בריאות ותזונה

לא רק סידן: למה כדאי להכניס יוגורט לתפריט השבועי?

על פי מחקר שהתבסס על 2 מחקרים נפרדים לנשים וגברים, נמצא כי בצריכת יוגורט פעמיים בשבוע ישנן השפעות משמעותיות על הלב, בין אם הוא נאכל לבדו ובין אם נאכל בשילוב תזונה עשירה בסיבים, ירקות ודגנים מלאים

  • י' אדר התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

האם היוגורט נכנס לתפריט השבועי שלכם? אם לא, כדאי לכם לשקול שנית כיוון שיש בו הרבה יותר מסידן וחיידקים פרוביוטיים.

על פי מחקר שהתבסס על 2 מחקרים נפרדים לנשים וגברים, נמצא כי בצריכת יוגורט פעמיים בשבוע ישנן השפעות משמעותיות על הלב, בין אם הוא נאכל לבדו ובין אם נאכל בשילוב תזונה עשירה בסיבים, ירקות ודגנים מלאים.

בכתב העתHypertension  פורסם מאמר על מחקר חדש של אוני' בוסטון, בו נמצא כי במצב של צריכת יוגורט ברמה גבוהה קשורה בסיכון נמוך יותר של כ-30% 30 לסבול ממחלות כלי דם ולב בקרב גברים ונשים שלהם לחץ דם גבוה.

ללחץ דם גבוה ישנה השפעה על כמיליארד אנשים בעולם, והוא מהווה גורם סיכון למחלות כלי דם ולב. לדעת החוקרים, כמות הסידן הגבוהה המצויה ביוגורט, בשילוב התסיסה הטבעית שלו קשורות להשלכות מועילות על תחלואה נלווית של מחלות כלי דם ולב, כמו סוכרת מסוג 2, תנגודת אינסולין ויתר לחץ דם. ממצאים קודמים העלו כי לסידן יש חלק בהתכווצות והרגעת הלב, ואילו הפרוביוטיקה, שנמצאת במזון מותסס, נקשרה לתופעה של ירידה בלחץ הדם.

מעל 55,000 נשים (בגילאי 30-55) השתתפו במחקר בריאות אחיות, ו-18,000 גברים (בגילאי 40-75) השתתפו במחקר שונה, כאשר כל המשתתפים סבלו מלחץ דם גבוה.

המשתתפים נדרשו לדווח בשאלון על אופי התזונה שלהם במשך השנים שחלפו. בהמשך דיווחו כל המשתתפים על אירועים בהם אובחנו ע"י רופא, בין היתר בעיות בזרימת הדם, אוטם שריר הלב ושבץ.

תוצאות המחקר הראו כי באכילה מרובה של יוגורט הופחת הסיכון לאוטם שריר הלב בכ-30% אצל הנשים שנבדקו במחקר בריאות האחיות, ואילו אצל גברים נמצאה ירידה של 19%. ב-2 הקבוצות, אלו שצרכו יותר מ-2 מנות של יוגורט בשבוע היו בסיכון נמוך בכ-20% לשבץ או למחלת לב כלילית בתקופת המעקב.

"צריכת יוגורט לטווח ארוך עשויה להפחית את הסיכון לבעיות לב וכלי דם, שכן מחקרים קודמים כבר הראו השפעות מועילות של מוצרי חלב מותססים", אמר ג'סטין בונדיה, אחד ממחברי המאמר, "כאן הייתה לנו קבוצה גדולה מאוד של גברים ונשים בעלי לחץ דם גבוה, שהיו במעקב במשך 30 שנה. התוצאות של המחקר הנוכחי מספקות ראיות חדשות וחשובות כי יוגורט עשוי להועיל לבריאות הלב, לבדו או כחלק עקבי של דיאטה עשירה בסיבים עשירים פירות, ירקות ודגנים מלאים".

תגיות:יוגורטסידןבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה