מעניין

הצילו, הכביסה מסריחה: איך מתמודדים? לפניכם כמה טיפים

עם הזמן מכונות הכביסה שלנו צוברות אבק, לכלוך ושאר מרעין בישין שתוצאתן הסופית אינה משמחת כלל וכלל: כביסה עם ריח רע. איך מתגברים על הבעיה? לפניכם כמה טיפים מפי 'יודעי דבר', שיעשו לכם חיים קלים

לצפייה בתמונה

לחץ כאן
אא

ניקוי יסודי של המגירה

כתמים שחורים במגירה המכילה את אבקת הכביסה והמרכך מעידים על הצטברות פטריות ועובש – מצב חמור כשלעצמו שכדי להתגבר עליו יש לשלוף את המגירה ולנקות אותה ניקיון יסודי בעזרת מטלית טבולה במים ואקונומיקה. באזורים שלא ניתן להגיע עם המטלית תוכלו להשתמש במברשת שיניים, או להכניס את המגירה כולה למדיח הכלים.

ניקוי יסודי של התוף

כדי לנקות את התוף ניתן להשתמש או בחומץ לבן או באקונומיקה – שניהם מעולים לניקוי יסודי של כל חלקי המכונה. רצוי לבצע טיפול זה אחת לשבוע כדי לשמור על מכונה נקייה מכל רפש ובקטריות, ולמנוע ריחות בלתי רצויים שיידבקו לאחר מכן בבגדים:

יש לשפוך שתי כוסות אקונומיקה אל תוך התוף או להספיג סמרטוט באקונומיקה ולהפעיל את המכונה על ריק לתוכנית קצרה של כ-30 דקות. באופן זהה יש להשתמש עם החומץ הלבן, רק שהפעם הכמויות יהיו קצת שונות – כחצי ליטר.

ניקוי יסודי של הגומי מסביב לתוף

בחורים של הגומי הזה מצטברים לעתים קרובות לכלוכים שיכולים להביא איתם לא מעט עובש ופטריות. חשוב לנקות את הגומי אחרי כל כביסה או לפחות אחת לשבוע בעזרת מטלית לחה ועליה מעט אקונומיקה או חומר ניקוי אחר.

היות ומשקעי מים נוטים להישאר בין החריצים של הגומי, יש להספיג אותם למטלית לעתים קרובות ולא לחכות שיעמדו במקומם ויתחילו לפתח ריחות לא נעימים.

ניקוי צנרת

ניקוי תקופתי של חלקים פנימיים במכונת הכביסה הוא רצוי והכרחי. היות והמים בישראל עתירים בסידן, לעתים קרובות יכולה להצטבר אבנית על חלקים אלו שקשורים לצנרת – ולכן חשוב לנקותם כדי להחזיר אותה לפעילות תקינה, לרבות הותרת הכביסה עם ריח נעים.

כדי להסיר את האבנית מהצנרת יש לשים בתא של אבקת הכביסה חצי כוס מלח לימון ולהפעיל את המכונה על ריק, בתוכנית הרתחה.

ועוד שני טיפים אחרונים חביבים

השאירו את דלת התוף פתוחה תמיד, אבל תמיד, כשאתם לא משתמשים במכונה. באופן כזה התוף יתאוורר, ולא יצטברו בו ריחות לא נעימים.

הקפידו על ניקוי המכונה מאבק אחת לכמה ימים, היות וחלקיקי האבק שעל המכונה יכולים לחדור לכביסה עצמה ולהשפיע על רמת הניקיון והריח שנודף ממנה.

תגיות:כביסהטיפיםניקיון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה