כתבות מגזין

חינוך חרדי לילדים, והליכה לבית כנסת בשבת: בועז ביסמוט מזווית שלא הכרתם

לבועז ביסמוט, עורך העיתון 'ישראל היום', תמיד הייתה גאווה יהודית - אך תהליך הגיור שעברה אשתו, חיזק את הגרעין הפנימי-אמוני פי כמה. בראיון מרתק הוא מסביר מדוע בחר דווקא בחינוך החרדי לילדיו, מה הרגיש כשאשתו עברה את תהליך הגיור ומדוע הוא מחייך כשהוא מסתכל על הקב"ה ועל הבית שבנה עבורו

בועז ביסמוט (צילום מסך)בועז ביסמוט (צילום מסך)
אא
לבועז ביסמוט, עורך העיתון 'ישראל היום', תמיד הייתה גאווה יהודית - אך תהליך הגיור שעברה אשתו, חיזק את הגרעין הפנימי-אמוני פי כמה. "הגרעין היה שם, ומישהו פשוט בא והשקה אותו", אומר העיתונאי הימני, בראיון ליאיר שרקי וגדעון דוקוב מ'ערוץ 7'.
 
הרצון להתגייר נבע דווקא מאשתו ש"רצתה ולחצה", ולמרות שהיה זה תהליך ארוך וקשה - זה היה שווה כל רגע. "אני זוכר שישבנו במסעדה ערב אחד, והתקשרו לאשתי ואמרו לה להגיע לוועדה לקראת הגיור, והיא פשוט התחילה לבכות מהתרגשות", הוא משחזר. "הרגע הזה שהיא אומרת 'שמע ישראל' ומצטרפת לעם היהודי, והרגע הזה שדוד הבן שלי נולד כבר יהודי - זכיתי לכאלה שיאים, שליד כל זה אתה כל כך קטן. זכיתי לשיא, באמת". 
 
הוא אמנם גדל במשפחה מסורתית וסבו אף היה רב בבית כנסת באשדוד - אך התהליך הרוחני שלו, בכל זאת קצת שונה. "להבדיל מאחרים, למשל צבי יחזקאלי שאני מאוד מעריך אותו, הוא סוג של חזר בתשובה. אז איך זה שאני מדבר ככה ודווקא לא עם כיפה? כי שוב, אנחנו חוזרים לעניין של המסורתיים. זה לא משהו שגיליתי, תמיד היה את זה: תמיד שמתי כיפה ולא הדלקתי טלוויזיה בשבת. אחרי זה אני נחלש-מתחזק, אבל הגרעין תמיד היה".
 
באותו גרעין יש דברים שהוא מבצע בלי לשאול למה, כמה ואיך. אחד מהם הוא הביקורים הקבועים בבתי הכנסיות של שלוש הקהילות הדתיות שהוא משתייך אליהן, בצפון תל אביב. "זה חלק ממני", הוא אומר. "כל שבת אני באחד מבתי הכנסת. יום שישי אתה גמור, יושב עם חברים ואז מגיע הביתה. אבל אצלי ההליכה לבית הכנסת הגיעה לשלב שזה אוטומט, זאת לא שאלה. והבן שלי עם ציצית".
 
 

"ברוך השם, אני מסתכל על הקב"ה ועל הבית הזה, ומחייך" 

ועם זאת, ביסמוט לא מסתיר את העובדה שבניו מתחנכים במוסד חרדי של יהדות התורה. "הילד שלי הולך עם ציצית בצפון תל אביב, וכולם מסתכלים בהלם. אני לא מנסה להעמיד פנים ולהיות מה שאני לא. אני מאמין, אבל בדרך שלי. חב"ד קוראים לי 'השגריר של חב"ד בעולם החילוני'. לצורך העניין, אני שגריר החילונים בעולם החרדי, ומוצא את עצמי בכל העולמות".
 
לשאלה מדוע בחר דווקא בחינוך החרדי משיב ביסמוט כי זה חינוך טוב וליד הבית, ובאותה נשימה לא שולל את האפשרות שבשלב מסוים הוא בטח יילך לבית ספר אחר. "אבל כיף שהוא מקבל בסיס. קח לדוגמה את אימא של אשתי שאני מאוד מודה לה ומעריך את מה שהיא עשתה. המרחק בינה ובין היהדות זה כמו המרחק ביני ובין תולדות הפינגווינים באנטרקטיקה. היא לא מבינה בזה, וזה גם לא מעניין אותה. 
 
"כשהיא באה לעזור לאשתי לפעמים, אני שומע אותה צועקת: 'ונסה, הילד שכח את הציצית'. ברוך השם, אני מסתכל על הקב"ה ועל הבית הזה, ומחייך. הנה אדם שלפני כמה שנים חשב שכל הדבר הזה זה דבר מטורף וכת, ופתאום האימא רצה אחריו עם הציצית בגאווה. ביהדות באמת יש משהו מדהים וכובש", הוא מסכם. 
 
עוד על בועז ביסמוט, לחצו כאן.
תגיות:חרדייהודיםבועז ביסמוטאמונהחינוך

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה