בריאות ותזונה

מה יקרה לכם אם תאכלו ביצה אחת ליום? עכשיו זה כבר מדעי

מה יקרה לגופכם אם תצרכו ביצה אחת ליום? רק דברים טובים, ועכשיו זה כבר מדעי. מחקר חדש שביצעו חוקרים אמריקנים מצא שצריכת ביצה אחת ליום למשך חצי שנה – הגבירה משמעותית את ייצורם של שני רכיבים החיוניים להתפתחות המוח. "בביצה ישנם רכיבים חיוניים רבים, שתומכת באורגניזם שגדל בתוכה - אך לא רק", אומרת מובילת המחקר 

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אם עד עכשיו הנחנו שצריכת ביצים יומיומית היא גרועה ועדיף שלא לצרוך יותר משלוש ביצים בשבוע – הרי שמחקר אמריקני חדש מפריך כעת את כל הטענות מהסוג הזה, ומציג הוכחות חדשות שעל פיהן דווקא ממש כדאי לצרוך ביצה אחת ליום.

את המחקר הובילו מדענים מאוניברסיטת וושינגטון, ותוצאותיו פורסמו לאחרונה בכתב העת הרפואי Clinical Nutrition. במסגרת המחקר נבדקו 163 פעוטות בגילאי שישה עד תשעה חודשים, במשך כשנה. החוקרים השוו בין קבוצה אחת של ילדים שקיבלה ביצה ליום, ובין הקבוצה האחרת שלא קיבלה ביצה ליום, ונדהמו: תוצאות המחקר היו חד משמעיות.

בגופם של התינוקות שניזונו בביצה אחת ליום נמצאו שני רכיבים בשם כולין וחומצת שומן אומגה 3 – ששניהם חיוניים ביותר להתפתחות המוח, על התהליכים הקוגניטיביים שלו. "המין האנושי צורך ביצים מראשית ההיסטוריה, אך תרומתן לגופנו לא הוערכה מספיק", כך אומרת לורה יאנוטי מובילת המחקר.

לדבריה, הביצה מכילה בתוכה רכיבים חיוניים שנועדו לגדל בבטחה את האורגניזם שבתוכה – ואותם חומרים מזינים וטובים גם עבור מי שצורך אותה, תינוקות ומבוגרים כאחד.

תגיות:מחקרמדעביציםבריאותתזונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה