חדשות בארץ

לאחר דיון סוער: הכנסת אישרה את החוק לקיזוז משכורות מחבלים

על פי החוק, הממשלה תחויב להפחית מכספי המיסים המשולמים לרשות הפלסטינית את הכספים הניתנים למחבלים ולמשפחותיהם

(צילום: נעם רקין פנטון / Flash90)(צילום: נעם רקין פנטון / Flash90)
אא

בתום דיון סוער במליאת הכנסת, אושרה אמש (שני) הצעת החוק לקיזוז משכורות מחבלים בקריאה שנייה ושלישית, ברוב של 87 בעד מול 15.

על פי הנתונים שנמסרו על ידי יוזמי החוק, חברי הכנסת אבי דיכטר (ליכוד) ואלעזר שטרן (יש עתיד), הרשות הפלסטינית שילמה בשנה האחרונה 1.2 מיליארד ש"ח כמשכורות למחבלים ובני משפחותיהם, שהם כ- 7% מתקציבה השנתי של הרשות, ובארבע השנים האחרונות הצטבר הסכום ליותר מ-4 מיליארד ש"ח. החוק החדש שאושר הערב באופן סופי מחייב את הממשלה להפחית בכל שנה סכומים אלו מכספי המיסים שהיא מעבירה לרשות הפלסטינית ולהקפיאם, וזאת מבלי שלקבינט המדיני-בטחוני תינתן האפשרות לשיקול דעת נוסף בעניין.

במהלך הדיון התנהלו חילופי דברים קשים בין חבר הכנסת ג'מאל זחאלקה (הרשימה המשותפת) לבין דיכטר. זחאלקה אמר כי דיכטר, שכיהן בעבר כראש השב"כ, "אחראי לרצח אלפי אנשים", והוסיף: "אתם רוצחים, אתם טרוריסטים, אתם גנבים". דיכטר לא נותר חייב ואמר כי זחאלקה וחבריו הם "שטופי מוח של הרשות הפלסטינית".

שר הביטחון אביגדור ליברמן כתב בתום הדיון בחשבון הטוויטר שלו: "הבטחנו לעצור את חגיגת משכורות המחבלים וקיימנו. עכשיו זה סופי. כל שקל שאבו מאזן ישלם למחבלים ורוצחים יקוזז אוטומטית מתקציב הרשות הפלסטינית. מלחמה אפקטיבית בטרור עוברת גם דרך הכיס, של המחבלים, של משפחותיהם ושל אבו מאזן.

ואילו חבר הכנסת דיכטר כתב בחשבון הטוויטר שלו: "כפי שהתחייבתי: העברנו היום באופן סופי את החוק לקיזוז משכורות למחבלים. עם ישראל חי! ישראל לא תהיה צינור להעברת כספים למחבלים".

תגיות:משכורתמחבליםקיצוץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה