק את תשלומי המשכורות שהרשות הפלסטינית משלמת למחבלים ולבני משפחותיהם. בשנה האחרונה הסתכמו סכומים אלו ב- 1.2 מיליארד שקלים – כ- 7% מתקציבה השנתי של הרשות – ובארבע השנים האחרונות הצטבר הסכום ליותר מ- 4 מיליארד שקלים. בחודש מרץ אישר הסנאט האמריקני את חוק טיילר פורס, האוסר על העברת כספי סיוע מארה"ב לרשות הפלסטינית (למעט חריגים הומניטריים מסוימים) כל עוד הרשות ממשיכה לשלם משכורות לטרוריסטים ולבני משפחותיהם. בתחילת החודש אישרה הכנסת את החוק לקיזוז משכורות מחבלים, המחייב את הממשלה להפחית בכל שנה את משכורות המחבלים מכספי המיסים שהיא מעבירה לרשות הפלסטינית.

מאז שהתקבל החוק בכנסת, הגיבו בכירים פלסטינים בזעם והבהירו כי מבחינת הפלסטינים העסקים יימשכו כרגיל. אבו מאזן עשה זאת בעצמו: לפני כשבועיים (ב- 8 ביולי), בנאום בפני חברי הוועדה המרכזית של הפת"ח, אמר הראיס הפלסטיני כי בניגוד לרצונה של ישראל "לא נאפשר לאף אחד להתערב בתשלומים למשפחות השהידים והאסירים. אלו הם השהידים שלנו, הפצועים שלנו, האסירים שלנו".

גם אתמול, כאמור, הבהיר אבו מאזן כי לא יפסיק את העברת המשכורות לאסירים, למחבלים ולבני משפחותיהם. "השהידים והאסירים הם כוכבים בשמי מאבקו של העם הפלסטיני", אמר, "ויש להם זכות קדימה בכל דבר". הוא הוסיף: "זו קבוצה נבחרת, אנחנו מעריכים ומכבדים אותה, ומחשיבים אותה כמי שסוללת את הדרך לעצמאות פלסטין בדורות הבאים".

אבו מאזן ציין, כי ב- 1965 – שנת הקמתו של ארגון הפת"ח – המשימה הראשונה שביצע מנהיג הארגון יאסר ערפאת הייתה להקים ארגון סיוע למשפחות שהידים ולאנשי הארגון, "מפני שהם החלוצים, ויש לדאוג להם. ואנחנו דואגים להם".

במהלך האירוע העניק אבו מאזן לבני משפחותיהם של אסירים שמתו בכלא הישראלי את "אות אל-קודס" – אות הצטיינות על פעילותם. מספר אסירים משוחררים קיבלו ממנו את אות ההערכה המכונה "כוכב החירות".

תגיות:אבו מאזןאסירים פלסטינים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה