חדשות בעולם

דיווחים בסוריה על תקיפה ישראלית באזור חלב

עלי אכבר ולאיתי, יועצו של מנהיג איראן: כוחותינו יעזבו את סוריה רק אם יתבקשו על ידי הממשלה הסורית לעשות זאת

אילוסטרציה, (צילום: פלאש 90)אילוסטרציה, (צילום: פלאש 90)
אא

סוכנות הידיעות הסורית הרשמית סאנ"א דיווחה הלילה מפי מקור צבאי כי ישראל תקפה את שדה התעופה הצבאי א-ניירב, הנמצא צפונית לעיר חלב. סוכנות הידיעות ייחסה את המתקפה של "האויב הציוני" ל"ניסיונותיו הנואשים לתמוך בארגוני הטרור המובסים בדרעא ובקוניטרה".

על פי הדיווח הסורי הרשמי, המתקפה בוצעה באמצעות טילים, נגרם נזק במקום אך לא היו נפגעים. עם זאת, ארגון המעקב הסורי לזכויות אדם מדווח הבוקר על תשעה הרוגים מקרב כוחות המשטר הסורי ונאמניו.

ובתוך כך, בכירים איראניים ממשיכים להגיע לדמשק. אתמול היה זה תורו של סגן שר החוץ האיראני, חוסיין ג'אברי אנסארי, שהגיע בראש משלחת לסוריה ונפגש עם הנשיא הסורי בשאר אל-אסד. סוכנות סאנ"א דיווחה, כי הפגישה עסקה ביחסים האסטרטגיים בין שתי המדינות ובהישגים הנובעים מיחסים אלו לעמים הסורי והאיראני. על פי הידיעה, הוחלט להמשיך ולחזק את היחסים בין שתי המדינות, היות ו"הם מהווים גורם יציבות חשובי ומרכזי באזור".

עלי אכבר ולאיתי, יועצו של מנהיג איראן עלי ח'אמנאי, מבהיר כי בניגוד לדרישתה של ישראל, איראן איננה מתכוונת לעזוב את שטחה של סוריה. ולאיתי נמצא בימים אלו בביקור רשמי ברוסיה, ובשבוע שעבר נפגש עם הנשיא הרוסי ולדימיר פוטין. בראיון אתמול לערוץ הרוסי "רוסיה היום" אמר ולאיתי כי "המומחים והיועצים האיראניים [כך מכנים באיראן את הכוחות האיראניים השוהים על אדמת סוריה] נמצאים בסוריה לפי בקשה רשמית של ממשלתה הלגיטימית". הבכיר האיראני הוסיף כי כוחות אלו מסייעים לעם הסורי להגן על שלמותה הטריטוריאלית של סוריה, ויחד עם הנוכחות הרוסית במדינה מייצבים את הניצחון על הטרוריסטים. ולאיתי הבהיר, כי הכוחות האיראניים יעזבו את סוריה אך ורק כשממשלת סוריה תבקש מהם לעשות זאת.

תגיות:תקיפהסוריהישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה