בריאות ותזונה

סובלים מאקזמות? לא תאמינו איך תה קמומיל יכול לעזור לכם

עוד סיבה להתאהב בו: תה קמומיל ידוע זה שנים כבעל תכונות מרגיעות ומרפאות - כששותים אותו. אלא שמחקר שנעשה לפני שנים ספורות מצא כי תכונות אלו מסייעות גם לריפוי חיצוני - ובפרט בכל מה שקשור לאקזמות ובעיות עור אחרות

תה קמומיל (צילום: shutterstock)תה קמומיל (צילום: shutterstock)
אא

עוד סיבה להתאהב בו: תה קמומיל ידוע זה שנים כבעל תכונות מרגיעות ומרפאות - כששותים אותו. אלא שמחקר שנעשה לפני שנים ספורות מצא כי תכונות אלו מסייעות גם לריפוי חיצוני - ובפרט בכל מה שקשור לאקזמות ובעיות עור אחרות. צמח הקמומיל מכיל נוגדי חמצון בשם פוליפנולים ופלבנואידים, שמשמרים את המבנה והתפקודים התקינים של תאי הגוף, ומצמצמים נזקים כאשר מדובר בתאים 'חולים'. 

נטורופתים רבים בארץ ובעולם ממליצים להשתמש בפרחי הקמומיל או בתמציות התה שמופק ממנו, בצורת אמבט או קומפרס על מקום הדלקת, הפצע, הכוויה או הגירוי על העור לרבות פסוריאזיס ואקזמות. 

איך משתמשים?

ניתן לרכוש את פרחי הקמומיל במשתלות, בחנויות טבע (כמוצר מיובש) או כתיונים. אם החלטתם ללכת על אמבט תיונים, תצטרכו כחמישה עד שבעה תיונים שאותם תשרו באמבט כעשר דקות לפני שאתם נכנסים אליו. טיפול זה מעולה גם לתינוקות שסובלים מגירויים כואבים בעור כתוצאה מתפרחת חיתולים. 

במקרה של אקזמות ברגליים ניתן לטבול אותן בקערה גדולה עם 10 טיפות שמן שקדים ו-10 טיפות שמן קמומיל גרמני (אותם ניתן להשיג בחנויות טבע ובבתי מרקחת נבחרים) ולהשרות את הרגליים במי האמבט החמימים כרבע שעה עד 20 דקות. 

תגיות:תהיתרונותבריאותקמומיל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה