חדשות בעולם

האם רשות המיסים הצרפתית הקימה מחלקה מיוחדת לחקירת יהודים?

הממשלה הצרפתית מכחישה את הדיווחים מסוף השבוע, לפיהן היא הקימה מחלקה דוברת-עברית מיוחדת ברשות המיסים על מנת לחקור העלמות מס על ידי יהודים שעלו לישראל

  • י"ג טבת התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בשנים האחרונות עלו אלפי יהודים מצרפת לישראל, בעקבות גל האנטישמיות ההול ומתחזק. בממשלת צרפת, עם זאת, יש כנראה כאלה הסבורים שיהודים נמלטים לישראל בגלל עול המיסים הנמוך יותר בהשוואה למדינות אירופאיות סוציאליות כמו צרפת.

בדיווח שפורסם בעיתון 'גלובס' בסוף השבוע, רשות המיסים הצרפתית הקימה מחלקה 'סודית' לחקירת העלמות מס על ידי יהודים צרפתיים שעלו לישראל. על פי הדיווח, מדובר במחלקה שיוסדה בשנה שעבדה וכוללת עשרים עובדים דוברי עברית, רבים מהם מומחים בתחום של מיסים וחוקים בישראל. עובדי המחלקה בודקים רישומי רכישות קרקע בישראל כדי לגלות אילו יהודים צרפתיים רכשו נדל"ן בישראל מבלי לדווח על הנכסים הללו בצרפת.

"זה דבר יוצא דופן מאד לשכור עשרים עובדים דוברי עברית ברשות מיסים זרה", אמר עורך דין בינלאומי לגלובס. לרוב רשויות המיסים בעולם יש עובד דובר עברית אחד או שניים, אבל עשרות עובדים שדוברים שפה זרה מצביעים על כך שאוכלוסייה מסויימת 'סומנה' במיוחד לחקירות בענייני מס.

הממשלה הצרפתית הוציאה בסוף השבוע הודעה רשמית שבה היא דוחה מכל וכל את הטענות. "אנו מכחישים באופן הקטגורי ביותר את ההאשמות הבלתי מבוססות על 'יצירתה של מחלקה המתמחה ביהודים צרפתיים בתוך רשות המיסים הצרפתיים'. אין שום מבנה כזה, חקיקה בצרפת אוסרת על הבדלה בין בני אדם על בסיס מוצא, מקום מגורים, או השתייכות לאומה או לדת מסויימת".

הממשלה לא הכחישה, עם זאת, את העובדה שהיא אכן שכרה עשרות דוברי עברית לרשות המיסים שלה. המשמעות? בין אם יש מחלקה רשמית כזו ובין אם לאו, עולים מצרפת ללא ספק נמצאים על הכוונת של רשות המיסים הצרפתית.

 

תגיות:צרפתמיסים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה