בריאות ותזונה

המצרך הזה עובד על שיניים לבנות ברגע, למרות שזה נראה הכי לא

לאלו מכם ששמעו וגם לאלו שלא נספר שהפחם הפעיל הוא נושא פופולרי ביותר בימים אלו במדיה החברתית, ושמעו התפרסם בעיקר בכל הקשור להלבנת שיניים אך לא רק. מה כל כך מיוחד בו, איך משתמשים, איפה קונים וממה צריך להיזהר? קראו בפנים

אא

לאלו מכם ששמעו וגם לאלו שלא נספר שהפחם הפעיל הוא נושא פופולרי ביותר בימים אלו במדיה החברתית, ושמעו התפרסם בעיקר בכל הקשור להלבנת שיניים אך לא רק.

רבים משתמשים בו כמסיכה לניקוי פנים, כמסיכת הזנה לשיער ועוד, אבל כשרופא השיניים ד"ר סטיבן לין כותב בספרו שמדובר בחומר "יעיל ביותר להלבנת שיניים", לא נותר לנו אלא להאמין לו. "למרות שלנו המידע הזה חדש יחסית, בפחם פעיל משתמשים ברפואה העתיקה מימים ימימה", הוא כותב ומסביר שהחומר זכה להכרה בשנת 1834, על ידי רופא אמריקאי שהשתמש בפחם פעיל כדי להציל את חייו של מטופל שבלע בטעות כלוריד כספית.

"הפחם הפעיל הוא כעין אבקה שחורה שעשויה מפחם כמו גם קליפות קוקוס, נסורת או קליפות זיתים. הפחם מעובד בחום גבוה וזה מה ש'מפעיל' אותו, משנה את המבנה הכימי שלו והופך אותו מפחם רגיל לפחם פעיל. בדרך זו ממגרים גם מחומרים אחרים שמזיקים לבני אדם".

יתרונות נוספים שלו, המבוססים על מחקרים שביצעו ד"ר לין ואחרים:

  • משפר תפקודי כליות בכך שמסייע לסנן את הפסולת מהגוף.
  • מסייע בהורדת רמת הכולסטרול הרע בגוף.
  • מסייע ביותר בטיהור נקבוביות העור משומנים, לרבות בסילוק אקנה.
  • לעתים קרובות משמש הפחם הפעיל כטיפול חירום נגד בליעת רעלים.

למרות הניסים שהוא מחולל, האגודה האמריקנית לרפואת שיניים טרם אישרה מוצרי פחם כחלק מהמוצרים המשווקים על ידה ברשתות הפארם המקומיות. "עם זאת, תצפיות מרמזות על כך שהשימוש בפחם פעיל לצורך הלבנת שיניים יעיל ביותר בסילוק פלאק ותרכובות אחרות, שיוצרות כתמים על השיניים", כותב ד"ר לין בספרו.

ממה צריך להיזהר?

היות והוא מכיל רכיבים חזקים ודומיננטיים, אין להשתמש בפחם הפעיל בתדירות של יותר מפעם בשבוע.

יש לעבוד איתו בצורה זהירה ולשים לב שהוא אינו מטפטף על משטחים בלתי מכוסים (לבנים בפרט) היות ואז תצטרכו שעות רבות של שפשוף עם אקונומיקה כדי להסירו.

היכן משיגים?

בחנויות טבע מובחרות. 

תגיות:בריאותהלבנהפחםניקוי שיניים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה