חדשות בעולם

סאיב עריקאת מתעקש: נמשיך לשלם משכורות למשפחות שהידים ולאסירים

הבכיר הפלסטיני תקף את החוק לקיזוז משכורות מחבלים שאושר שלשום בכנסת ואמר: לא נאפשר לסחוט אותנו

סאיב עריקאת (צילום: פלאש 90)סאיב עריקאת (צילום: פלאש 90)
אא

החוק לקיזוז משכורות מחבלים, שאושר שלשום בכנסת, ממשיך לעורר תגובות זועמות בקרב דוברים רשמיים ברשות הפלסטינית, שמבהירים כי מבחינתם מה שהיה הוא שיהיה: הרשות תמשיך לשלם משכורות למחבלים ולבני משפחותיהם.

על פי החוק החדש, שעבר ברוב של 87 תומכים מול 15 מתנגדים, הממשלה תחויב לקזז מכספי המיסים שהיא מעבירה לרשות הפלסטינית את סכומי הכסף שהרשות משלמת כמשכורות למחבלים ולבני משפחותיהם. בשנה האחרונה הסתכמו משכורות אלו ב- 1.2 מיליארד ש"ח, שהם כ- 7% מתקציבה השנתי של הרשות, ובארבע השנים האחרונות הצטבר הסכום ליותר מ-4 מיליארד ש"ח.

במסיבת עיתונאים שכינס ברמאללה, תקף מזכ"ל הוועד הפועל של אש"ף, סאיב עריקאת, את החלטת הכנסת ואמר: "ישראל התכחשה לכל ההסכמים. אנו נשמור על האחריות שלנו כלפי בני עמנו, ונמשיך לשלם משכורות למשפחות השהידים, הפצועים והאסירים. לא נאפשר לאף אחד לסחוט אותנו".

דבריו של עריקאת מצטרפים לדברים שאמר אתמול נביל אבו רודיינה, דוברו של אבו מאזן, שהגיב בשמו של יו"ר הרשות הפלסטינית על החוק החדש שאושר בכנסת. אבו רודיינה הגדיר את החלטת הכנסת כהחלטה מסוכנת הפוגעת ביסוד היחסים בין ישראל והפלסטינים מאז הסכמי אוסלו, ואמר כי הצעד הישראלי הוא בבחינת "התקפה על ההיסטוריה של העם הפלסטיני ומאבקו לחירות ולעצמאות". אבו רודיינה הוסיף כי עבור הפלסטינים יישומו של החוק החדש הינו קו אדום שאסור לחצותו, וכי הדבר יהיה בבחינת הכרזת מלחמה על העם הפלסטיני.

ועוד כותרות ממסיבת העיתונאים שהתקיימה היום ברמאללה: עריקאת תקף את הנסיונות של הממשל האמריקני לכפות על הפלסטינים את תכנית השלום שלו, המכונה "עסקת המאה" – תכנית האמורה להתפרסם בקרוב. הבכיר הפלסטיני אמר כי הסוגיה הפלסטינית אינה ניתנת לפתרון באמצעות רעיונות המועלים על ידי אנשי נדל"ן, התבטאות עוקצנית שכוונה כלפי נשיא ארה"ב דונלד טראמפ.

עריקאת הבהיר כי ההנהגה הפלסטינית תפנה לבית הדין הפלילי הבינלאומי ותגיש בפניו תלונה על החלטתו של טראמפ להכיר בירושלים כבירתה של ישראל ועל העברת שגרירות ארה"ב לעיר זו. הוא הוסיף כי הפלסטינים יבקשו מבית הדין לפתוח ב"חקירת הפשעים הישראליים": "היציבות והביטחון הבינלאומיים כפי שהם נתפסים על-ידי ישראל מובילים את האזור רק להרחבת מעגל האלימות והקיצוניות".
תגיות:אסיריםשהידיםסאיב עריקאת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה