בריאות ותזונה

אל תגידו לא ידענו: 4 פעולות שאסור לבצע על בטן ריקה

שותים קפה על הבוקר? נוטלים תרופות? אלו חלק מפעולות שגרתיות שכולנו מבצעים ביום יום, וכדאי לדעת שהן לא מומלצות על בטן ריקה. שימו לב לרשימה הבאה

  • ז' סיון התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

שותים קפה על הבוקר? מתחילים אימון? נוטלים תרופות? אלו חלק מפעולות שגרתיות שכולנו מבצעים ביום יום, וכדאי לדעת שהן לא מומלצות על בטן ריקה. שימו לב לרשימה הבאה: 

1. נסיעות

אחד הדברים הפחות מומלצים כאשר טרם הכנסתם דבר מה לפיכם היא נסיעה על בטן ריקה שמסוגלת לגרום לכם לבחילה איומה. על כן רצוי לפני הנסיעה לאכול משהו קל כמו סנדביץ קל או קרקרים (בניגוד לארוחה שומנית, או עתירה בקטניות ושאר מזונות מנפחים).

2. שתיית קפה או תה

הרגל נפוץ הוא שתיית קפה דבר ראשון על הבוקר, אך למעשה נמצא כי שתיית קפה על בטן ריקה היא רעיון גרוע. שימו לב כי שתיית קפה עשויה להגביר את החומציות בקיבה, דבר העלול לגרום לצרבת במשך היום.

3. נטילת תרופות

נכון, ישנן תרופות שחייבות להילקח על בטן ריקה, אולם רובן צריכות להינטל לאחר האוכל או בשילוב עם האוכל. למשל תרופות שגורמות לבחילה מומלץ לנטול אחרי האוכל, כיוון שזה מקטין את הסיכוי לסבול מתופעות הלוואי. כמו כן נטילת כדורים אחרי האוכל מפחיתה את הסיכון לצרבות, לגירוי קיבתי וכיבים. בנוסף נטילת תרופות אחרי האוכל מסייעת לגוף לספוג אותן טוב יותר.

4. פעילות גופנית

המאכל שנחשב הכי טוב לאכילה טרם אימון הוא פחמימות. מאגרי הפחמימות של הגוף מכונים גליקוגנים המצויים בפרט בשרירים ובכבד. הגליקוגנים נאגרים בגוף למשך 12-16 שעות, לפני שהגוף מבקש עוד. כאשר רמות הגליקוגן גבוהות, הגוף לא מסוגל לשרוף שומן, ולכן חשוב לאכול פחמימות, ומצד שני לא להפריז בצריכתן. במידה ואתם מבצעים פעילות גופנית כמו הליכה קצרה, הגוף עוד יכול להתמודד, אולם כאשר מדובר פעילות גופנית בעוצמה גבוהה, כדאי לא להשאיר את הקיבה ריקה.

תגיות:התעמלותאוכל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה