חדשות כלכלה

צורכים ביצים ישראליות? כדאי שתשמעו מה משרד החקלאות חושב

מנכ"ל המשרד פנה למנהל השירותים הווטרינרים והמליץ לייבא ביצים מטורקיה. הסיבה: "אנחנו לא בודקים כנדרש את הביצים שמוטלות בלולי הזבל בישראל. ביצים מאירופה טובות יותר ויש חשש לסיכון חיי אדם"

  • כ"ב שבט התשע"ח
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)
אא

אם אתם צורכים כמו רוב האנשים ביצים תוצרת ישראל, ולא ביצים מיובאות, ייתכן שעמדת משרד הבריאות תהיה שונה משלכם. מנכ"ל משרד החקלאות ופיתוח הכפר, שלמה בן אליהו, פנה בחודש שעבר למנהל השירותים הווטרינריים היוצא והמליץ לייבא ביצים מאירופה "שהן טובות יותר מבחינת החשש לסיכון חיי אדם מהביצים הישראליות". עוד הסביר כי "כעת, כשאין ביצים באירופה וצפוי מחסור בביצים מישראל, אבקשך לבצע הערכת סיכונים מחדש לייבא ביצים מטורקיה לנוכח הנסיבות המיוחדות". בן אליהו כתב כי "ביצים המיובאות מאירופה ומטורקיה עולות באיכותן על הביצים שמיוצרות בישראל - באיכות ובבריאות. הביצים מאירופה יקרות יותר מהביצים המיובאות מטורקיה, אך איכותן עולה עליהן בכל קנה מידה". יש לציין כי נכון להיום לא מיובאות ביצים מטורקיה.

בשיחה עם "ישראל היום" סיפר בן אליהו כי "גם כשמשווים את הביצים הישראליות לטורקיות, הפחות איכותיות, הטורקיות עדיין עדיפות, שכן אם צריך להשוות בין טיבן של הביצים מישראל לביצים מטורקיה לכאורה שתיהן שוות ברמת הסיכון הבריאותי, אבל יש לביצים מטורקיה יתרון על הביצים מישראל בכך שאת הביצים מחו"ל אנו בודקים היטב, וכל חשש מביא לפסילת מכולות הייבוא".

הדברים שאמר קשים במיוחד לנוכח ההלכות לגבי בדיקת ביצים. "את הביצים מישראל אנו לא בודקים כנדרש, למרות שהן מוטלות בלולי הזבל בישראל", אמר וציין כי את הדברים הקשים הוא משמיע בשם ד"ר שמעון פרק ז"ל, הווטרינר הראשי של משרד החקלאות לשעבר איתו המשרד התייעץ בענייני בטיחות ייבוא הביצים לארץ.

מערך בריאות העופות בשירותים הווטרינריים מופקד על הפיקוח בענף הלול. בניגוד לפעם, אז האכיפה בענף הייתה משולבת עם המועצה לענף הלול, כעת פועל המערך באופן עצמאי.

תגיות:ביציםמשרד החלקאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה