חדשות בארץ

טרור בלוני התבערה נמשך, צה"ל תקף עמדות של החמאס בצפון הרצועה

נתניהו בשדרות, המחבל הדוקר נידון ל- 14 שנות מאסר, והקבינט אישר 5 מיליארד שקל למיגון העורף. כל מה שחשוב לדעת

  • ד' אב התשע"ח
אא

בטחוני

הפלסטינים המשיכו גם היום בניסיונות להצית את שדות עוטף עזה באמצעות שיגור בלוני תבערה. להרחבה לחץ כאן

אזעקת "צבע אדום" נשמעה לפנות ערב בשני יישובים במועצה האזורית חוף אשקלון. תושבים באזור דיווחו על קולות פיצוץ. דובר צה"ל מסר כי זוהה ניסיון שיגור משטח רצועת עזה לשטח הארץ, אך ככל הנראה הרקטה נפלה בשטח הרצועה.

בתגובה, תקף צה"ל שתי עמדות תצפית של החמאס בצפון הרצועה, בבית חאנון ובג'בליה.

מבלוני תבערה לעופות תבערה? עוף דורס מסוג בז התגלה אחרי הצהריים סמוך לגדר הגבול עם רצועת עזה, מערבית לנחל הבשור. לרגלי הבז היה מחובר חבל עם חומר דליק, שלא התלקח.

ישראל הודיעה הערב על צעדי ענישה נוספים נגד רצועת עזה. החל ממחר לא ייכנסו מוצרי מזון לרצועה דרך מעבר כרם שלום, לאחר שבשבוע שעבר הופסק מעבר הסחורות. כעת ייכנסו לרצועה תרופות בלבד.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע הבוקר לביקור בשדרות. נתניהו נפגש עם ראשי רשויות בעוטף עזה. לאחר הפגישה אמר ראש הממשלה לכלי התקשורת: "הנחינו את צה"ל למגר ולעצור את טרור העפיפונים ובלוני האש. אין דבר כזה מבחינתנו הפסקת אש שמחריגה את עפיפוני האש ובלוני האש". להרחבה לחץ כאן

הקבינט המדיני-בטחוני אישר את תוכנית המיגון "מגן העורף". במסגרת תוכנית זו, שהוכנה על ידי פיקוד העורף בהנחייתו של שר הביטחון אביגדור ליברמן, כ- 300 רשויות מקומיות בצפון הארץ יזכו למיגון מפני התקפות טילים ונגד רעידות אדמה, תוך מתן דגש למיגון האזרחים, השירותים החיוניים והרציפות התפקודית. להרחבה לחץ כאן

דיווחים בסוריה: ישראל תקפה הלילה בסוריה. סוכנות הידיעות הסורית הרשמית סאנ"א דיווחה הלילה מפי מקור צבאי כי ישראל תקפה את שדה התעופה הצבאי א-ניירב, הנמצא צפונית לעיר חלב. להרחבה לחץ כאן

פוליטי

נתניהו על גל ההדלפות מהקבינט: אי אפשר לנהל קבינט בטוויטר. ראש הממשלה אמר את הדברים בישיבת סיעת הליכוד, לאחר שקטעים מדיון הקבינט אתמול דלפו לתקשורת.

מדיני

יועצו של מנהיג איראן: לא נעזוב את סוריה. עלי אכבר ולאיתי אמר בראיון לערוץ "רוסיה היום" כי הכוחות האיראניים נמצאים בסוריה לפי בקשה רשמית של ממשלתה הלגיטימית, ולא יעזבו אלא אם כן יתבקשו לעשות זאת על ידי ממשלת סוריה. להרחבה לחץ כאן

חוץ

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין נועדו לפגישת פסגה בהלסינקי בירת פינלנד. במסיבת העיתונאים אחרי הפגישה אמרו השניים כי יפעלו להבטיח את הגבול בין ישראל וסוריה. פוטין אמר כי "המלחמה הקרה הסתיימה והעימות האידיאולוגי בינינו הוא נחלת העבר". טראמפ אמר כי לאחר שהיחסים עם רוסיה מעולם לא היה כה גרועים – כעת, לאחר הפגישה, חל שינוי.

סליחה תקלה. קאסם סולימאני, מפקד כוח "קודס" של משמרות המהפכה האיראניים, היה אמור לנאום היום באמצעות הלוויין בכנס של ארגוני הטרור ברצועת עזה. אך השידור לא יצא לפועל בשל תקלה. בעזה מיהרו להאשים את ישראל.

תגיות:רצועת עזהדונאלד טראמפ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה