חדשות בארץ

הרשות הפלסטינית: החוק לקיזוז משכורות המחבלים – הכרזת מלחמה

משלחת מטעם החמאס תגיע בקרוב לקאהיר; תדון עם המצרים בהסלמה בגבול עזה-ישראל

דיון בכנסת (צילום: נעם רקין פנטון / Flash90)דיון בכנסת (צילום: נעם רקין פנטון / Flash90)
אא

תגובות זועמות ברשות הפלסטינית על החוק לקיזוז משכורות מחבלים שאושר אתמול בכנסת.

הרשות הפלסטינית שילמה בשנה האחרונה 1.2 מיליארד ש"ח כמשכורות למחבלים ובני משפחותיהם, שהם כ- 7% מתקציבה השנתי של הרשות, ובארבע השנים האחרונות הצטבר הסכום ליותר מ-4 מיליארד ש"ח. החוק החדש, שעבר ברוב של 87 תומכים מול 15 מתנגדים, מחייב את הממשלה להפחית בכל שנה סכומים אלו מכספי המיסים שהיא מעבירה לרשות הפלסטינית.

נביל אבו רודיינה, דוברו של אבו מאזן, הגיב בשמו של יו"ר הרשות הפלסטינית על אישורו של החוק. אבו רודיינה אמר כי מדובר בהחלטה מסוכנת הפוגעת ביסודות היחסים בין ישראל והפלסטינים מאז הסכמי אוסלו. הוא הגדיר את הצעד הישראלי כ"התקפה על ההיסטוריה של העם הפלסטיני ומאבקו לחירות ולעצמאות".

אבו רודיינה הוסיף כי עבור הפלסטינים יישומו של החוק החדש הינו קו אדום שאסור לחצותו, וכי הדבר יהיה בבחינת הכרזת מלחמה על העם הפלסטיני. לדבריו, ליישומו של החוק תהיינה השלכות חמורות, וכי כל האופציות תהיינה פתוחות, כולל פנייה לבית הדין הפלילי הבינלאומי ולמועצת הביטחון של האו"ם.

ובתוך כך, החמאס מאשר היום ידיעות לפיהן המודיעין המצרי הזמין משלחת של הארגון להגיע לקאהיר. טאהר א-נונו, יועץ התקשורת של מנהיג החמאס איסמאעיל הנייה, מסר כי השיחות בקאהיר יעסקו בסוגיית הפיוס הפנים-פלסטיני בין הפת"ח והחמאס ובמצב ההומניטרי הקשה ברצועת עזה. סביר להניח שהצדדים ידונו גם במצב הבטחוני בגבול בין עזה לישראל ובאפשרות להשגת הסכם רגיעה בין ישראל והחמאס, וזאת לאור הרצון המצרי למנוע הסלמה נוספת בגיזרה.

לא נקבע עדיין מועד להגעת משלחת החמאס למצרים, אך זו צפויה בקרוב.

תגיות:כנסתהרשות הפלסטינית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה