בריאות ותזונה

זוג רוקחים יפנים המציאו שיטת הרזייה בשם 'דיאטת הבננה לבוקר'. מה כל כך מיוחד בה? 

זוג רוקחים יפנים שהמציאו דיאטת בוקר - העמידו לפני עשור את כל יפן על הרגליים. גם היום, 10 שנים אחרי שספרם הפך לרב מכר, אנשים לא מפסיקים לשלוח להם מכתבי תודה על כך שהשיטה עזרה להם. אז מה הם אוכלים?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

כאשר זוג רוקחים מיפן פרסמו ספר מהפכני בשם 'דיאטת הבננה לבוקר' - הם לא חשבו שהשיטה שלהם הולכת לכבוש את יפן בסערה. תוך זמן קצר מרגע פרסום הספר, הביקוש לבננות עלה בין רגע, והמדפים החלו להתרוקן מהן ביעף. 


היטושי ווטאנאבי ואשתו סומיקה, לא חשבו ששינוי 'קטן' בהרגלי התזונה שלהם, יעמידו את כל יפן על הרגליים. בספרם מספרים השניים כי הכל החל בניסיון הכושל של הבעל, היטושי, לרדת במשקלו. הוא ניסה מספר שיטות, אבל אף לא אחת מהן הצליחה לספק את התוצאה המבוקשת על ידו לאורך זמן. 
"אז התחלנו לנסות כל מיני דברים ביחד", משחזרת אשתו סומיקו. 


ואכן, זמן קצר לאחר מכן 'עלו' השניים על השיטה המנצחת, אותם הנציחו בספרם ובזכותה איבד היטושי כ-16.8 ק"ג תוך פחות משלושה חודשים. לאור ההצלחה הגדולה של השיטה, כיום מקדיש היטושי את מרבית זמנו לכתיבת מאמרים על השיטה שלו ושל אשתו, ושניהם הפכו לאושיות ששמן הולך לפניהן, ברשתות החברתיות של יפן. 

 

איך כוס מים בטמפרטורת החדר קשורה לזה?


"גילינו שאכילת בננות מדי יום בארוחת הבוקר, מפחיתה משמעותית את תחושת הרעב של אותו יום", מסבירים בני הזוג את השיטה המעניינת. "הבננות עשירות בחומרים מזינים כמו גם קלוריות שיעניקו לכם את החוזק והאנרגיה היומית, כך שאתם לא צריכים לדאוג שתרגישו חולים או חלשים בדיאטה הזו".


אבל זהו לא הגילוי היחידי שהם גילו: "אם תשתו כוס מים בטמפרטורת החדר, ותאכלו בננה לארוחת בוקר מבלי לצרוך שום דבר נוסף עד ארוחת הצהריים, אתם כבר בדרך הנכונה. אחרי הבננה הראשונה חכו כ-20 דקות, ורק אם אתם ממש רעבים אכלו בננה נוספת", הם מסבירים. 


 במהלך הדיאטה וואטאנבי נמנע לחלוטין ממוצרי חלב ואלכוהול, וממליץ לכולם לנהוג כך. "כמו כן, רצוי שהארוחה האחרונה שלכם לא תהיה אחרי השעה 8 בערב, אך לארוחת צהריים וערב אתם יכולים לאכול מה שאתם רוצים", הוא חותם ומוסיף: "עברו למעלה מעשר שנים מאז כתיבת הספר, והוא עדיין נחשב לרב מכר ביפן ובארה"ב, ולא בכדי. השיטה שלנו הוכחה כמוצלחת, ועד היום אנחנו מקבלים מכתבי תודה מאנשים שהשיטה הזו עזרה להם".

תגיות:דיאטהבננותבוקרבריאותיפןרוקחים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה